כך תעברו את בלק פריידיי בשלום

המחקרים מראים שהפעילות של ההאקרים בעונת הקניות הנוכחית תגבר משמעותית ● ענקיות אבטחת המידע מציעות טיפים כדי לצמצם את הסיכון שתיפלו קורבן למתקפות

פרשת סייבר חמורה. צילום אילוסטרציה: BigStock

בלק פריידיי, סייבר מאנדיי ויתר מועדי הקניות בעונה החמה הם חג לא רק לצרכנים ולסוחרים, אלא גם להאקרים. משנה לשנה עולה כמות ניסיונות התקיפה שלהם. החברות המרכזיות בתחום ערכו מחקרים לקראת ימי המבצעים ויש להן כמה עצות איך לצמצם את הסיכון להיפגע למינימום.

לפי מחקר שערכה מעבדת קספרסקי (Kaspersky), מספר ההתקפות שמטרתן גניבת כספים צפוי לעלות משמעותית במהלך תקופת הקניות. מומחי החברה מצאו שבמהלך השנים האחרונות חלה במהלך תקופה זו עלייה בפישינג ובסוגי התקפות נוספים – תבנית שצפויה לחזור גם השנה.

במהלך ביצוע מחקר על אופק האיומים, זיהו החוקרים בחודש שעבר מבצעי בלק פריידיי מזויפים במחירים אטרקטיביים מאוד. המשמעות היא, ששבועות לפני תחילת מכירות החגים, העבריינים כבר החלו להתכונן. מומחי קספרסקי מספקים כמה טיפים חשובים כדי להימנע מפגיעה:

• לא ללחוץ על אף קישור שמגיע מאנשים שאינם מוכרים, או על קישורים חשודים שנשלחו על ידי חברים ברשתות החברתיות או דרך מיילים. הם יכולים להיות זדוניים – כלומר, נוצרו כדי להוריד קוד זדוני למכשיר או כדי להוביל לדפי פישינג שנועדו לאסוף הרשאות.

• לא להזין את פרטי כרטיס האשראי לאתרים חשודים או שאינם מוכרים, כדי להימנע מהעברתם לידי עברייני הסייבר. אם האתרים האלה מציעים מבצעים יוצאי דופן, שנראים טוב מכדי להיות אמיתיים, הם כנראה שייכים לעבריינים.

• לבצע תמיד בדיקה כפולה אם עמוד הרשת הוא אמיתי לפני שמכניסים הרשאה או מידע חסוי. לפחות כדאי להביט על ה-URL. אתרים מזויפים עלולים להיראות בדיוק כמו האמיתיים.

• להתקין פתרון אבטחה עם טכנולוגיה מובנית, שנועדה למנוע הונאות פיננסיות.

הטיפים של eBay

גם ענקית המסחר אונליין מציעה טיפים לרכישה מוצלחת ובטוחה:

קנו רק ממוכרים אמינים – פידבקים שנותנים הקונים לאחר ביצוע הרכישה מרכיבים דירוג של המוכר. המשמעות של דירוג גבוה היא שיותר אנשים קנו והיו מרוצים. הקפידו לקנות ממוכרים אמינים בלבד.

סידור תוצאות החיפוש – הקלדת שם המוצר בשורת החיפוש תניב, לרוב, מספר רשומות רב מאוד. ניתן לסדר את התוצאות בשתי דרכים מרכזיות: Best match יסדר את התוצאות לפי ההתאמה הגבוהה ביותר למילות החיפוש. Price + Shipping: Lowest first – התוצאות יסודרו לפי מחיר המוצר והמשלוח הנמוך ביותר.

קראו את האותיות הקטנות – הקפידו לקרוא את תיאור המוצר וגם את האותיות הקטנות. כך, למשל, בקניית בגדים, חשוב לשים לב להרכב הבד, ובהזמנת סטים, חשוב לקרוא מה כולל הסט וכמה חלקים. במידה שמשהו לא ברור – כתבו למוכר ושאלו אותו.

מקורי או חיקוי? אם אתם מחפשים מותג מקורי, כדאי שתכתבו בשורת החיפוש את המילה Genuine. למשל, Genuine charger HTC.

זכייה במכירה פומבית – מחייבת! זכייה במכירה פומבית היא התחייבות לקנות. אם שיניתם את דעתכם, עליכם לפנות למוכר ולבקש ביטול. במקרה של אי תשלום שיטתי ניתן להיענש אף בחסימה.

באשר לעלויות המכס, eBay ממליצה לדעת כמה דברים:

• קנייה של עד 75 דולר מקנה פטור מלא ממסי ייבוא.

• קנייה של עד 500 דולרים – פטורה מתשלום מכס בלבד, וחייבת בתשלום מע"מ ומס קנייה, אם חל. מס קנייה חל, למשל, על טלוויזיות ועל טלפונים סלולריים.

• קנייה של 500-1,000 דולר חייבת בתשלום מע"מ, וכן במכס ובמס קנייה, אם חלים, על פי הקבוע בצו תעריף המכס.

• קנייה של יותר מ-1,000 דולר ומשלוח של טבק, סיגריות, כוהל ומשקאות משכרים חייבים בתשלום מע"מ, וכן במכס ובמס קנייה, אם חלים, כפי שמשולם על ידי יבואן שמייבא בייבוא מסחרי.

נקודה למחשבה: רשות המסים בישראל מצהירה, כי שתי חבילות או יותר שיישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ומסי הייבוא יחושבו לפי ערכם הכולל של כל הטובין יחד.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים