דיווחים: איראן מונעת שימוש בג'י-מייל במדינה

במקום זאת, מציעים השלטונות בטהרן שירות אי-מייל ממשלתי חדש, ככל הנראה במטרה לקבל שליטה טובה יותר על תעבורת הדואר האלקטרוני במדינה ● גוגל: "בכל פעם שאנחנו מאתרים בעיות בשירות, אנחנו מנסים לפתור אותן מהר ככל האפשר, כי אנחנו מאמינים שלאנשים בכל מקום בעולם יש את הזכות לתקשר אונליין זה עם זה בחופשיות; למרבה הצער, לעתים זה לא בשליטתנו"

אולי כחלק מההיערכות לקראת החידוש הצפוי היום (ה') של המהומות נגד השלטון, החליטה ממשלת איראן לסגור את ג'י-מייל (Gmail), שירות הדואר האלקטרוני של גוגל (Google), בפני אזרחי המדינה – ולפתוח במקומו שירות דואר לאומי.

מדיווח שפורסם ב-FOXNews עולה, כי הסוכנות האיראנית לטלקומוניקציה סגרה את ג'י-מייל ופתחה את שירות הדואר הממשלתי, ככל הנראה כדי לאפשר לממשלה שליטה רבה יותר על הודעות הדואר האלקטרוני במדינה.

גוגל אישרה, כי יש בעיות בשימוש בג'י-מייל באיראן, אולם סירבה להגיב על ההחלטה של השלטונות בטהרן ועל הסיבה לה. ג'יל הייזלבקר, מנהל שיתופי הפעולה בתחום הטלקומוניקציה בגוגל, אמר, כי "שמענו ממשתמשים באיראן שיש להם בעיית גישה לג'י-מייל. אנחנו מאשרים שיש ירידה בתעבורת האי-מיילים בשירות באיראן. בדקנו ברשתות שלנו וגילינו שהן עובדות כיאות".

הוא הוסיף, כי "בכל פעם שאנחנו מאתרים בעיות בשירות, אנחנו מנסים לפתור אותן מהר ככל האפשר, כי אנחנו מאמינים שלאנשים בכל מקום בעולם יש את הזכות לתקשר אונליין זה עם זה בחופשיות. למרבה הצער, לעתים זה לא בשליטתנו".

הייזלבקר סירב להגיב גם לשאלה האם אחת הסיבות לצעד של השלטונות בטהרן נעוצה בהשקה של גוגל באזזז (GoogleBuzz) – השירות החדש של גוגל, המוצע במסגרת ג'י-מייל, וכולל יכולות של רשתות חברתיות.

בתוך כך, נמשכת המלחמה האיראנית בגורמים האופוזיציוניים דרך הרשת. הטלוויזיה הציבורית האמריקנית, PBS, דיווחה לאחרונה, כי משטרת איראן עצרה שני בלוגרים, מהרד רהימי וקויהאר גודארזי, בחשד ל-"מלחמה באלוהים". אם יורשעו, הם צפויים לעונש כבד, עד כדי עונש מוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים