אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, פורש לאחר חמש שנים

בן אבי ימונה למנהל הדיגיטלי הראשי של המרכז לחדשנות דיגיטלית CDI שבבאר שבע – חממה טכנולוגית שמתמקדת במיזמים חברתיים ● טרם נבחר לו מחליף

אופיר בן אבי, המנמ"ר החדש ל הביטוח הלאומי. צילום: ניב קנטור

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, הודיע היום (ה') על סיום תפקידו, בתום חמש שנות כהונה. בן אבי ימונה בתחילת הרבעון הראשון של 2017 לתפקיד המנהל הדיגיטלי הראשי (CDO) של המרכז לחדשנות דיגיטלית CDI שבבאר שבע.

טרם מונה לו מחליף בממשל זמין. על פי נהלי הממשלה, קודם כל יפורסם מכרז פנימי לתפקיד, שייועד לעובדי מדינה בלבד, ואם לא יימצא מועמד מתאים – יפורסם מכרז חיצוני.

יחידת ממשל זמין הוקמה ב-1997, במטרה לאחד את כל התשתיות המחשוביות הממשלתיות שמטרתן להנגיש את השירותים הדיגיטליים לציבור. יחידה זו היא זרוע הביצוע של רשות התקשוב הממשלתי בכל מה שקשור למימוש מדיניות הממשלה להנגיש את המידע לאזרח ולהעמידו במוקד, באמצעים דיגיטליים. הדבר נעשה באתר שמרכז את שירותי הממשלה לאזרח בממשק אחד, חכם ומתקדם, ומאפשר ביצוע פעולות מקוונות בצורה פשוטה ומהירה – ובמקום אחד.

"השירותים הדיגיטליים לאזרח – באיכות גבוהה ביותר"

בן אבי הצטרף לממשל זמין ב-2012, לשם הגיע מהתעשייה. בין היתר, הוא מילא תפקידי ניהול במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

הוא אמר היום לאנשים ומחשבים כי "אני עוזב את התפקיד בסיפוק רב, ומסיים תקופה מרתקת ומאתגרת בכל מה שקשור לממשל זמין במדינת ישראל".

"בתקופתי, התקשוב הממשלתי עשה את צעדיו הראשונים בעידן החדש של האינטרנט ופריצת הדיגיטל. כיום, השירותים האינטרנטיים לאזרח הם באיכות גבוהה ביותר ומעמדה של היחידה יציב מתמיד. ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בהנגשת שירותים דיגיטליים לאזרחים. בסקר שנערך על ידי האו"ם שולבה ישראל בדירוג הגבוה ביותר במתן שירותי ממשל זמין", ציין בן אבי.

במהלך תקופת כהונתו עברה היחידה שינוי ארגוני וממשרד האוצר, שם הייתה במשך שנים, היא צורפה לרשות התקשוב הממשלתי, שבראשה עומד יאיר פראנק, ומהווה חלק ממשרד ראש הממשלה. בן אבי ניהל את היחידה, על 480 עובדיה, ודיווח ישירות לפראנק.

למחליפו של בן אבי יהיו אתגרים מורכבים, ובמרכזם, לדברי בן אבי, "לשמור על הקיים, ליישם שורה של החלטות חשובות שקיבלה הממשלה בכל מה שקשור להנגשת המידע, פתיחת מאגרים, ושיפור השירות לאזרח".

יצוין כי המחליף יהיה עובד מדינה, לאחר שבן אבי, כמו חלק מעובדי היחידה, הוא עובד של חברה חיצונית.

המרכז לחדשנות דיגיטלית CDI, שאליו עובר בן אבי, בנוי במודל של חממה שמתמקדת במיזמי חדשנות חברתיים, כגון בריאות דיגיטלית, חינוך, רווחה וערים חכמות. המרכז הוקם על ידי שורה של מייסדים, ביניהם זיו אופק, יזם סדרתי, שהקים מספר מיזמים בתחומי הבריאות והחברה בישראל. הוא ממוקם בפארק התעשיות המתקדמות של גב ים בבאר שבע ומנוהל בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים