אפל מסירה אביזרי Withings של נוקיה מהמדפים

במסגרת מאבק הפטנטים המתחדש שהחלו מנהלות ביניהן שוב שתי ענקיות הסלולר, מאמצת האמא של ה-iPhone טקטיקה שתפגע בכיסה של המתחרה שלה, וגם בכבודה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

בשבוע שעבר טלטל את עולם ההיי-טק רעש התנגשות חדש שמקורו בזירת הקרבות המוכרת של שתי ענקיות הסמארטפונים – נוקיה (Nokia) ואפל (Apple), שפרצו במאבק מחודש על נושא הפרות הפטנטים.

מהצד האחד תובעת נוקיה את אפל על הפרת 32 פטנטים ברורים, המקיפים קשת רחבה של תחומים אשר קשורים לטלפונים ניידים, כולל עיצוב ממשק משתמש, טכנולוגיית אנטנה, טכנולוגיית שבבים ועוד.

מנגד, תובעת אפל חברות צד שלישי ידועות, שהן למעשה ישויות קביעת פטנט – מה שמכונה PAE (ר"ת patent assertion entities) – שפועלות מטעמה של ענקית הסלולר הפינית. לטענתה של הענקית מקופרטינו, החברות הללו פועלות כדי לחלץ ממנה תנאי רישוי במחירים גבוהים בהרבה מאלו שאמורים להיקבע בשוק הוגן.

לפי המסתמן, נוקיה ואפל לא יצליחו ליישב את הסכסוך הזה בקרוב, ויותר הגיוני להעריך כי דרך ארוכה של התדיינויות עוד נפרשת לפני הצדדים הנצים.

אפל נוקמת באמצעות חרם

כבר כעת ניתן לזהות ריקושטים ופציעות שמתחילים להיגרם עקב מחלוקת הפטנטים המתפתחת של ענקיות הסלולר הללו.

על פי Mac Rumors, בסוף השבוע החלה אפל להוציא את אביזרי Withings מהחנות המקוונת שלה ומחנויות קמעונאיות. הסיבה להסרת המוצרים היא שהמותג Withings יושב תחת מטריית נוקיה, אשר רכשה את חברת הבריאות הדיגיטלית הצרפתית בתחילת השנה תמורת 190 מיליון דולרים.

הסרת האביזרים מהמדפים הווירטואליים והפיזיים של אפל היא מבצע של הימים האחרונים, שבא ללא ספק כתגובה לתביעה שהגישה נוקיה ביום ד' האחרון.

מי תצא כשידה על העליונה?

נכון לעכשיו, כאשר מחפשים את המוצרים האלו באתר של אפל, הם לא מופיעים יותר כזמינים לרכישה. בין מוצרי Withings שיפסיקו להימכר על ידי אפל, נמצאים מגוון אביזרים מיוחדים לניטור מצב הגוף ולכושר, כמו למשל: Body Cardio Scale ,Smart Body Analyzer, וה-Wireless Blood Pressure Monitor.

המהלך הנקמני של אפל לא מפתיע. בתור התחלה, אפל רואה את היכולת למכור את המוצרים בחנות המקוונת שלה וברשת החנויות הקמעונאית שלה ברחבי העולם כפריבילגיה, שהיא לא תהסס לגזול במהירות ממי שלא מתנהל לרוחה. שנית, אפל כבר נהגה כך בעבר, בעיקר בשנת 2014 כאשר הסירה את כל מוצרי Bose מהחנויות שלה בעקבות פשרה בסכסוך פטנטים שעסק בטכנולוגיית אזניות מבטלות רעש.

נדמה ששתי הענקיות, שיישבו ביניהן את תביעת הפטנטים האחרונה בשנת 2011, לא רק שחוזרות להיפגש בבתי המשפט, אלא שגם נכנסות לתחרות הורדת ידיים פיזית שאין לדעת מי מביניהן תצא ממנה כשידה על העליונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים