טראמפ: "המדיה החברתית תרמה משמעותית לניצחון שלי"

דונלד טראמפ אמר ש-"כישורי המדיה החברתית שלי מילאו תפקיד מרכזי בניצחוני" וציין שימשיך להשתמש בה גם במשרתו החדשה, כנשיא ארצות הברית ● עם זאת, הוא הבטיח: "אהיה מרוסן"

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

"המדיה החברתית עזרה לי לנצח במרוץ לנשיאות ארצות הברית, כולל במדינות שבהן הם (הכוונה היא לקמפיין של הילרי קלינטון – ג"פ) הוציאו יותר כסף. למדיה החברתית יש יותר כוח מאשר לכסף שהם הוציאו", כך אמר דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, בראיון לתוכנית 60 דקות ברשת CBS. הוא ציין בראיון שמעתה ואילך הוא יהיה "יותר מרוסן" ברשתות החברתיות.

טראמפ היה בולט מאוד במדיה החברתית, ובעיקר בטוויטר (Twitter), במהלך הקמפיין שלו – תחילה לתפקיד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, ואחר כך, וביתר שאת, במרוץ לנשיאות. הוא פרסם ציוצים רבים ועדכן את מיליוני העוקבים אחריו במחשבות ובמסעות שלו.

חלק מאותם ציוצים היו שנויים במחלוקת, עד כדי כך שנפוצו בימים האחרונים של הקמפיין ידיעות לפיהן העוזרים שלו לקחו לו את הטלפון הנייד, כדי שלא יוכל לצייץ. אלא שבראיון ללסלי סטול הוא טען שכישורי המדיה החברתית שלו הם שהביאו לכך שעדכוניו בטוויטר ובפייסבוק (Facebook) יהיו אלמנט מפתח בדרכו לבית הלבן.

"שיטה להילחם בחזרה"

לשאלה האם הוא עומד לצייץ על כל מה שיהיה מוטרד ממנו ולהוציא את הדברים החוצה גם כשיהיה נשיא, ענה טראמפ ש-"זו צורה מודרנית של תקשורת. יש לי בפייסבוק, בטוויטר ואני מניח שגם באינסטגרם (Instagram) כ-28 מיליון אנשים. 28 מיליון!" הוא ציין שבמהלך היום שקדם לראיון הצטרפו לשורות עוקביו וחבריו 100 אלף אנשים.

לדבריו, המדיה החברתית היא לאו דווקא משהו שהוא אוהב, אלא כלי שמאפשר לו להתבטא. "כשאתם (התקשורת הממוסדת – ג"פ) מספרים עליי סיפור רע או לא מדויק, יש לי שיטה להילחם בחזרה", אמר.

מג ויטמן, מנכ''לית HPE. צילום: ויקיפדיה

מג ויטמן, מנכ"לית HPE. צילום: ויקיפדיה

לאחר שסטול שאלה אותו שוב האם הוא עצמו ימשיך לצייץ דברים לאומת הטוויטר השיב הנשיא הנבחר: "אני הולך להיות מאופק מאוד, אם אשתמש בו בכלל. אני מוצא את זה אדיר. זוהי צורת תקשורת מודרנית שאנחנו לא צריכים להתבייש בה. אני מאמין במדיה החברתית".

הימרה על הצד הלא נכון

בתוך כך, מג ויטמן, מנכ"לית HPE, מיליארדרית ובעברה פוליטיקאית רפובליקנית, שהודיעה באוגוסט על מהפך תפישתי ובישרה לעולם שהיא תומכת בקלינטון לנשיאות ארצות הברית, דוחקת כעת באזרחים להתקדם ולתמוך בנשיא הנבחר, טראמפ.

"על אף שתוצאות הבחירות הן לא מה שקיוויתי לו, אני מאמינה שברגע שהדיון נגמר והקולות נספרו, מחובתו של כל אזרח לתמוך בנשיא שלנו", כתבה ויטמן בפוסט שפרסמה בפייסבוק ביום ה' האחרון, על רקע ההפגנות שמתנהלות בימים אלה נגד טראמפ ברחבי ארצות הברית. "ובכן, אני מתכוונת לתת לנשיא הנבחר טראמפ ליהנות מהספק ואת ההזדמנות להוכיח שהוא יכול להוביל את האומה המגוונת שלנו", הבהירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים