המדינה: כתב אישום נגד אלי רייפמן – בקרוב

המשטרה הודיעה לבית המשפט, כי תעביר לפרקליטות את תיק החקירה נגד רייפמן, לשם הגשת כתב אישום בגין זיוף וקבלת דבר במרמה ● בית המשפט האריך את מעצרו של רייפמן עד ליום ה' וקבע, כי יש חשש שהוא "עלול לסכן את קיומו של הליך משפטי תקין" ● רייפמן מכחיש את הטענות נגדו ואומר: אני רוצה להעביר את המניות של אמבלייז - אבל לא נותנים לי

המדינה הודיעה אתמול (א') לבית המשפט, כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד אלי רייפמן, המייסד והמנכ"ל לשעבר של אמבלייז (Emblaze), בעבירות של זיוף וקבלת דבר במרמה. זאת, לאחר שהמשטרה הגישה הצהרת תובע ומסרה, כי תעביר את התיק בעניינו של רייפמן לפרקליטות, לשם הגשת כתב האישום. בנוסף, האריכה אתמול שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דורית רייך-שפירא, את מעצרו של רייפמן עד ליום ה'.

השופטת קבעה בתום הדיון, כי "יש ביסוס לכאורי לעבירת הזיוף, ועל אף שאין כל בסיס לעילת מסוכנות – יש חשש ששחרורו של רייפמן בשלב זה עלול לסכן קיומו של הליך משפטי תקין".

על פי החשד, רייפמן לקח הלוואות משתי חברות השקעות בחו"ל, תוך שהוא מציג להן מסמך ולפיו יש לו ביטחונות להלוואות בדמות מניות של אמבלייז, שאותן הוא מחזיק כביכול בבנקים בבריטניה. עורכי הדין של ווינטון קפיטל (Winton Capital), אחת החברות, טענו, כי רייפמן יצר אצלם רושם טוב, אם כי סירב לחשוף את שמו של הברוקר שלכאורה החזיק במניות.

עם כניסתו לאולם בית המשפט, אמר רייפמן, שמכחיש את החשדות נגדו, כי "האמת היא שאני מתחיל להתייאש. השתחררתי ממאסר כדי להעביר את המניות, ועכשיו מונעים זאת ממני". הוא הוסיף, כי הגיש תלונה על סחיטה באיומים נגד כונס הנכסים של אמבלייז, עו"ד איתן ארז, וכי "חודשים זה יושב במשטרה. אותי, 24 שעות אחרי התלונה עוצרים וחוקרים".

רייפמן נקלע לקשיים כלכליים ולחובות לגורמים שונים, בהם למלך השוק האפור, שלי נרקיס. על פי פרסומים, לעו"ד ארז הוגשו עד כה תביעות חוב נגד רייפמן בסך של 300 מיליון דולרים. בית המשפט הורה לפני חודשים אחדים לרייפמן להעביר את מניותיו באמבלייז לידי עו"ד ארז, משלא עשה כן – נשלח למאסר בגין ביזיון בית המשפט.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ללא שם

    ממש לא ברור לי מדוע נטפלים לאלי רייפמן. רק השבוע היתה כתבה בחדשות ערוץ 2 ובה ניתן היה לחזות כיצד אלפים גונבים את אדמות המדינה ובעקיפין גונבים אותנו האזרחים. מילא גונבים אבל למה המדינה לא עושה כלום עשרות שנים בעיניין. מה קרה? זה לא אופנתי.... לרדוף את אלי רייפמן זה כן? תראו את הפוליטיקאים. כמה עבירות ובקושי פה ושם מתבצעת אכיפה. מתי ראיתם פעם אחרונה שוטר מסתובב ברחוב? אין לנו בטחון, אין לנו אכיפה, אין לנו תחזוקה (עיריות). עד לאן נתדרדר? הכל עולה יותר תמורת הרבה פחות. כדאי כבר לעצור ולעשות חושבים. הגיע הזמן לחזור 30-40 שנה אחורה. ומהר, לפני שיהיה מאוחר.

  2. ציניקן

    אוי, ילד שלי חמוד, רוצה לאכול דיסה ואמא רעה לא נותנת לך?. בואו אנשים טובים תצילו אותו !

אירועים קרובים