גוגל השיקה שירות תוצאות חיפוש בזמן אמת

החיפוש בזמן אמת מבוסס על הסכמי שיתוף שחתמה גוגל עם שורה של אתרים, ובהם טוויטר ופייסבוק, ומוגבל לתכנים ציבוריים בלבד ● חידושים נוספים שהציגה גוגל הם חיפוש קולי וזיהוי תמונות

גוגל (Google) הכריזה על שורה של חידושים, ובהם תוצאות חיפוש בזמן אמת במחשבים, מכשירי iPhone ומכשירי אנדרואיד (Android); טכנולוגיה חדשה לחיפוש סלולרי בשם Google Goggles, שמאפשרת לחפש לפי תמונות שמעלים המשתמשים במקום לפי מילות מפתח; ותרגום אוניברסלי במכשירים סלולריים. את החידושים הציגו ויק גונדוטרה, סגן נשיא להנדסה בגוגל, ואמיט סינגל, עמית מחקר בחברה, באירוע Searchology שערכה גוגל, זו השנה השלישית, במוזיאון להיסטוריה של המיחשוב במאונטיין ויו, קליפורניה.

לדברי מריסה מאייר, סגנית נשיא למוצרי חיפוש וחוויית משתמש בגוגל, חידושים אלה ממחישים את עתיד החיפוש. "המטרה אינה להציג עשרה קישורים כחולים אלא לספק את התשובות הטובות ביותר", אמרה. היא הוסיפה, כי החברה מתמקדת בצורות חיפוש חדשות, דוגמת חיפוש קולי או חיפוש על סמך תמונות שמעלים המשתמשים, במדיה, בשפה ובהתאמה אישית. גונדוטרה הדגים כיצד יישום החיפוש של גוגל למכשירים סלולריים מזהה דיבור בצורה מדויקת – לא רק באנגלית, אלא גם בסינית או ביפנית.

כיום, תומכת גוגל בתרגום בין 51 שפות, וגונדוטרה הבטיח, כי ברבעון הראשון של שנת 2010, יבוצע התרגום במכשירים סלולריים כמעט בזמן אמת. "היעד שלנו הוא לתמוך בכל השפות החשובות בעולם", הצהיר.

עוד הציגה גוגל יכולות מיקום חדשות בחיפוש טקסטואלי או קולי. כיום, נתמכות יכולות אלה ביישום Google Maps למכשירי אנדרואיד, ובתוך מספר שבועות הן יוצעו גם ביישום המיועד למכשירי iPhone.

יישום Google Goggles מוצע לפי שעה במתכונת ניסיונית, במסגרת Google Labs, והזיהוי מוגבל לעצמים מסוימים. לטענת גונדוטרה, ניתן כבר עתה לזהות באמצעותו גם פנים אנושיות, אך יכולת זו אינה מוצעת בשלב זה, בשל סוגיות של שמירה על פרטיות.

החיפוש בזמן אמת מבוסס על שורה של הסכמים לשיתוף תכנים שחתמה גוגל עם אתרים שונים, ובהם טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook), מיי-ספייס (MySpace), וכן FriendFeed ,Jaiku ו-Identi.ca. החיפוש מוגבל לתכנים ציבוריים בלבד, ומאייר סירבה לומר האם גוגל משלמת תמורת הגישה למידע. החיפוש בזמן אמת אמור להיות זמין לכלל המשתמשים כבר בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים