מנכ"ל אינפוסיס התפטר – מניות החברה בירידה

לנוכח התפטרותו של מנכ"לה בסוף השבוע, נפלו מניות חברת ה-IT השנייה בגודלה בהודו לרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2014 ● אינפוסיס היא אחת משלוש המתמודדות במכרז להחלפת מערכות הליבה של בנק איגוד

ד"ר וישאל סיקה

ביום ו' האחרון התפטר ד"ר וישאל סיקה, מנכ"ל אינפוסיס (Infosys) – חברת שירותי ה-IT השנייה בגודלה בהודו – באופן בלתי צפוי מתפקידו. בתגובה החלו מניות החברה לרדת. היום (ב') ירדו המניות ב-4.6% נוספים, והגיעו לשפל הגדול ביותר מזה כמעט שלוש שנים.

"ההמתנה למנכ"ל הבא מציבה את החברה באי-ודאות במונחים אסטרטגיים", אמר אנליסט HDFC Securities, אפורבה פרסד, ל-CNBC בסוף השבוע, והוסיף וטען כי המניה מגיבה בעיקר לאי הוודאות הנוכחית.

התפטרותו של סיקה – שהגיעה לאחר יחסים רעועים עם מייסדי החברה, שעדיין מחזיקים ב-12.75% ממנה – הביאה לירידת המניות ב-9.6% ביום ו' ולהפחתה של 3.45 מיליארד דולרים משווי השוק של החברה.

סיקה, שנכנס לתפקיד מנכ"ל אינפוסיס ההודית לפני שלוש שנים, התפטר בתוך שהוא תולה את האשמה ב"תסיסה מתמשכת של הסחות דעת" ובסכסוך שלו עם המייסדים על אסטרטגיית החברה. ההתכתשות בין בכירים בהנהלת אינפוסיס למייסדיה החלה בפברואר, לאחר שהמייסד והיו"ר לשעבר, נאראיאנה מורתי, העלה תהיות בנוגע להגדלת השכר של סיקה ושל סמנכ"ל התפעול של החברה, יו.בי פרווין ראו, ולהיקפן של חבילות הפיצויים של בכירים אחרים.

מועצת המנהלים של אינפוסיס הכחישה את הטענות שוב ושוב, וביום ו' טענה כי התפטרותו של סיקה נבעה מ"תקיפתו המתמשכת" של מורתי ותיארה את יחסו המפקפק של המייסד המיליארדר אל המנכ"ל המתפטר כמסמר האחרון בארון הקבורה. כעת יאייש סמנכ"ל התפעול של החברה, ראו, את תפקיד המנכ"ל הזמני ויהיה כפוף לסיקה, שימלא את תפקיד סגן בכיר ליו"ר החברה עד לכניסתו של מנכ"ל חדש וקבוע לתפקיד, לכל המאוחר באפריל 2018.

אינפוסיס היא אחת משלוש החברות המתמודדות במכרז החלפת מערכות הליבה של בנק איגוד, שמערכות הליבה שלו מבוססות על מערכות בנק לאומי. שלוש חברות ה-IT הבינלאומיות הן: טק מהינדרה, המיוצגת בישראל על-ידי צורי חורין; TATA, ש-TCS ישראל מהווה את זרוע המחשוב המקומית שלה; ו-אינפוסיס, שמיוצגת בארץ על-ידי טלדור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים