"ארגונים שלא יאמצו את טכנולוגיות האחסון וניהול המידע החדשות – יישארו בצד"

"העולמות האלה מתפתחים וימשיכו להתפתח – וארגונים מבינים זאת ומאמצים טכנולוגיות שפותרות את מצוקתו של המנמ"ר", אמר הנרי רישאר, סגן הנשיא העולמי של נט-אפ ללקוחות

הנרי רישאר, סגן הנשיא העולמי של נט-אפ ללקחות. צילום: מתוך יוטיוב

"עולמות האחסון וניהול המידע הם עולמות מתפתחים מאוד בשנים האחרונות, והם עוד ימשיכו להתפתח. ארגונים מבינים זאת ומאמצים טכנולוגיות שיאפשרו להם להתנהל טוב יותר בעולמות האלה. הטכנולוגיות החדשות בתחומים אלה פותרות את מצוקתו של המנמ"ר וארגונים שלא יאמצו אותן – יישארו בצד", כך אמר הנרי רישאר, סגן הנשיא העולמי של נט-אפ (NetApp) ללקוחות.

רישאר אמר את הדברים ב-NetApp Insight Berlin, הכנס השנתי של ענקית האחסון שמיועד לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) ושנערך בימים אלה.

החברה ניצלה את הכנס כדי לשרטט ולנעוץ את המיקום הנוכחי שלה בתחומים הללו. רישאר אמר כי "כשאחד המתחרים שלנו נרכש על ידי חברה המייצרת מחשבים, אנשים אמרו על נט-אפ שהיא חברת האחסון העצמאית האחרונה שנותרה, אבל זה לא נכון וזה לא מי שאנחנו. אנחנו החברה הראשונה המתמחה בניהול המידע".

לא רק פורטפוליו של מוצרים

כנסים מהסוג הזה נוטים לעסוק בפורטפוליו המוצרים של החברה המארגנת יחד עם מגוון שיתופי הפעולה והשירותים השונים אותם היא מציעה. אולם, בעקבות השינויים המהירים העוברים על שוק האחסון, במקרה של נט-אפ לא מדובר רק בפורטפוליו של מוצרים, כי אם גם בחזון ה-Data Fabric – מארג המידע של החברה.

עבור כותב שורות אלה מדובר בכנס ה-Insight השלישי ברציפות ושלושתם מייצגים, כל אחד בתורו, את השלבים השונים של אותו רעיון, שמבקש להתייחס למידע כאל מרכיב שאותו ניתן להעביר באופן חופשי ממקום למקום, מציבורי לפרטי ומענן לענן.

ב-2014, הזכיר רישאר, מדובר היה ברעיון, חזון בלבד, שאיפה שאליה כיוונו בנט-אפ. ב-2015 כבר הציגו בכנס הדגמות מעניינות של הרעיון, מעין הפגנות כוח ראשוניות, שהראו שהחזון קורם עור וגידים. השנה, תחת המוטו מארג המידע עכשיו! (!Data Fabric Now), מבקשת נטאפ להראות שמדובר במציאות.

אם לפרוט את הקונספט, מדובר במספר שירותים ומוצרים שמרכיבים ביחד את הפסיפס הזה, ועל רובם הודיעה נט-אפ בימים שהובילו לכנס. בין השאר, מדובר ב-Cloud Sync Service – תוכנה כשירות לפי דרישה, שמפשטת את השימוש בענן על ידי כך שהיא מאפשרת למשתמשים להזיז ולסנכרן מידע באופן רציף בין אחסון בתוך הארגון לענן של AWS, וב-NPS (ר"ת NetApp Private Storage), הרחבה של שירות האחסון של החברה אל הענן, באמצעות אקו-סיסטם של שותפים שונים.

רישאר דיבר בהמשך דבריו על השינוי שעשתה נט-אפ: "שינינו כיוון אל החלקים של השוק שראינו שנמצאים בקצב הצמיחה הכי גדול. הדוגמאות הכי טובות לכך הן הפלאש (Flash), מערכות Converged ושירותים מבוססי תוכנה. כמו כן, היינו צריכים לשנות את הדרך בה הלקוחות שלנו צורכים את המוצרים האלה מאיתנו. מדובר במודל עסקי חדש".

אבל כדי לבצע את השינוי הזה, בוודאי מבחינת המודל העסקי, רישאר יודע שבנט-אפ חייבים לעשות שינוי חשיבתי בכל מה שקשור לאקו-סיסטם של החברה. הוא סיםק הצהרת כוונות: "אנחנו חייבים לוודא שהשותפים שלנו יישארו כאלה גם בכל מה שקשור לאסטרטגיה שלנו, ובעצם יהוו את החלק העליון שלה", אמר. "ברצוננו לפתח ביחד ולהשתמש בכישורים שלנו ושלהם. הרעיון הוא למנף את המומחיות שלהם, פשוט כי אנחנו לא רוצים לעשות הכול ולדעת הכול. אנחנו מתחייבים שנמשיך לשים את השותפים שלנו בבסיס של האסטרטגיה שלנו, גם בכל מה שקשור לגישה שלנו לשוק (Go to market)".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים