הביטקוין ממשיך לנסוק: חצה את קו ה-9,000 דולר

המטבע הווירטואלי ממשיך לדהור אל עבר הסף של 10,000 דולר ליחידה, לאחר שזינק ביותר מפי 1.5 ב-40 הימים האחרונים בלבד

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הביטקוין (Bitcoin) ממשיך להרקיע שחקים וחצה היום (א') את קו ה-9,000 דולר ליחידה. נכון לשעת פרסום שורות אלה שווה ביטקוין אחד ל-9,063 דולר, 31,794 שקלים – על פי המדד בגוגל (Google).

יצוין כי הביטקוין עלה גם במשך סוף השבוע, שבו חל יום הסיילים בלק פריידיי. במהלך יום זה נערך גם ה-Bitcoin Black Friday, שמאפשר קניית מוצרים באמצעות המטבע הווירטואלי.

מטבע הביטקוין נוסק בחודשים האחרונים, בפרט מאז אמצע אוקטובר – אז הגיע שערו ל-5,500 דולר. במרוצת השנה, כולל החודש האחרון, הוא אמנם ידע גם מורדות וטלטלות רציניות, אבל המגמה ברורה. נראה כי הסיבות לכך הן אמירות של משקיעים גדולים וגופים פיננסיים שונים שלפיהן יש להתייחס לביטקוין ברצינות. סיבה נוספת היא היקף המסחר הגדול במטבע הווירטואלי בסוף השבוע האחרון בבורסות בולטות באסיה – כך על פי אתר CoinTelegraph.

יצוין כי גם האת'ריום, מטבע וירטואלי נוסף, נהנה מהצמיחה הגדולה בשער הביטקוין ונסחר כיום סביב ה-450 דולר ליחידה – זינוק של 50% לעומת הממוצע של כ-300 דולר בחודשים האחרונים.

האם הביטקוין יעבור את ה-50 אלף דולר?

מומחים מעריכים כי הביטקוין יעבור את רף ה-10,000 דולר בקלות, וצפוי להגיע במהלך השנה הבאה עד כדי קרוב ל-50 אלף דולר ליחידה, כאשר יותר ויותר כספים של גופים מוסדיים נכנסים לשוק המטבעות הווירטואליים. האנליסט מקס קייזר מרשת RT אמר כי "הביטקוין רק צריך להעביר אליו אחוזים בודדים משוק ההשקעות העולמי, שמגלגל הרבה מאוד טריליונים של דולרים, כדי להגיע לשווי שוק של טריליון דולר ומעבר לכך".

האם הביטקוין ישיג את היעד? את זה, לפי הקלישאה, עוד נחיה ונראה, אבל לאור הנסיקה שלו, מדובר ביעד שהוא בהחלט אפשרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים