אדוארד סנואודן קיבל מקלט מדיני ברוסיה לשלוש שנים נוספות

בהתאם להחלטה, סנואודן יוכל להתגורר ברוסיה עד 2020 ● עורך דינו הרוסי, אנטולי קוצ'רנה, אמר כי ההחלטה תתקיים ללא קשר לסוגיית היחסים בין וושינגטון למוסקבה

אדוארד סנואודן. צילום ארכיון: היץ' אט נונק, מתוך ויקיפדיה

אדוארד סנואודן קיבל מקלט מדיני ברוסיה לשלוש שנים נוספות – כך אמר אתמול עורך דינו של המדליף, ששוהה במדינה מאז יוני 2013.

עורך דינו הרוסי של סנואודן, אנטולי קוצ'רנה, הוסיף כי ההחלטה תתקיים ללא קשר לסוגיית היחסים בין וושינגטון למוסקבה. זאת, ברקע כניסתו לתפקיד של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ, שיחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעוררים סימני שאלה בקרב הקהילה הבינלאומית.

בהתאם להחלטה, סנואודן יוכל להתגורר ברוסיה עד 2020. קוצ'נרה הוסיף כי בשנה הקרובה המדליף אף יוכל להגיש בקשה לאזרחות רוסית.

עד 10 שנים מאחורי סורג ובריח

ביוני 2013 הוגש נגד סנואודן כתב אישום בגין עבירות ריגול וגניבת מידע ממשלתי. עובד ה-NSA לשעבר עזב מיד לאחר מכן את ארצות הברית. הוא קיבל מקלט מדיני ברוסיה ומאז מתגורר בה.

בין היתר חשף סנואודן תכניות מעקב נרחבות אחרי טלפונים של אזרחים אמריקנים וריגול אחר תנועתם ברשת של אזרחים זרים הנכנסים לתחומה של ארצות הברית. בגין עבירות הריגול שבהן הואשם, עלול סנואודן להישפט לעד 10 שנים מאחורי סורג ובריח.

בימים אלו מנהל סנואודן מאבק לחנינתו בארצות הברית. עד כה חתמו על העצומה, שראתה אור בספטמבר האחרון, יותר ממיליון איש. ברק אובמה, שיעזוב את הבית הלבן מחר בתום שמונה שנות כהונה, הצהיר בנובמבר האחרון כי המדליף יהיה חייב לעמוד בפני משפט – אך יזכה להליך הוגן.

במקרה אחר של הדלפת ענק, המתיק אתמול (ד') אובמה את עונשה של צ'לסי מנינג, החיילת שהעבירה מסמכים לוויקיליקס (Wikileaks) לפני שבע שנים ונדונה ל-35 שנות מאסר. הדלפותיה כללו התכתבויות של דיפלומטים אמריקניים, דיווחי הערכות מודיעין מכלא גוואנטנמו ודיווחים ממלחמות ארצות הברית בעיראק ובאפגניסטן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים