מהן ההעדפות המוזיקליות של הישראלים?

לקוחות Musix, ספריית המוזיקה של פלאפון, הכתירו את סיה כאמן השנה, אלבום השנה ושיר השנה ● מי במקום השני? ובכן, בקרוב הוא ישיר לנו לייב בישראל

לא רואים - אבל שולטת במצעדים. סיה. צילום: BigStock

הזמרת סיה היא המנצחת בקרב לקוחות אפליקציית Musix של פלאפון, שהכתירו אותה כאמן השנה, כאלבום השנה וכשיר השנה.

במקום השני של רשימת אמני השנה מככב ג'סטין ביבר, ואת המקום השלישי תפסה להקת קולדפליי.

במצעד השירים, אחרי Cheap Thrills של סיה דורג One Dance של דרייק, ובמקום השלישי – Bonbon של הזמרת ארה איסטרפי. בקטגוריית אלבומי השנה זכה כאמור אלבום This Is Acting של סיה, אלבום 25 של אדל במקום השני, ובמקום השלישי – ביבר עם אלבומו Purpose.

חשיפה למוזיקה חדשה

ספריית המוזיקה של פלאפון כוללת יותר משני מיליון שירים ישראליים ובינלאומיים, ובמהלך השנה תרמה האפליקציה ל-100 מיליון האזנות של 200 אלף מנוייה, לפי נתונים שפרסמה החברה.

נוסף על העדפות המוזיקה של הצרכנים בקטגוריות השונות, בדקה פלאפון בסקר שערכה עבורה Ipsos גם את הרגלי המוזיקה של הישראלים. מאלה עולה, כי התוכן הנצרך ביותר בסמארטפון בקרב 75% מגילאי 18-35 הוא מוזיקה. 53% ציינו כי הם משתמשים בסמארטפון למשחקים, ו-44% ציינו כי קריאת עיתונים ומגזינים היא אחד השימושים הקבועים שלהם בסארטפון.

עוד לפי הסקר של פלאפון, נראה, כי הרדיו לא מאבד מגדולתו, והוא המקור המוביל לחשיפה למוזיקה חדשה בקרב 58% מהנשאלים. אצל כ-45% מהם, החשיפה למוזיקה היא מפה לאוזן וברשתות החברתיות, וכ-27% מהנשאלים ציינו את מקומות הבילוי ואפליקציות המוזיקה כאמצעים לחשיפה למוזיקה חדשה.

לא רוכשים דיסקים

איזו מוזיקה מעדיפים הישראלים הצעירים? 26% אוהבים סגנון לועזי, 24% – מזרחי, 19% – רוק, 15% – ישראלי ו-13% – היפ הופ.

הסגנונות האחרים אהובים על פלחים קטנים יחסית:  פופ – 9%, חסידי – 4%, קלאסי – 3%, ג'אז, דאנס, מיינסטרים, ואינדי – 2% כל אחד, ומוזיקה אלקטרונית מועדפת על 1% בלבד. רוב הצעירים הישראלים, דרך אגב, מעדיפים להאזין למוזיקה לבד (74%), והשאר מאזינים בחברת אנשים.

נראה כי הדור הצעיר חושב שהוא שונה מדור ההורים, ו-68% מן המשיבים אמרו כי לדעתם הטעם המוזיקלי שלהם שונה מזה של הוריהם. 21% אמרו כי טעמם דומה לזה של הוריהם.

הסקר של פלאפון מעלה גם נתון שבוודאי מוכר לחברות המוזיקה: רק 21% מן המשיבים ענו כי רכשו במהלך השנה האחרונה דיסק, ו-75% – לא רכשו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים