ארה"ב: ביהמ"ש העליון יקבע אם פרטיות חלה על מסרונים אישיים שנשלחו ממכשיר של המעביד

זאת לאחר שקצין משטרה מקליפורניה טען, כי חוקי הפרטיות חלים על הודעות טקסט אישיות ששלח ממכשיר שנמצא בבעלות הרשויות ● הדיון יתקיים בערעור של המדינה על החלטתו של בית המשפט המחוזי לערעורים, שבה קיבל את עתירתו של הקצין וקבע, כי הוא "יכול היה לצפות שהפרטיות שלו ביחס להודעות הטקסט תכובד"

האם חוקי הפרטיות חלים על הודעות SMS פרטיות ששלח עובד ברשת של המעביד? סוגיה זו תידון בבית המשפט העליון של ארצות הברית, במסגרת מערכה משפטית שמנהל קצין משטרה מקליפורניה נגד מעסיקתו, עיריית אונטריו, ביחס להודעות ששלח.

ביוני 2008 קבע בית המשפט המחוזי לערעורים שהעירייה הפרה את זכותו של הקצין, ג'ף קיואון, לפרטיות כאשר חדרה להודעות ה-SMS שלו – רבות מהן אישיות, וחלקן אף בעלות אופי מיני.

השופט קים מק'לין פסק, כי קצין המשטרה "יכול היה לצפות שהפרטיות שלו ביחס להודעות הטקסט תכובד", אף על פי שאלה נשלחו במכשיר זימונית של יחידת המשטרה. עם זאת, השופט הוסיף, כי "בעידן האינטרנט, לא ברור עד כמה התיקון הרביעי לחוקה מעניק הגנה לתכנים שמועברים בתקשורת אלקטרונית".

בכתב הערעור שהגישה העירייה על פסק הדין של מק'לין כתבו הפרקליטים, כי "כדי שעובדי הרשות יוכלו לצפות שהתיקון הרביעי יגן על פרטיותם, חייבות ההודעות להיות בעלות אופי סביר בעיני החברה, כאשר לוקחים בחשבון את המציאות שבה פועלים במקום העבודה". לטענת העירייה, היא לא חייבת לשלם תמורת ההודעות ששלח הקצין, משום שהן "בעלות אופי אישי פרטי מאוד". המשטרה פנתה לחברת Arch Wireless, שהפעילה את שירות הזימון, וביקשה לקבל את תמלילי ההודעות ששלח קיואון.

יצוין, כי בין השופטים בקליפורניה התגלעו חילוקי דעות קשים בסוגיה. מומחים משפטיים שעקבו אחרי הפרשה מעריכים, כי השופטים ציפו שערעור שכזה אמנם יוגש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים