אורי ברגמן, HP: "יש התעוררות בתחום ניהול פרויקטים, לא רק בגלל המשבר"

"מנהלי מיחשוב בארגונים גדולים ובינוניים מבינים, כי אימוץ כלי ניהול פרויקטים יאפשר להם לנהל טוב יותר את ה-IT ויביא להם ערכים עסקיים", כך אמר אורי ברגמן, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל ● לדבריו, כבר ב-2009 החלה מגמה של עלייה בתחום זה, בישראל ובעולם

"אנחנו רואים מגמה של עלייה בביקוש של ארגונים לתחום ניהול פרויקטים בסביבות ה-IT בשנה האחרונה. מנהלי מיחשוב בארגונים גדולים ובינוניים מבינים, כי אימוץ כלי ניהול פרויקטים יאפשר להם לנהל טוב יותר את ה-IT ויביא להם ערכים עסקיים", כך אמר אורי ברגמן, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל. ברגמן פתח אירוע של שולחן עגול לבכירי ה-IT שערכה החברה היום (ה') באקסודיה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

ברגמן אמר, כי פתרונות ניהול פרויקטים (PPM) נדרשים לתמוך בצורה הדוקה וברורה בכל תשתית ה-IT. הוא הוסיף, כי כבר ב-2009 החלה מגמה של עלייה בתחום בעולם. ברגמן הסביר, כי מגמה זו הגיעה גם לישראל, ולא רק בגלל המשבר הכלכלי. "מנמ"רים מבינים שניהול נכון ויעיל יותר של פרויקטי מיחשוב יביא לייעול בכל היבט – זמן ומשאבים", ציין. "כלי PPM מתאימים את הפרויקט לצרכי הארגון ולסביבות השונות שבהן הוא פועל ומשפיע על הארגון". הוא ציין, כי אין נישה מסוימת שבה נדרש לבצע ניהול פרויקטים, אלא מדובר על צורך שכזה בכלל המגזרים.

ברגמן ציטט מחקרים של גרטנר (Gartner) ופורסטר (Forrester), שמהם עולה, כי HP היא המובילה בתחום. "אנחנו מסייעים למנמ"רים לבצע מיטוב של התוצאות העסקיות של ה-IT עם הכלים שלנו לניהול פרויקטים. אלה מספקים ללקוחות הארגוניים שקיפות ובקרה בזמן אמת של כל מערכות ה-IT, במטרה להפחית את הסיכון העסקי הטמון בכשל פרויקטי IT".

המטרה, אמר ברגמן, היא להימנע מבעיות העלולות להיווצר במהלך ניהול פרויקטים, דוגמת עיכובים או כשלים, כמו גם מבזבוז זמן, תקציב ומשאבים. "בקביעת סדר העדיפות של התמיכה ביעדים העסקיים, על מנהלי IT ועסקים בכירים להיות מסוגלים לראות את כל הביקושים של הארגון ולהשוות אותם להיצע משאבי ה-IT הקיים, לרבות תקציב וכוח אדם מיומן", אמר ברגמן. "כיום, מנהלים אלה יכולים להרכיב תיק פרויקטים אסטרטגי יותר, הודות לפתרונות המסייעים בהמחשת תרחישים חלופיים לפרויקטים מוצעים, לאור תחזיות של קיבולת משאבים מפרויקטים בביצוע ומחויבויות אחרות. בנוסף, הם יכולים לזהות במהירות את הפרויקטים הנכונים ולאיישם באנשים המתאימים".

יובל רייז, מנהל פריסייל באגף התוכנה של HP ישראל, ערך הדגמה של הכלי. לדבריו, המטרה היא לספק כלי המסוגל לקשור את התהליכים השונים המבוצעים במהלך הפרויקטים, באופן מרוכז ומסודר. הוא אמר, כי כך ניתן לדעת, לדוגמה, האם הכנסת פרויקט חדש להיצע או רכיב חדש לפרויקט תביא לחריגה תקציבית, ומנגד – מה יהיו התועלות מכך. "כלי ניהול הפרויקטים מספקים מענה לשאלות רבות", הוסיף רייז, "בהן: איך לנהל פרויקטים, מהי הדרך הנכונה לניהול סיכונים, כיצד לנהל שינויים, איך לנהל פרויקטים שיש להם מהמשותף, כיצד לנהל את היצע המיחשוב הכולל בארגון". על מנת לתמוך בכל ההיבטים הללו, אמר רייז, יש לאגד אותם ולהתבונן עליהם בראייה כוללת.

היבט נוסף שאליו התייחס רייז בדבריו הוא הצורך לקצר את זמן קבלת ההחלטות הכרוכות בפרויקט ולטייב אותו. הוא הסביר, כי זה ייעשה על ידי בחינת כלל האפשרויות ותעדוף על בסיס מצב המשאבים התקציביים. הוא הוסיף כי לאחר שפרויקט מסתיים הוא הופך לנכס ארגוני, ונדרש להמשיך ולהכניס אותו לחישובים התקציביים, בשל הצורך לתחזק אותו. לדברי רייז, כלל התהליכים הללו נעשה בשקיפות מרבית, לשם מירב הבקרה על נכסי ה-IT הארגוניים השונים.

"אנחנו מספקים מערך כלים שבעזרתם אוספים ומקבלים דרישות ארגוניות, באופן מובנה, הנכנסות למסגרת העבודה הארגונית ומשמשות ככלי למעקב ולניהול משאבי ה-IT", סיכם רייז.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    ברגמן אתה מספר 1 אבי נימני של הטכנולוגיה !

אירועים קרובים