עכשיו זה רשמי: טלפוניקה רוכשת את ג'אג'ה הישראלית-אמריקנית תמורת 145 מיליון יורו

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקנית נרכשה על ידי O2, חטיבת הסלולר של טלפוניקה באירופה ● גם לאחר הרכישה, תמשיך ג'אג'ה לפעול כיחידה עצמאית ● החברה הנרכשת מספקת שירותי טלפון מבוסס אינטרנט בטכנולוגיית VoIP וכן את שירות Jajah Web, המקשר בין מכשירי טלפון קוויים וטלפון סלולריים

לאחר גל של שמועות שנפוץ בשבועות האחרונים, הודיעה אתמול (ד') חברת O2, חטיבת הסלולר של ענקית התקשורת הספרדית טלפוניקה (Telefonica) באירופה, כי היא רוכשת את החברה הישראלית-אמריקנית ג'אג'ה (Jajah) תמורת 145 מיליון יורו (210 מיליון דולרים). הרכישה בוצעה כולה במזומן, והיא טעונה אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים בספרד. גם לאחר אישור הרכישה, ג'אג'ה תמשיך לפעול כיחידה עצמאית.

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקנית מספקת שירותי טלפון מבוסס אינטרנט בטכנולוגיית VoIP. כדי להשתמש בשירותים של החברה, אין צורך להתקין תוכנה על המחשב, אלא רק להשתמש בשירותיו של מכשיר טלפון רגיל. השיחות מבוצעות דרך אתר אינטרנט. בשל שירות השיחות האינטרנטי, מתקבל חיבור של שיחות בתעריפים זולים במיוחד, קטנים בהרבה מעלות השיחות של חברות הטלפוניה המסורתיות.

שירות נוסף שפיתחה החברה הוא Jajah Web, המקשר בין מכשירי טלפון קוויים וטלפון סלולריים באמצעות האתר הראשי של ג'אג'ה. המשתמשים מקלידים את המספר שלהם ואת מספר היעד הרצוי באתר. השירות של ג'אג'ה קודם מחייג לטלפון של המשתמש. לאחר שהמשתמש עונה לטלפון השירות מחבר את השיחה למספר היעד והחיבור נוצר. ג'אג'ה מספקת גם שירות המחבר שיחות של משתמשי יאהו! מסנג'ר (Yahoo! Messenger), טוויטר (Twitter) ואתרי היכרויות, מבלי לחשוף את מספרי הטלפון שמהם המשתמשים משוחחים.

בדיווחים שונים שהתפרסמו ברשת בעבר נכתב, כי ג'אג'ה תירכש על ידי סיסקו (Cisco) או מיקרוסופט (Microsoft). ג'אג'ה היא חברה רווחית, ומחזור המכירות החודשי שלה עומד על 30 מיליון דולרים בחודש.

החברה נוסדה על ידי רומן שרף ודניאל מאטס מאוסטריה בשנת 2005. יש לה כיום 25 מיליון משתמשים רשומים, ובנוסף, היא מסוגלת לחבר שיחות בין 125 מדינות, כאשר היעד שלה עומד על 200 מדינות. בג'אג'ה הושקעו עד היום 35 מיליון דולרים. החברה מעסיקה כ-70 עובדים במרכז הפיתוח של החברה ברעננה ועוד עשרה עובדים במשרדים בקליפורניה ובלוקסמבורג.

"הרכישה של ג'אג'ה מרחיבה את היקף הפעילות שלנו ומציעה יכולות חדשות בתחום התקשורת הקולית", אמר מתיו קיי, יושב ראש ומנכ"ל טלפוניקה אירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים