התחזית: גידול של 40% במספר הסטודנטים למקצועות ההיי-טק

ב-ות"ת מסבירים כי הגידול צפוי בשורה של פעולות שנקטו ותקציבים שהשתחררו

עם מי תלמדו בדרך אל התואר? צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר הסטודנטים שיתקבלו ללימודים במקצועות ההיי-טק צפוי לגדול בשנים הקרובות ב-40% – נתון חסר תקדים, על פי המועצה להשכלה גבוהה.

כיום לומדים בשנה א' באוניברסיטאות כ-4,000 סטודנטים למקצועות ההיי-טק. ההערכה כי מספרם יגדל מבוססת על שורה של מהלכים שביצעה המועצה ותקציבים של ה-ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה).

המהלכים, שננקטו בשנה האחרונה, כוללים תמרוץ כספי בסך עשרות מיליוני שקלים לאוניברסיטאות, שיאפשר לקלוט סטודנטים חדשים וחברי סגל אקדמי חדשים למקצועות ההיי-טק. האוניברסיטאות טענו עד כה כי הכושר שלהן לקלוט סטודנטים למקצועות ההיי-טק מוגבל בגלל העדר כיתות לימוד, מרצים ותקציבים.

כמו כן, התמרוץ הכספי יסייע לאוניברסיטאות לקדם תוכניות לצמצום הנשירה מהמסלולים המבוקשים, בין היתר שיעורי עזר, ליווי סטודנטים, תגבורים ושדרוג תשתיות הוראה.

בשנים האחרונות, חלק מהסטודנטים שרצו ללמוד את מקצועות ההיי-טק ולא התקבלו לאוניברסיטאות פנו למכללות. כעת צפויה החרפה בתחרות בין הגופים.

קול קורא לאוניברסיטאות

פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר ה-ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) במועצה להשכלה גבוהה, אמרה בהתייחס לנתונים אלה כי "ישראל היא מעצמת היי-טק וכדי לשמר את מעמדנו הבינלאומי בשנים הבאות, נפעל לאפשר לאוניברסיטאות את התנאים הטובים ביותר להרחבת מעגל הסטודנטים, קליטה של סגל מוביל ובניית תשתיות פיזיות להשגת היעד".

מימין: שר החינוך, נפתלי בנט, ופרופ' יפה זילברשץ, יו"רית ה-ות"ת. צילום: דוברות ה-ות"ת

מימין: שר החינוך, נפתלי בנט, ופרופ' יפה זילברשץ, יו"רית ה-ות"ת. צילום: דוברות ה-ות"ת

כחלק מהפעילות, ה-ות"ת הפיצה באחרונה קול קורא לאוניברסיטאות להגדיל את מספר הסטודנטים הנקלטים לשנה א' ללימודי תואר ראשון בתחומי ההיי-טק השונים, בהם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים, מערכות מידע ומדעי המחשב.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר בקשר לנתונים אלה ש-"לאחר שנים ארוכות שבהן המשק הישראלי סובל מחוסר בבוגרי היי-טק ומהצפה במשפטנים, החלטנו לשנות דרמטית את מודל התקצוב כך שיעודד יותר סטודנטים ללמוד מקצועות היי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים