זה מה שהרוויחו החברים שלכם לעבודה ברבעון השני של השנה

נתונים שפרסמה see.V מעלים שהשכר בהיי-טק ממשיך לעלות, אם כי יש תחומים שהעובדים בהם חוו ירידה בשכר ● וגם: האם העובדים בנף מרגישים בטוחים בעתיד המקצועי שלהם?

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

השכר בענף ההיי-טק ממשיך לעלות, אם כי בשיעור מתון: הוא צמח ברבעון השני של השנה ב-3% ל-28,208 שקלים ברוטו – כך עולה מנתונים שפרסמה see.V, שמתמחה בגיוס אנשי תוכנה לחברות היי-טק – מסטארט-אפים ועד חברות גדולות.

עליות שכר נרשמו ברוב התחומים, עם זינוק משמעותי של 10% בשכרם של מפתחי Node.js, שטיפס ברבעון השני ל-32 אלף שקלים לחודש. שכר דומה קיבלו מפתחי הג'אווה (Java), לאחר עלייה של 7%. מקצועות אלה מובילים את טבלת השכר ברבעון השני. מנגד, נרשמה ירידה של 4% בשכרם של מפתחי #C, שעמד על 26 אלף שקלים לחודש.

הנתונים מראים שאנשי תוכנה משתכרים בממוצע כמעט פי שלושה יותר מהשכר הממוצע במשק. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הזינוק בשכר הממוצע בהיי-טק מושך למעלה את נתוני השכר הממוצע במשק.

ביקוש רב יותר למפתחים בפייתון

כמו כן, מעלה הסקר ששפת הפייתון (Python) ממשיכה לצבור תאוצה: ברבעון השני של השנה חל גידול של 21% בכמות המשרות שנפתחו למפתחים בשפה זו, והיא המבוקשת ביותר מיד אחרי הג'אווה (Java).

בסקר נשאלו המשיבים גם על ההערכה שלהם לגבי עתידם המקצועי. רוב המשתתפים הביעו אופטימיות ביחס לכך: 44% חשים ביטחון בקריירה בהווה ובטוחים שזה יישאר כך גם בעתיד, ו-14% העידו כי אין להם ביטחון בהווה, אבל הביעו אמונה שמצבם ישתנה לטובה בעתיד. הביטחון בעתיד המקצועי בולט במיוחד בקרב מהנדסי DevOps, ש-64% מהם חשים ביטחון בקריירה בהווה ובטוחים שזה יהיה כך גם בעתיד; מפתחי Full Stack, עם 57.3%; ומפתחי Backend, עם 54.4%. באופן מעניין, עם הטיפוס בדרגה יורדת רמת הביטחון: בקרב המנהלים בהיי-טק, רק 34% הביעו תחושה של ביטחון תעסוקתי.

לדברי מרב לייפר, מנכ"לית see.V, "כל עוד לא מטפלים מהיסוד בבעיית המחסור במועמדים, שרק הולך וגדל, השכר בתחומי התוכנה ימשיך לטפס".

"צריך להבין שהשוק משתנה, והשינוי הזה מגיע מכל מיני כיוונים: מטכנולוגיות חדשות ומתפתחות, משינוי מאזן הכוחות בין מועמדים לחברות ומדור חדש של עובדים, ששונים באופן רדיקלי מהעובדים של לפני עשור או שניים. קודם כל, הם לא באים לעבוד בחברה כדי להישאר בה כמה שנים, אלא הם 'העובדים הנודדים'", ציינה. "בסקר שערכנו השנה בקרב יותר מ-500 אנשי ונשות היי-טק, התגלו עובדים אלה כפחות נאמנים למקום העבודה מהעובדים של פעם, אבל הם גם הרבה פחות קופאים על השמרים. הם מחפשים להתפתח כל הזמן ומוכנים להשקיע בלימודים, גם באופן עצמאי. הדרך להחזיק אותם היא לספק להם מרחב התפתחות מתאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים