הוענקו פרסי מנכ"ל השנה בהיי-טק של המי"ל

המנכ"לים הזוכים הם אייל וולדמן, נשיא, מנכ"ל ויושב ראש הדירקטוריון של מלאנוקס טכנולוגיות; רענן גבירצמן, מנכ"ל ברודלייט; משה ליכטמן, נשיא מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל וסגן נשיא מיקרוסופט העולמית; וראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז ● פרס מפעל חיים הוענק לד"ר אד מלבסקי, מייסד ויושב ראש ג'מיני קרנות ישראליות

המי"ל (ר"ת המרכז הישראלי לניהול) הכריז על הזוכים בפרס מנכ"ל השנה בהיי-טק: אייל וולדמן, נשיא, מנכ"ל ויושב ראש הדירקטוריון של מלאנוקס טכנולוגיות; רענן גבירצמן, מנכ"ל ברודלייט; משה ליכטמן, נשיא מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל וסגן נשיא מיקרוסופט העולמית; וראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז. ההכרזה נעשתה במסגרת האירוע השנתי של פורום מנכ"לי ההיי-טק של המי"ל, בהשתתפות בכירי התעשייה בישראל ושר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר. הפרסים חולקו במסגרת חמש קטגוריות: מנכ"ל חברה ישראלית גדולה (מעל 50 מיליון דולרים), מנכ"ל חברה ישראלית קטנה (עד 50 מיליון דולרים), מנכ"ל חברה רב לאומית הפועלת בישראל, פרס על פריצת דרך עסקית ופרס מפעל חיים, שהוענק לד"ר אד מלבסקי, מייסד ויושב ראש ג'מיני קרנות ישראליות.

וולדמן זכה בקטגוריית מנכ"ל חברה ישראלית גדולה. בנימוקיהם, כתבו השופטים, כי "בשלושת השנים האחרונות, וולדמן הוביל את הרחבת הפעילות העסקית של מלאנוקס, את הפיכתה לשותף אסטרטגי של החברות סאן (Sun) ו-HP, וכן לחתימה על שיתופי פעולה עם דל (Dell), אורקל (Oracle) ויבמ (IBM). בראשית 2007 הצעיד וולדמן את מלאנוקס להנפקה מוצלחת בנאסד"ק, שבמסגרתה גייסה החברה למעלה מ-100 מליון דולרים לפי שווי של חצי מיליארד. בשלוש השנים האחרונות גדלו מכירות החברה מ-48.5 מיליון ל-107.7 מיליון, וההכנסות לעובד עלו ב-34%".

גבירצמן קיבל את הפרס בקטגוריית מנכ"ל חברה ישראלית קטנה. על פי השופטים, "למרות המשבר הכלכלי, הוביל גבירצמן את החברה, לפריצה לשווקים חדשים, ובכך סייע לה להגיע להיקפי מכירות מהותיים. בשלוש השנים החולפות הגדילה החברה את מכירותיה ב-60% בממוצע שנתי, ואילו המכירות לעובד גדלו ב-65% בממוצע".

אלוואנגר זכה בקטגוריית פריצת דרך עסקית. בנימוקיהם כתבו השופטים, כי "בסוף 2008 יזם אלוואנגר והוביל שינוי אסטרטגי ועסקי, שבמרכזו עסקת המיזוג בין טאואר סמיקונדוקטור לבין חברת ג'אז האמריקנית, המתמחה בטכנולוגיות יצור שבבים ייחודיות. היתה זו תקופת השיא של המשבר הכלכלי הגלובלי, אך דווקא מצבה העסקי החמור של טאואר בתקופה כה קשה הוביל את אלוואנגר לבצע מהלך דרמטי של איחוד שתי חברות שנקלעו למשבר שביחד הפכו לחברה המובילה לייצור שבבים בטכנולוגיות מיוחדות".

ליכטמן, נשיא מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל וסגן נשיא מיקרוסופט העולמית, קיבל את הפרס בקטגוריית מנכ"ל חברה רב לאומית הפועלת בישראל. בנימוקיהם כתבו השופטים: "לפני 3.5 שנים חזר משה ליכטמן לישראל כדי להקים את מרכז המו"פ האסטרטגי של מיקרוסופט בישראל (אחד משלושה בלבד מחוץ לארצות הברית) והצמיח אותו ל-600 אנשי פיתוח וחוקרים, העובדים על פיתוחם של 14 מוצרים חדשים לשווקים גלובליים. תחת ניהולו של ליכטמן נוצרו שיתופי פעולה אסטרטגיים בין מיקרורופט וגופי האקדמיה המובילים בארץ, ומרכז הפיתוח של מיקרוסופט הפך לאבן שואבת למוחות המבריקים בישראל, המפתחים בו בין 20 ל-30 פטנטים מדי שנה".

פרס מפעל חיים הוענק לד"ר אד מלבסקי, מייסד ויושב ראש ג'מיני קרנות ישראליות. על פי השופטים, הפרס הוענק לו על "פועלו לטובת יצירת מקורות השקעה לפיתוח חברות טכנולוגיות צעירות, על היותו איש חזון מרשים ועל תרומתו המהותית לתעשיית ההיי-טק הישראלית לאורך זמן". לדברי השופטים, "ד"ר מלבסקי הוא מאבות תעשיית ההון-סיכון בישראל. במשך 14 שנות כהונתו כמנכ"ל קרן בירד, הוא היה ממונה על השקעות בהיקף של מעל 100 מיליון דולרים בלמעלה מ-300 מיזמים משותפים של חברות מתחום ההיי-טק בין ישראל לארצות הברית. בשנת 1993 ייסד ד"ר מלבסקי את ג'מיני קרנות ישראליות כאחת מהקרנות שהוקמו במסגרת פרויקט 'יוזמה' הממשלתי, ועמד בראשה עד שנת 2000". הם ציינו, כי "ד"ר מלבסקי זכה לפרסים ולהכרה בינלאומית, ורשומים על שמו כ-25 פטנטים בעולם".

תחרות מנכ"ל השנה בהיי-טק מנוהלת על ידי פורום מנכ"לי ההיי-טק של המי"ל, שבראשו עומד שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת ASG. בראש ועדת השיפוט עמד השנה יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת רד בינת. בין חברי הוועדה נמצאים אנשי תעשייה, אקדמיה ואישי ציבור, ביניהם ד"ר אלי אופר, המדען הראשי; שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת; אלישע ינאי, נשיא מוטורולה (Motorola) ישראל וסגן נשיא בכיר במוטורולה אינק.; ישראל מזין, מייסד, יושב ראש ומנכ"ל אופטיר; דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת; פרופ' אשר טישלר, דיקן הפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב; יהודית ריכטר, מנכ"ל מדינול; טובי בכר, מנכ"ל GE Medical בישראל; מנשה עזרא, שותף מנהל בקרן ג'מיני; ורו"ח אילן בירנפלד, מנכ"ל משרד רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים