פייסבוק נאבקת ב-"פורנוגרפיית נקמה"

המושג אולי זר לכם, אבל יש מי שמשתמשים באמצעי הזה ומפיצים ברשת החברתית תמונות אינטימיות של אנשים שבכוונתם לפגוע בהם, וזאת מבלי לקבל את אישורם ● כעת מתכוונת הענקית לשים לדבר סוף

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) החלה ליישם טכנולוגיה חדשה להשוואת והתאמת תמונות, וזאת בכדי להבטיח שאנשים לא יוכלו לשתף מחדש צילומים שדווחו בעבר ותויגו כ"פורנוגרפיית נקמה" – מושג שמשמעותו תמונות אינטימיות של אנשים אשר משותפות ללא הסכמתם.

פורנוגרפיית נקמה היא נושא נפוץ באינטרנט – אחד מכל 25 אנשים בארצות הברית הוא קורבן של שיתוף תמונות שלא בהסכמה, כך חשף דו"ח מטעם המכון לחקר נתונים וחברה (Data & Society Research Institute) ומרכז החדשנות לחקר בריאות הציבור (Center for Innovative Public Health Research).

האפשרות לשיתוף תיחסם – ואולי גם החשבון

אם כן, פייסבוק החליטה לאמץ טכנולוגיה שאמורה לזהות מצבים שבהם משתמש מנסה לשתף תמונה שהרשת החברתית הורידה בעבר. לאחר הזיהוי, בפני המשתמש יוצג חלון קופץ המציין שהתמונה שבכוונתו לשתף מפרה את המדיניות של החברה ושפייסבוק לא תאפשר לו לפרסם את התמונה המסוימת הזו לא ב-Messenger, לא באינסטגרם (Instagram) וכמובן שגם לא בפייסבוק עצמה.

"אנחנו מתמקדים בדבר הזה בגלל הפגיעה הייחודית שיש לסוג זה של שיתוף על הקורבנות. אני חושבת שעל זה היה הפוקוס בהתקדמות המסוימת", אמרה ראש אגף האבטחה בפייסבוק העולמי, אנטיגונה דייוויס, ל-TechCrunch, בהסבירה את הצורך בכלים החדשים.

דייוויס התייחסה לנתונים שמלמדים כי 93% מהאנשים שנפגעו משיתוף תמונות אינטימיות ללא הסכמה מדווחים על "מצוקה רגשית משמעותית" וש-82% מהם מדווחים על קשיים משמעותיים בהיבטים אחרים בחייהם – נתונים שהציג הגוף האמריקני שעוסק ממש ספציפית בקורבנות של פרסום תמונות אינטימיות שלא זכו לאישור, ומכונה ה-US Victims of Non-Consensual Intimate Images.

למרות שענקית הרשת החברתית אפשרה למשתמשיה לדווח במשך זמן מה על תמונות פוגעניות, ההתייחסות למה שמכונה פורנוגרפיית נקמה ברורה יותר כעת ו"מאוד ספציפית לסוגים אלה של תמונות אינטימיות", הבהירה דייוויס, שהוסיפה ואמרה כי במקרים רבים פייסבוק גם תבטל את החשבון של האדם שפרסם את תמונות הפורנו מהסוג המסוים.

הנחתים האירו פינה אפלה במיוחד

בנוסף משתפת פייסבוק פעולה עם ארגונים שונים, כמו היוזמה לזכויות האזרח בסייבר (Cyber Civil Rights Initiative) או הארגון המסייע לקורבנות פורנוגרפיית נקמה (Revenge Porn Helpline), וזאת בכדי להציע תמיכה לאנשים שנפגעו מהתופעה.

הכלים החדשים של פייסבוק סביב התמודדות עם פורנו הנקמה מגיעים זמן קצר לאחר שערורייה שהסעירה את ארצות הברית שבה שותפו תמונות של חיילים וחיילות מחיל הנחתים האמריקני הן בפייסבוק והן באינסטגרם, בקבוצות פרטיות.

בשנה שעברה בראיון ל-TechCrunch, סיפר מנהל אגף ההנדסה ליישום למידת מכונה, יואכין קנדלה, שהפלטפורמה משתמשת בבינה מלאכותית בכדי לזהות ולדווח על תמונות פוגעניות, אך נראה שבמקרים של פורנוגרפיית נקמה, עדיין יש צורך בסיוע של בני אדם כדי לבצע את הסינון, משום שדיוויס מודה כי "כרגע, אנחנו לא משתמשים ב-AI בכדי לעבור על התוכן המסוים הזה. יש הקשר משמעותי הנדרש לשם בדיקת שיתוף ללא הסכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים