ג'יימס ריינדרס, אינטל: "האתגר היום הוא לפתח יכולות עיבוד מקבילי לטיפול בנתונים"

"ישראל היא מקום מרגש, והלקוחות כאן יכולים לתת לנו פידבקים שישפיעו על המוצרים העתידיים שלנו", אמר אוונגליסט התוכנה הראשי של ענקית השבבים, שהשתתף בשולחן עגול למפתחי תוכנה עם מומחי אינטל ומיקרוסופט, שהתקיים אתמול ברעננה ● לדבריו, האתגרים הנוכחיים נובעים קודם כל מהגידול בכמות התמונות וקטעי הווידיאו - ובעיקר מהנפח ההולך וגדל שלהם

"מפתחי התוכנה צריכים לעבור הכשרה מיוחדת כדי להבין את הטכניקות והכלים השונים הזמינים כיום לתכנות מקבילי, ובין היתר להפנים את משמעות ה-Scaling – יכולת המעבר האוטומטי של קוד בו זמנית למספר לא ידוע של מעבדים; כמו כן, עליהם להבין את בעיית התנגשות הנתונים, המתרחשת כאשר נתונים שהיו אמורים להגיע אחרי נתונים אחרים, מגיעים לפניהם, כי המעבד שבו התבצעו היה זמין יותר". את הדברים הללו אמר אוונגליסט התוכנה הראשי של אינטל (Intel), ג'יימס ריינדרס, בשולחן עגול למפתחי תוכנה עם מומחי מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל שנערך אתמול (א') בבית מיקרוסופט ברעננה.

לדברי ריינדרס, כיום משמש העיבוד המקבילי בצורותיו השונות מחשבי HPC, מחשבי-על, וגם מחשבים הביתיים חזקים בעלי שתיים ואף ארבע ליבות. אולם לדבריו, זו רק ההתחלה. ריינדרס מאמין, כי אמנם למיקבול כתיבת התוכנה יש עתיד גדול, אך לעיבוד המקבילי יהיה תפקיד חשוב יותר בכל הקשור לעיבוד קבצי נתונים. כידוע, כיום יש בידי כל אחד מאיתנו יותר תמונות דיגיטליות וקטעי וידיאו מאשר אי פעם, ולמרות שהם כבדים למדי גם בצורתם הנוכחית, המעבר ל-HD יעשה אותם כבדים הרבה יותר.

ריינדרס ציין, כי אגף החומרה של אינטל ממשיך במרוץ להגדלת מספר הליבות בכל מעבד. לאחרונה הציגה החברה שבב המכונהSCC , המכיל לא פחות מ-48 ליבות, ובמהלך 2010 יוצע המעבד האימתני לאוניברסיטאות ולמעבדות מחקר. להערכת ריינדרס, בתוך חמש שנים יהיו בכל מחשב ביתי כ-40 מעבדים.

מה טיבה של מערכת היחסים בין אינטל למיקרוסופט?
"מיקרוסופט יצאה לאחרונה עם בטא לוויז'ואל סטודיו 2010 (Visual Studio). אנו עובדים איתם באופן צמוד, כדי להבטיח תאימות בין מה שאנחנו עושים לבין מה שמיקרוסופט מוציאה לשוק. בשנה הקרובה מיקרוסופט תפרסם את הגרסה הראשונה של התוכנה שתתמוך במיקבול.דיברתי רבות עם בכירי מיקרוסופט, והבהרתי להם כמה חשוב להשתמש בוויז'ואל סטודיו של מיקרוסופט ובאינטל פרלל סטודיו (Intel Parallel Studio) ביחד, כדי לקבל תמיכה טובה למיקבול. אמנם אינטל פרלל סטודיו עובדת גם עם ויז'ואל סטודיו 2005 ו-2008, אבל כשמיקרוסופט תוסיף את תכונות המקביליות לוויז'ואל סטודיו ב-2010, התמיכה תהיה הטובה ביותר".

כיצד אתה מתרשם מאנשי הפיתוח בישראל?
"ישראל היא מקום מרגש, והלקוחות כאן יכולים לתת לנו פידבקים שישפיעו על המוצרים העתידיים שלנו. כך, למשל, עבור HPC ופרלל סטודיו קיבלנו פידבקים טובים שמשנים את המוצרים שלנו. מרכיב חשוב נוסף בישראל הוא מה שנעשה בעולם המערכות משובצות המחשב. רכשנו את ווינד ריבר (Wind River) מוקדם יותר השנה והיא המובילה בתמיכה בכלי מערכות הפעלה. עולם זה חשוב מאוד לאינטל, וישראל חזקה בו מאוד. הישראלים העובדים בתחום המערכות משובצות המחשב יהיו בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על עתיד המערכות הללו, משום שהם משתמשים מאוד טובים. יש מעט מאוד מקומות בעולם שיש בהם לקוחות טובים גם לפתרונות,HPC  גם לעיבוד מקבילי (פרלל סטודיו) וגם למערכות משובצות מחשב. לכן, לאירוע יש חשיבות גבוהה עבור אינטל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים