אתר ויקיליקס מאיים לפרסם מידע אישי של משתמשי טוויטר

משתמשים זועמים על הקבוצה החתרנית בגלל האיום לפרסם את המידע הפרטי המאומת של 100 אלף ממשתמשי הרשת המצייצת

ויקיליקס בשטח, כולם במתח

חשבון טוויטר (Twitter) המזוהה עם קבוצת ויקיליקס (WikiLeaks) החתרנית, הודיע כי יפרסם פרטים אודות 100 אלף משתמשי הרשת המאומתים, ושבסיס הנתונים המקוון יכלול פרטים רגישים כגון קשרי משפחה, מצב כלכלי.

"אנחנו חושבים לכונן בסיס נתונים מקוון עם כל חשבונות הטוויטר המאומתים ופרטי המשפחה/ התפקיד/ המצב הפיננסי/ ויחסי הדיור שלהם", כך צייץ החשבון המכונה WikiLeaks Task Force בסוף השבוע. לאחר מכן צייץ אותו חשבון: "אנחנו מחפשים פרטים ומשתנים דיסקרטיים ברורים (אבא/ בעלי מניות/ חברות במפלגה) שניתן להכניס לתוכנת הבינה המלאכותית (AI) שלנו. יש הצעות נוספות"?

הציוצים נמחקו מאז אבל הם ללא ספק הכו גלים בביצת הציוצים.

בתשובה לתהיותיו של העיתונאי קווין קולייר בטוויטר, ענו ויקיליקס כי הארגון רוצה "לפתח מערכת מטרית להבנת השפעתן של רשתות בהתבססות על גרפי קרבה".

הפרה של כללי טוויטר

אלא שטוויטר אוסרת על שימוש בנתוניה ל"צורכי מעקב". בהצהרה שהוציאה אמרה הרשת החברתית כי "פרסום המידע האישי והסודי של אדם אחר מהווה הפרה של כללי טוויטר".

טוויטר סירבה לומר כמה משתמשים שלה אימתו את חשבונותיהם, אבל חשבון הטוויטר המאומת העוקב אחרי חשבונות מאומתים מונה כרגע 237 אלף חשבונות נעקבים.

חשבונות מאומתים זוכים לאישור זהותו של האדם המצייץ על ידי הצגת סימון כחול. טוויטר השיקה את התכונה בשנת 2009, לאחר שמפורסמים התלוננו על אנשים המתחזים להם בשירות המדיה החברתי המצייץ. הרשת החברתית אומרת שהיא מוודאת את האותנטיות של חשבון רק אם הוא "נחוש בדעתו להיות חשבון בעל עניין ציבורי".

ויקיליקס טוענים שמה שהם מבקשים לעשות לא שונה ממה שוויקיפדיה (Wikipedia) או לינקדאין (LinkedIn) עושים – זאת אומרת, למפות יחסים. "הרעיון הוא להסתכל על רשת הקשרים בין אנשים בעלי יכולות השפעה – לא לפרסם סתם כתובות", כך פרסם הארגון הסבר בטוויטר בסוף השבוע.

אבל משתמשי טוויטר הזועמים על ההצעה של ויקיליקס בכל זאת תקפו אותה על כוונתה זו, מה שכבר עשו בעבר כשהארגון חשף מידע אישי כגון מספרי ביטוח לאומי במסמכים שהוא מפרסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים