צ'אד הארלי, מנכ"ל וממייסדי יו-טיוב: "העתיד של האתר טמון בכך שמעלי סרטים ירוויחו מכך כסף"

"אנחנו רוצים שהמשתמשים שלנו ירוויחו כדי שימשיכו ליצור", אמר הארלי, שמבקר השבוע בישראל ● לדבריו, הוא לא רואה הבדל בין העלאת תכנים אישיים ומסחריים לאתר; מבחינתו, יו-טיוב מספק את הפלטפורמה שמאפשרת לכולם להעלות תכנים ● "ישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ואין ספק שלישראלים יש תפקיד חשוב בכל ההתפתחות העתידית של יו-טיוב", קבע

"המטרה העתידית שלנו היא לאפשר למשתמשים שמעלים תכנים ליו-טיוב (YouTube) להרוויח מזה כסף", אמר צ'אד הארלי, מנכ"ל יו-טיוב וממייסדי אתר שיתוף תכני הווידיאו הגדול בעולם, בביקורו הראשון בישראל. במפגש מיוחד שנערך הבוקר (ב') במשרדי גוגל (Google) בישראל, אמר הארלי, כי "אנחנו רוצים שהמשתמשים שלנו ירוויחו וימשיכו ליצור. על כן, אנחנו עובדים גם על מערכת העברת כספים כדי שאנשים יוכלו להוריד תכנים מהאתר תמורת תשלום – כולל סרטים מלאים. זה עדיין לא הושק, אבל זה דבר שחושבים עליו ביו-טיוב ובודקים כיצד לבצע אותו".

הארלי הגיע לארץ לאחר שבאחרונה הכריזה החברה על השקת פלטפורמה חדשה לפרסום, במטרה להגדיל את הכנסותיה. במפגש עמו, אירח הארלי מספר יוצרים ישראלים בולטים שהחומרים שהעלו לאתר כבר זכו למיליוני צפיות. "אני כאן כדי לדבר עם המשתמשים הללו וללמוד את חוויית השימוש שלהם באתר. מדובר בצעירים שכבר השאירו חותם, והמשימה שלנו היא להקל עליהם להגיע אל קהל היעד שלהם, ואף לעזור להם להרוויח מהיצירות שלהם".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

בדבריו, התייחס הארלי גם לישראל ואמר, כי "ישראל היא מדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ואין ספק שלישראלים יש תפקיד חשוב בכל ההתפתחות העתידית של יו-טיוב". מבחינת העתיד, הוא רואה את השירות מגיע גם למדיום הטלוויזיוני. "כמו שכיום לא מוכרים מחשב נייד שאין לו חיבור אלחוטי, כך בעתיד לא תימכר טלוויזיה שאין לה חיבור WiFi. אנשים יתחברו לענן ישירות מהטלוויזיה – ולא רק באמצעות המחשב – ויוכלו לבחור תכנים באופן עצמאי ובהתאמה אישית מלאה".

הארלי לא רואה הבדל בין העלאת תכנים אישיים ומסחריים. מבחינתו, האתר מספק את הפלטפורמה שמאפשרת לכולם להעלות תכנים. "הקווים בין האישי למסחרי ממשיכים להיטשטש, ומבחינתי זה לא משנה מהו המקור לתוכן".

התוכניות העתידיות לאתר, מעבר ליצירת דרך בה יוכלו מעלי התכנים להרוויח כסף, כוללות גם דברים אלמנטריים יותר. הארלי קבע, כי "אנחנו צריכים לפשט את החוויה ואת הדרך להעלאת הסרטים, את החיפוש ואת הניהול ואת האופן שבו אנשים מגלים תכנים באתר. זהו אחד האתגרים החשובים שעומדים בפנינו. נמשיך להיות ממוקדים במטרה שלנו והיא להגיע לכמה שיותר אנשים".

בין היוצרים המקומיים שהוצגו במפגש היו Kutiman – שלאחרונה צוין על ידי המגזין טיים (Time) על התכנים שהעלה לאתר כאחד היוצרים החדשניים ביותר ב-2009; bgirldeedee – שהעלתה לאתר מספר סרטוני ריקוד ברייקדנס שהיא מבצעת בעזרת אצבעותיה, זכתה לכ-10 מליון צפיות ואף ביצעה בעקבות כך מספר פרסומות טלוויזיה בהודו ובטורקיה; ו-Omnistrife – שסדרת סרטוני האנימציה שלו זכתה כבר למיליוני צפיות בכל רחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים