מטריקס הטמיעה מערכת לייעוץ פיננסי במזרחי-טפחות; ההיקף הכספי: כחמישה מיליון שקלים

המערכת פותחה בשל רגולציות חדשות של הרשות לניירות ערך, לפיהן על הייעוץ הפיננסי בבנקים להיות נטול פניות והטיות ● היא תשמש מאות מעובדי הבנק, ביניהם יועצי ההשקעות בסניפים; יועצי השקעות מרחביים; עובדי מטה ומנהלה; מפקחים; ואנשי היחידות המרכזיות בבנק ● סמי קינן, יו"ר iteam, זרוע המיחשוב של מזרחי-טפחות: "בקרוב נעלה גם שירות לבניית תיק השקעות פיננסי עצמי, על גבי האינטרנט"

מטריקס הטמיעה מערכת לייעוץ פיננסי במערך ה-IT של בנק מזרחי-טפחות. הפרויקט החל לפני כשנתיים, וההטמעה עצמה החלה בהדרגה לפני כשנה והסתיימה לאחרונה. המערכת היא פרי פיתוח של אנשי חטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות במטריקס, שביצעו את ההטמעה במשותף עם אנשי זרוע המיחשוב בבנק, iteam. היקפו הכספי של הפרויקט הוא כחמישה מיליון שקלים.

המערכת פועלת על טכנולוגיית ווב, והיא מבוססת על יבמ (IBM) וובספיר (WebSphere). בסיס הנתונים שלה הוא מתוצרת אורקל (Oracle), והוא כולל קישוריות בזמן אמת לבורסה לניירות ערך. המערכת תשמש מאות מעובדי הבנק, ביניהם יועצי ההשקעות בסניפים; יועצי השקעות מרחביים; עובדי מטה ומנהלה; מפקחים; ואנשי היחידות המרכזיות בבנק.

פיתוחה הפך לכורך המציאות בשל רגולציות חדשות של הרשות לניירות ערך, לפיהן על הייעוץ הפיננסי המתבצע בבנקים להיות אובייקטיבי ונטול פניות והטיות. עוד דורשות הרגולציות בקרה על כלל תהליך הייעוץ, לרבות בחינת ההיבטים של ההעדפות האישיות של הלקוח, מידת רמות הסיכון אותן הוא מוכן ליטול, ועוד.

המערכת החדשה מספקת מענה כולל וממוכן לייעוץ השקעות תחת תקנות הרשות הנוגעות לנושא. היא מעמידה לרשות יועצי ההשקעות המלצות אובייקטיביות לבניית תיקי השקעות, בהתבסס על אלגוריתמים מתמטיים מורכבים – בין השאר תוך שימוש במודל "מרקוביץ'", המהווה היום סטנדרט בבניית תיק השקעות מאוזן.

בנוסף, קיים במערכת פרופיל השקעה מועדף לכל לקוח, שגם הוא מתוחזק באופן אוטומטי, לצד בנייה של תיק השקעות מומלץ על בסיס פרופיל ההשקעה של החשבון, הצגת מידע מגוון, וכלים גמישים ואובייקטיביים להתאמת תיק ההשקעות ללקוח. בתוך המערכת קיימת בקרה יומיומית, הבוחנת את המשך התאמת התיק למתכונת שנקבעה במהלך שיחת הייעוץ; את אופן ניצול הכסף המתפנה; חריגות ממדיניות השקעות של הלקוח; ואירועים נוספים בעלי פוטנציאל עסקי.

סמי קינן,יו"ר iteam: "מזרחי-טפחות מעמיד בפני לקוחותיו שירות חיוני של ייעוץ השקעות פיננסי ברמה הגבוהה ביותר. זאת, באמצעות יועצי השקעות מיומנים, אשר נתמכים במערך IT חדשני". קינן הוסיף, כי מזרחי-טפחות יעלה בקרוב שירות לבניית תיק השקעות פיננסי עצמי, על גבי האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים