"הדטה סנטר של העתיד ישלב בין שרתים פיזיים לתוכנה"

"מדובר בשינוי גדול מאוד בעולם הדטה סנטרים, שכבר מתחיל להתבצע", אמר גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בטרה סקיי ● לדבריו, "מגמת הדטה סנטר מוגדר התוכנה הולכת וצוברת תאוצה"

גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-TeraSky

"בימים אלה מתחולל שינוי גדול מאוד בעולם הדטה סנטרים: ממרכזי המחשוב המסורתיים, הם הופכים להיות מרכזים המשלבים שרתים פיזיים עם תוכנה. מגמת ה-SDDC – הדטה סנטר מוגדר התוכנה – הולכת וצוברת תאוצה", כך אמר גרישה סוקולובסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בטרה סקיי (TeraSky).

סוקולובסקי דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך שלשום (ב') ב-yes Planet בראשון לציון. מנחה המפגש היה דורון יצחקי, מנהל משאבי התשתיות והשירות באגף המחשוב של שירותי בריאות כללית.

לדברי סוקולובסקי, "בעוד שהאחסון המסורתי בנוי בתוך החומרה, באחסון מוגדר התוכנה, החומרה מיועדת רק להעברה פיזית של הנתונים. כל היתר נעשה ברמת התוכנה. בנוסף, בעוד שבאחסון המסורתי חייבים את מנהל האחסון כדי לבצע את העבודה, ב-SDDC גם המשתמש עצמו יכול לעשות את הדברים. כמו כן, כיום, אותה 'קופסה' יכולה לשרת את כל סוגי האחסון".

בדבריו הוא ציין את האתגרים הנוכחיים של עולם ה-IT בכלל ושל האחסון בפרט. "הביזנס, ה-IT והפיתוח התחברו ותלויים האחד בשני", אמר. "עסקים צריכים להביא את המוצרים לשוק כמה שיותר מהר, התחרות מאוד חזקה ויש הרבה חברות שעושות את אותו הדבר".

הוא ציין ש-"אתגרי ה-IT הנוכחיים הם העלאת היעילות הביצועית, מקסום הניצול, אבטחה וזמן השבתה נמוך ככל הניתן. אין כיום עסק שיכול להרשות לעצמו שהשירותים שלו לא יעבדו יותר מ-10 דקות".

"אתגרי הפיתוח הם להוריד את זמן הפיתוח, לשפר את הפרודוקטיביות, לבחון פיצ'רים חדשים, לעדכן אפליקציות מהר יותר ולשפר את הזמינות של הפלטפורמות והמקורות", הוסיף סוקולובסקי.

"התשתיות לא מותאמות לגידול בנתונים"

"אחת הבעיות המרכזיות בעולם התשתיות היא שהן כבר לא מותאמות לגידול הניכר בנתונים. המידע הפך להיות רב מדי, ה-Data הפך להיות Too big. אנחנו יוצרים יותר ויותר מידע, בצורה אקספוננציאלית, לקוחות מבקשים יותר ויותר שירותים וצריך לשבור את הראש איך להגדיל את הקיבולת", אמר.

"SDDC זה אבולוציה", ציין. "הארגונים בארץ מבצעים וירטואליזציה של שרתים, לפחות ברמה של 60%-70% מהם. גם בארגונים שעדיין עובדים עם מיינפריים יש וירטואליזציה. ארגונים מתקדמים לאינטגרציה של אפליקציות ספציפיות, משם לניהול ו-וירטואליזציה של אלמנטים – שרתים, אחסון ורשת – ולתשתיות הליבה".

סוקולובסקי אמר כי "ארגונים שלוקחים על עצמם לעשות את האוטומציה לבד טועים טעות מרה. אין בארגונים של היום מספיק אנשים שמסוגלים לעשות זאת וחלק מהם נתקעים".

בהמשך הוא דיבר על ה-Open Stack. "זה התחיל לפני שבע שנים בנאס"א (NASA)", אמר. "הם הגיעו מהר להבנה שבכל פעם שצריכים לשנות את התוכניות, עליהם לעשות הרבה שינויים בחומרה. לכן, אנשי נאס"א פיתחו מערכת מבוססת ענן שיכולה לנהל את הנתונים בצורה אוטומטית, עם גמישות מאוד גבוהה. הם התחילו לפתח Open Stack כרשומה של פרויקטים, כמו נובה, ניוטרון ופרויקטים שקשורים לאחסון".

"הפרויקטים ב-Open Stack כל הזמן משתנים – בין אם בסביבה הווירטואלית או בזו הפיזית, שגם אותה ניתן להכניס לשם", הוסיף סוקולובסקי. "כל הפרויקטים מחוברים ביחד ויש להם אוטומציה ואורקסטרציה מלאות".

"ענן בתוך הבית"

הוא התייחס גם לענן ול-Open Stack. "המערכת נותנת לארגון אפשרות לבנות ענן פרטי בנוסח של אמזון (Amazon) או גוגל (Google). מדובר למעשה בענן בתוך הבית", אמר.

סוקולובסקי המליץ לארגונים "להכניס את המערכת בשלב הראשון לסביבות פיתוח, שאליהן היא מתאימה כמו כפפה ושם רואים החזר השקעה מאוד מהיר. לסביבת ייצור אפשר להכניס את המערכת בשלבים. חלק מהאפליקציות יתאימו לשם וחלק לא".

דניאל וקנין, ארכיטקט פתרונות בטרה סקיי

דניאל וקנין, ארכיטקט פתרונות בטרה סקיי

"Open Stack בנויה במתכונת של תשתית כשירות (IaaS)", סיכם סוקולובסקי. "היא מבוססת על תשתית אנטרפרייז לינוקסית ויכולה להתחבר ל-VMware, AKV ו-KVM".

"בארץ מפחדים מ-Open Stack"

דניאל וקנין, ארכיטקט פתרונות בטרה סקיי, הציג סיפור לקוח ב-"חברת טלקום גדולה מאוד", שהוא לא חשף את שמה. "היה לה ממיר טיפש, הם הורידו שירותים מהענן והיו צריכים לפתח עבורו פיתוחים רבים", אמר. "אנשי החברה רצו סביבות מאוד גדולות, בצורה מהירה ואוטומטית, אבל לקחו להם חודשיים-שלושה כדי להרים סביבה. הם החליטו ללכת ל-Open Stack עם אחסון מוגדר תוכנה ופנו אלינו".

הוא תיאר את תהליך העבודה של טרה סקיי מול הלקוח: "אנחנו יושבים איתו על מנת להבין מה הוא צריך, רוצים לשמוע מהמפתחים איך הם עובדים, מה הם רוצים שיהיה בעתיד ואיך הם מעוניינים שהאוטומציה תקרה. לאחר מכן אנחנו חושבים ביחד איך הסביבה צריכה להיראות ובונים תוכנית בהתאם. אנחנו מתאימים את עצמנו, ולא את המוצר ספציפית, ללקוח ולא את המוצר ספציפית. לבסוף אנחנו מבצעים את ההטמעה".

"המתודולוגיה שלנו היא פעולה ב-'ספרינטים' – לא לעשות את הכול בבת אחת, אלא לבצע את הדברים בחלקים מאוד קטנים", אמר וקנין. "קודם כל אנחנו בודקים את החומרה, כדי שנראה שאנחנו יכולים לסמוך עליה. לאחר מכן אנחנו עושים הטמעה בסיסית, על מנת לראות שהכול עובד ותקין. אחר כך אנחנו מוסיפים את ה-Chef ורואים אם הוא עובד, משנים קונפיגורציה אם צריך ולבסוף עוברים לפוסט הטמעה", ציין.

וקנין אמר ש-"למדנו מהניסיון שלנו שחשוב מאוד שהלקוח ידע שיכולים להיות שיהיו שינויים בתוכניות, שאי אפשר לתכנן הכול מראש, שלפעמים דברים קורים. חשוב מאוד שהחומרה תהיה טובה, שכרטיסי הרשת יעבדו ושלא תהיה בעיה בדיסקים. בנוסף, חשוב שהלקוח יכיר את התשתית שלו טוב וכמובן, שיהיה שיתוף פעולה פורה בינינו לבינו".

לסיכום הוא ציין ש-"קיימת בארץ בעיה: אין בשוק הישראלי הרבה ידע על Open Stack. בחו"ל זה מאוד חזק, ארגונים ענקיים הולכים ל-Open Stack, אבל בארץ יותר מפחדים ממנו. אנחנו מנסים לשנות את המגמה, כי Open Stack יכול לעזור לשוק בכלל ולכל חברה בפני עצמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים