בלק פריידיי: המכירות בארצות הברית שברו שיאים – 3.34 מיליארד דולר

עוד שיא מרשים - 1.2 מיליארד מתוך כלל המכירות המקוונות שם נעשו דרך המכשירים הסלולריים ● מוצרי האלקטרוניקה הנמכרים ביותר שייכים לאפל, סמסונג, מיקרוסופט ו-LG

בלק פריידיי. אילוסטרציה: BigStock

תקופת הסיילים הגדולה המכונה בלק פריידיי (Black Friday) הוכיחה גם השנה כי היקף הקניות באינטרנט ממשיך לעלות וללבלב.

על פי דו"ח חדש מבית ADI (ר"ת Adobe Digital Insights), שמסכם את הישגי התקופה לאחר שהתחקה אחרי עסקאות מסחר אלקטרוניות לאורך כל החג ומבצעי המכירות, הבלק פריידי של שנת 2016 קבע שיא חדש של 3.43 מיליארד דולר זו הפעם הראשונה.

בנוסף, הסייל השנתי הוא גם הראשון בהיסטוריה הקמעונאית של ארצות הברית שהפיק מעל מיליארד דולר ממכירות באמצעות ניידים. הקניות באמצעות המכשירים הסלולריים הסתכמו השנה ב-1.2 מיליארדי דולרים – שהם 36% מכלל המכירות המקוונות במכירה הנוכחית, ושמהווים גם עלייה של 33% על פני התוצאות של אותו היום בשנה שעברה.

עקפו את הצפי למכירות ב-3.05 מיליארד דולר

בשבת, עוד לפני תום המבצע, אמרו נציגי קבוצת מחקר השיווק הדיגיטלי לסוכנות הידיעות Xinhua שסך הגידול במכירות המקוונות עומד על 21.6% לעומת היקף המכירות אשתקד, ועולה במאות מיליוני דולרים על הצפי למכירות ביום הקניות המסורתי שלאחר חג ההודיה, שנקבע ל-3.05 מיליארד דולרים.

המחקר של ADI מבוסס על ניתוח של נתונים נבחרים, אנונימיים ומצטברים, שנאספו מיותר מ-5,000 חברות המשתמשות בענן השיווק הדיגיטלי של אדובי (Adobe Digital Marketing Cloud), וזאת בכדי לקבל נתונים בזמן אמת וניתוח של הפעילות באתרים, במדיה החברתית ובתחום הפרסום.

מכירות דרך הניידים במגמת עלייה ניכרת

הקמעונאיות הגדולות, כמו טרגט (Target), וול-מארט (Walmart), eBay ואמזון (Amazon), ציינו כי התנועה מהניידים והמכירות היו במגמת עלייה ניכרת.

אמזון אמרה כי ההזמנות שבוצעו מניידים בחג ההודיה עקפו את המכירות שבוצעו בשנה שעברה בסייל הענק שמכונה Cyber Monday, למשל, בעוד שוול-מארט אמרה כי למעלה מ-70% מכלל התעבורה של האתר שלה באינטרנט בחג ההודיה היה מניידים, ושבנוסף 60% מההזמנות של בלק פריידיי ב-Walmart.com הגיעו ממכשירים ניידים. גם טרגט טענה כי 60% מכלל מכירותיה בחג הודיה היו מניידים.

הניידים גם הניבו את מרבית הביקורים במתחמים הקמעונאיים בבלק פריידי, שעמדו על 56%, ציינה ADI והוסיפה כי מרביתם – 47% מהם – היו מטלפונים חכמים כשרק 9% מהביקורים באתרים בוצעו מהטאבלטים.

ADI הוסיפה והודיעה גם כי מכשירי האלקטרוניקה שנמכרו הכי הרבה השנה היו ה-iPad של אפל (Apple), על מבחר דגמיו; טלוויזיות Samsung 4K; ה-MacBook Air; טלוויזיות LG; וה-Microsoft Xbox.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים