טוויטר: ה-FBI שלח לנו בקשות לא-חוקתיות לכאורה למידע

הרשת המצייצת טוענת כי מכתבים שקיבלה מהבולשת האמריקנית דרשו ממנה נתוני משתמשים שלא כחוק ● כעת, משהוסר צו איסור הפרסום, היא חושפת את פרטיהם של שני מקרים, שמעוררים אי-נוחות אצל כל מי שמעוניין בשקיפות ביחסי ספקיות שירות עם משתמשיהן

מחפש אחר המתפרעים בקפיטול. ה-FBI

תופעות תמוהות ולא כל כך הולמות למדינה דמוקרטית, מסתבר, היו מנת חלקה של ארצות הברית גם לפני עידן טראמפ שהתגעש עליה. בחודשים האחרונים, בטפטוף אטי במיוחד, החלו חברות היי-טק לחשוף מכתבים שנשלחו אליהן על ידי ה-FBI, ואשר תבעו קבלת נתוני משתמשים ללא צו פורמלי.

אתמול (א'), פרסמה טוויטר (Twitter) הצהרה על אודות שני מכתבים דומים שקיבלה, שאינם מוגבלים עוד על ידי צו איסור פרסום.

המכתבים, שנשלחו בין השנים 2015 ל-2016, מכילים בקשה לקבלת נתוני משתמשים ומודיעים לחברה כי היא אינה רשאית לדון בהוראה עד למועד לא ידוע של בחינת הנושא בעתיד.

היועצת הכללית והשותפה של טוויטר, אליזבת בנקר, כתבה כי צו איסור הפרסום הוסר, וזו הפעם הראשונה שלחברה מותר להציג את מכתבי הביטחון הלאומיים הללו, המכונים NSL (ר"ת National Security Letter).

הדרישה מגבילה את הרשת מלהיות שקופה עם משתמשיה

"סיפקנו לכל אחד מבעלי החשבון עותקים של ה-NLS הרלוונטיים, כמו גם את הנתונים מהחשבון שנאלצנו לייצר", כתבה בנקר בהצהרתה והוסיפה, "בעוד שה-NSL ביקשו בפועל כמות גדולה של נתונים, טוויטר סיפקה סט מצומצם מאוד של נתונים בתגובה ל-NSL, שעומד בקנה אחד עם החוק הפדרלי ועם פרשנות ההדרכה ממשרד המשפטים האמריקני".

בנקר הוסיפה ואמרה כי טוויטר ממשיכה להיות לא מרוצה מהתהליך של ה-FBI המגביל אותה מלהיות שקופה עם משתמשיה בנוגע לבקשות שהיא מקבלת.

הרשת החברתית מעורבת כיום בתביעה (המכונה The Lynch case), הטוענת כי ממשלת ארצות הברית מפרה את התיקון הראשון לחוקה בכך שאינה מאפשר לחברות "להגיב לחששות המשתמשים שלנו ולהצהרות של בכירים בממשלת ארצות הברית על ידי מתן מידע על היקף המעקב הממשלתי בארצות הברית – כולל על סוגי הליכים משפטיים שלא התקבלו".

ה-FBI – ביקש נתונים שאינו רשאי לבקש

על פי רויטרס (Reuters), ייתכן כי התהליך כולו מהווה הפרה של ההנחיות של ה-FBI עצמו. סוכנות הידיעות טוענת כי בשני ה-NSL, ביקש ה-FBI ספציפית סוג של נתונים הידוע כרישום עסקאות תקשורת אלקטרוניות, אשר יכול לכלול, בין שאר, כותרות מיילים והיסטוריית גלישה.

בעשותו כן, טוענת רויטס, הוא חיזק את סברתם של עורכי דין העוסקים בפרטיות כי ה-FBI עשה שימוש שגרתי ב-NSL לצורך חיפוש רישומי אינטרנט שמעבר למגבלות שנקבעו במזכר משפטי במשרד המשפטים 2008, אשר סיכמו שצווים כאלה צריכים להיות מוגבלים לרשומות חיובי טלפון בלבד.

יש לציין כי בחודשים האחרונים פרסמו גם החברות Internet Archive, גוגל (Google), יאהו (Yahoo) ו-Cloudflare מכתבים דומים שקיבלו.

טוויטר תופיע בבית המשפט בנוגע למקרה Twitter v. Lynch, ב-14 לפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים