ארה"ב: קנסות כבדים יוטלו על נהגי משאיות ואוטובוסים שישלחו הודעות SMS בזמן הנהיגה

נהגים שייתפסו שולחים הודעות SMS כשהם נוהגים ייקנסו בסכום של עד 2,750 דולרים ● מנתונים של משרד התחבורה האמריקני עולה, כי הסבירות שנהגים כאלה יהיו מעורבים בתאונה גבוהה פי 20 בהשוואה לנהגים שאינם משתמשים בטלפון הסלולרי כשהם נוהגים ● "זה צעד בטיחותי חשוב, שנועד למנוע תאונות שמקורן בהיסח דעת בזמן הנהיגה", אמר ריי לה-הוד, שר התחבורה האמריקני

משרד התחבורה האמריקני פרסם אתמול (ג') תקנה חדשה שאוסרת על נהגי משאיות כבדות ואוטובוסים לשלוח הודעות SMS מטלפונים סלולריים, או הודעות טקסט ממכשירים אחרים, בזמן הנהיגה.

על פי התקנה החדשה, נהגים של משאיות ואוטובוסים שייתפסו שולחים הודעות כאלה צפויים לקנסות בסכומים של עד 2,750 דולרים. אנשי משרד התחבורה האמריקני ציינו, כי התקנה נועדה להבטיח שהנהגים יקדישו את מלוא תשומת הלב לדרך.

"אנחנו מבקשים לשמור על בטיחות הנהגים של כלי הרכב הכבדים והאוטובוסים, ועל בטיחותם של שאר המשתמשים בדרך", אמר ריי לה-הוד, שר התחבורה בממשל האמריקני. "זה צעד בטיחותי חשוב, שנועד למנוע תאונות שמקורן בהיסח דעת בזמן הנהיגה".

"התקנה תמנע פעילות לא בטיחותית בתא הנהג", אמרה אן פרו, הממונה על בטיחות בדרכים במשרד. "אנחנו מבקשים להבהיר היטב לנהגים ולמעסיקיהם שאסור בשום אופן לשלוח הודעות SMS בזמן הנהיגה".

מתוצאות מחקר שפרסם משרד התחבורה האמריקני עולה, כי בזמן שנהגים שולחים הודעות SMS הם מסיטים את מבטם מהדרך מדי שש שניות, לפרק זמן של עד 4.6 שניות בכל פעם. במהירות של 90 קמ"ש, עשויה משאית לעבור מרחק שמשתווה לאורכו של מגרש כדורגל, כאשר תשומת הלב של הנהג מוקדשת למשימות שאינן קשורות לנהיגה.

עוד עולה מהנתונים, כי הסבירות שנהגים ששולחים הודעות SMS בזמן הנהיגה יהיו מעורבים בתאונה גבוהה פי 20 בהשוואה לנהגים שאינם משתמשים בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה.

"נוכח הסיכונים הבטיחותיים הגבוהים שנובעים משימוש במכשירים אלקטרוניים בזמן הנהיגה, נפרסם בחודשים הקרובים תקנות נוספות", הבטיחו אנשי משרד התחבורה האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים