מהן התוכניות של המנמ"ר החדש של הכללית?

"עולם לקוחות הקצה והפתרונות בבית הלקוח הם היעדים המרכזיים של הקופה בשנים הקרובות, ואגף המחשוב יהיה ציר מרכזי במימושם", אמר מושיק (משה) שדה, שנכנס לתפקידו לא מכבר

משה שדה, סמנכ"ל, מנהל חטיבת מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: לירון אלוני

מושיק (משה) שדה, המנמ"ר החדש של שירותי בריאות כללית, הוא איש מעורב, לבבי מחד ומאוד מתוכנן מאידך. את התחושה הזו מרגישים כבר עם הכניסה לחדרו, אליו הגעתי כדי לשוחח עימו לכתבה זו.

לא רבים יודעים, אבל זהו סבב שני של שדה בתפקיד מנמ"ר: בין 2001 ל-2007 הוא היה המנמ"ר של בית החולים מאיר. הדבר הכי קרוב שניתן לדמות למסלול שהוא עשה הוא המסלול הצבאי: תפקיד ביצועי, תפקיד שטח ותפקיד מטה. בתחילה שימש שדה כמהנדס תעשייה וניהול, כולל במשך שנתיים בתעשייה האווירית (ביצועי), לאחר מכן הוא היה מנמ"ר של בית חולים (שטח) ובהמשך מנהל מחלקת או"ש ומידע בהנהלת שירותי בריאות כללית (מטה). עוד הוא שימש בתפקיד שטח בכיר, כמשנה למנכ"ל בית החולים סורוקה, ומשם עבר לתפקידו המרכזי הנוכחי בהנהלת הכללית, ששדה קורא לו הלב הפועם של הקופה.

הדבר הראשון שעליו דיבר שדה בשיחה, ואת זאת אני זוקף לזכותו, הוא משפחתו. שדה, שעבר את גיל 45, גר ברחובות, נשוי ואב לארבעה. הוא בעל תואר ראשון בתעשייה וניהול ותואר שני במנהל מערכות בריאות. בשעות הפנאי, שכמעט שאין לו, הוא מרצה על מערכות מידע לעולם הרפואה בבית הספר למערכות בריאות של אוניברסיטת תל אביב.

את צד המרצה שלו חשתי במהלך השיחה, בעת שהלך ללוח שבמשרדו וצייר לי את חזון הלקוחות שלו בשלושה עיגולים – האחד בתוך השני. "עולם לקוחות הקצה (דהיינו, המטופלים – ר"ז) הוא היעד המרכזי של הקופה, בעידן שבו הרפואה יוצאת החוצה ללקוח בשירותים שונים ובמגוון פתרונות בביתו של החולה. אנחנו, באגף המחשוב של הקופה, מהווים ציר מרכזי במימוש החזון הזה", אמר.

במהלך השיחה סקר שדה את יעדיו המרכזיים בקופה בשנים הקרובות, כאשר אמר בשפתו הססגונית: "אני מסתכל על אגף המחשוב בראשותי כלב הפועם של הכללית ולא כספק שירותים חיצוני לאגפים האחרים בה". מבחינתו, המשמעות של לב פועם היא מעורבות האגף, ואפילו רגשית ומהותית, עם הלקוחות, שמקבלים שירותים בכל נושא ונושא רלוונטי.

לדברי שדה, "שירות לקוחות זה מונח ומהות מיושנים". הוא מדבר, כמו רבים אחרים, על חוויית הלקוח, ואומר שהיא מהווה מוטיב מרכזי בעשיית האגף בשנים הקרובות. כחלק מכך, הוא מתכוון להעמיק את השימוש במערכות סקרים והקשבה ללקוח, לטובת שיפור מתמיד.

כל זאת בא לצד כניסה לעולם הענן במעטפת השירותית. "אני לא סבור שיש ללכת לענן באזור התפעולי הבסיסי, שאני רוצה שיהיה זמין בשגרה ובחירום, בכל מצב ובכל תנאי, גם אם כלל המדינה תהיה מנותקת מהענן", ציין שדה.

נושא נוסף ששדה מתעתד לשים עליו את הדגש הוא מערכות לימודי מכונה, ניהול ידע והבאת המידע ללקוחות – לאנשי המטה, לעובדים בשטח ולכלי העבודה שלהם. למשל, לכלים שמשמשים את המנתחים בחדר הניתוח ולסמארטפונים של העובדים.

"שירות = נתינת ביטחון לחולה"

כאמור, שדה התגלה בשיחה כאיש חם ורחב לב, הקשוב למצוקות. דוגמה טובה אחת לשיח שהיה בינינו בנושא השירות ללקוח בא לידי ביטוי במשפטים הבאים: "הרבה מאתנו מדברים על שירות בהקשר של צורך ארגוני. אני מדבר על השירות בהיבט של נתינת תחושת הביטחון לחולה מצד הכללית – שהחולה ירגיש שהוא מנוהל בידיים טובות, החל במערכות התצוגה, המשך בהודעות אישיות אליו בשלבי הטיפול בו וכלה במסכי סטטוסי ניתוחים בחדרי הניתוח".

למקרא הדברים האלה ניתן לומר שמנמ"ר שמסתכל על עולם השירותים שהוא מספק מנקודת מבט זו, בטוח יביא את ארגונו לפסגות ולשיאים חדשים.

השיחה המלאה תפורסם בגיליון הקרוב של המגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים.

הכותב הינו יו"ר פורום C3 מבית אנשים ומחשבים ומנכ"ל חברת הייעוץ BSD-IT.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. t

    חבל לי שעובדי המחשוב בכללית הם עובדי קבלן, לדעתי צריך לתת את הדעת על הדבר הזה.

  2. אבי

    הכללית הצעידה את נושא המחשוב בצעדי ענק נוחות התפעול של משתמש קצה באפלקציה מעולה. כאשר מגיע למרפאה הטיפול של הרופאה עם קבלת התיק הרפואי הממוחשב שהולך אתך לכל מקום מסייע לתחושת המקצועיות. המידע הזמין היכולת להזמין תור, לעקוב אחר תרופות, הוצאות ועוד תודות לאנשי המחשוב.

  3. לקוחה מאוכזבת של כללית

    הרבהה מילים גבוהות אבל בשטח הכל עובד הפוך וחווית המטופל קשה לתאור מאכזב ומתסכל

  4. איל.י.אל-על

    סומך על האיש. הצעיד את סורוקה בראשות ד"ר אהוד דוידסון לשיאים חדשים.

אירועים קרובים