האם נקודת הקצה הופכת לחוליה החלשה של הארגון?

יותר מ-60% מארגוני ה-SMB חוו אשתקד פריצות אבטחה ברשתות הארגוניות שלהם, ו-"חשוב למנוע מצב שבו נקודת הקצה הופכת לחוליה החלשה של הארגון", כך אמר אלירן בן עזרא, מנהל מוצרי ניידים עסקיים ותחנות ב-HP ישראל

אלירן בן עזרא, מנהל מוצרי ניידים עסקיים ותחנות ב-HP ישראל. צילום: ניב קנטור

"61% מהארגונים הקטנים והבינוניים חוו ב-2017 פריצות אבטחה ברשתות הארגוניות שלהם. חשוב למנוע מצב שבו נקודת הקצה הופכת להיות החוליה החלשה של הארגון", כך אמר אלירן בן עזרא, מנהל מוצרי ניידים עסקיים ותחנות ב-HP ישראל.

בן עזרא דיבר בכנס Device Day – HP & Microsoft, שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים סטוקו במגרשי הטניס שבהדר יוסף, תל אביב.

הוא ציין את התפצלותה ב-2014 של HP לשתי חברות: האחת – HP Inc – עוסקת במכירת מחשבים אישיים ומדפסות, והשנייה – HPE (ר"ת Hewlett-Packard Enterprise) – במחשוב ארגוני, לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים – אונליין ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ).

"בשנתיים האחרונות, HP היא הספקית המובילה בשוק המחשוב האישי העולמי", אמר בן עזרא. "נתח השוק שלה בעולם המחשבים הניידים העסקיים, שעולים יותר מ-700 דולר ומוגדרים כפרימיום, עומד על כ-66%, ואת הרבעון הראשון השנה באופן כללי סיימנו עם נתח שוק של 57%".

הוא דיבר על משתמשי המחשבים בעולם העבודה המודרני, שמחציתם נמנים על בני דור ה-Y, קרי – ילידי 1978 ואילך, ואמר כי "היבט עיצוב המוצר מאוד חשוב להם. בעבר, מחשבים לשוק העסקי היו משעממים מבחינה עיצובית – ולא עוד".

מה עם אבטחת המידע?

על פי בן עזרא, "חלה עלייה במגמת השיתופיות – ונערכנו לכך. מנהלים עורכים כיום יותר שיחות ברשת מאשר בעבר. יש לנו מגוון רכיבים נרחב כמענה למגמה זו". הוא ציין, בין השאר, שהחברה שינתה את מערך המקלדת והוסיפה מקשים לשיפור העבודה, הוציאה מנגנון המטפל ברעשי רקע בעת שיחה בסקייפ (Skype) והשיקה רמקולים של מותג הסאונד B&O.

באשר לאבטחת המידע הוא ציין כי "העולם נייד יותר מתמיד, העובדים מתחברים לרשתות אלחוטיות רבות במהלך היום ובהתאם, ההידבקות מהנוזקות והפוטנציאל לכך גדולים יותר, למשל דרך המייל או מ-USB. יש דרכים רבות להגיע אלינו ולגנוב מידע". בן עזרא דיבר בהקשר זה גם על תקנות הגנת הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי – ה-GDPR, שמחייבות ארגונים שנפגעו מאירוע אבטחת מידע לדווח על כך בתוך שלושה ימים ואם הם לא עשו כן – מושת עליהם קנס בסך של עד 20 מיליון יורו, או 4% ממחזור הארגון.

בן עזרא פירט לגבי כמה מוצרים של HP בתחום אבטחת המידע: Sure view, שמאפשר להביט על מה שקורה על המסך רק בזוויות ראייה מסוימות ובכך הופך את התצוגה לפרטית; Workwise, שמאפשר להפעיל את המחשב ולנטר תהליכים שונים בו; ו-Sure start, שאותו כינה בן עזרא "גולת הכותרת בתחום". לדבריו, פתרון זה עורך ניטור של תקינות ה-Bios במחשב הנייד בתוך פחות מדקה, ופועל למניעת חדירה של נוזקות ומתקפות, לזיהוי בעיות משתמש ולחיסכון בזמני השבתה על ידי תיקון אוטומטי של ה-Bios. כך, לדבריו, הוא מביא ליותר תפוקה של העובדים ומונע אובדן של כסף.

רכיבי אבטחה נוספים שאותם ציין הדובר מנטרים תהליכים מתנגשים במחשב; מתריעים בפני המשתמש שהוא הוריד תוכנה נגועה בנוזקה; מונעים כניסה לאתרים נגועים ואת הפעולה של המצלמה כאשר הדבר נדרש; וכן רכיב ביומטרי לזיהוי תווי פנים (IR) ולקריאת טביעות אצבעות. "אנחנו מספקים תהליכי אבטחה גם ברמת התוכנה וגם ברמת החומרה", סיכם בן עזרא ותיאר תמצית מההשקות הצפויות מחר (ו') של הסדרות החדשות של HP EliteBook 1000 – מחשבים ניידים עסקיים שמיועדים למנהלים בכירים, בהם הושם דגש על משקל, עיצוב ואורך חיי סוללה, לצד ביצועים חזקים במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים