"הגנה על נתונים בתנועה – האתגר הבא של הארגונים"

"הגישה הנוכחית של ניהול, ניטור ואבטחת התשתיות הקריטיות רק מגדילה את המורכבות, העלות והסיכון", אמר כפיר בירנבוים, מנכ"ל Gigamon ● לדבריו, "הפתרון הטוב ביותר הוא לפשט ולספק נראות מתפשטת"

כפיר בירנבוים, מנהל Gigamon ישראל

"ארגונים מתמודדים עם נפח גדל של נתונים, שנע במהירות הולכת וגוברת בסביבות מגוונות – רשתות פיזיות, וירטואליות וסביבות ענן – שמתחברות למיליארדי מכשירים. לכן, הגנה על נתונים בתנועה (Data In Motion) היא האתגר הבא של הארגונים", כך אמר כפיר בירנבוים, מנהל Gigamon ישראל.

בירנבוים השתתף בפאנל בנושא פתרונות ענן לתעשייה, למסחר ולערים חכמות. הפאנל נערך במסגרת כנס וסיור מקצועי שקיים באחרונה פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים בבארי, בירת חבל פוליה שבדרום איטליה.

בפאנל השתתפו מנמ"רים ומנכ"לים של ארגונים ממגזרים שונים וכן נציגי חברות ספקיות שעובדות עם הענף. הנחה אותו רונן זרצקי, לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט וכיום מנכ"ל BSD IT. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

זרצקי ביקש מכל אחד מהנוכחים להעריך היכן עומד השוק הישראלי במעבר לענן, עליו מדברים כבר כמה שנים, ומהם האתגרים או החסמים שמעכבים אותו.

בירנבוים ציין כי "ארגונים מתמודדים עם איומים שהופכים מגוונים יותר ויותר, כמו טרור קיברנטי, תוכנות זדוניות וכופר. התוצאה היא יקום המתרחב באופן בלתי פוסק של מורכבות, עלות וסיכון".

לדבריו, "הגישה הנוכחית של ניהול, ניטור ואבטחת התשתיות הקריטיות רק מגדילה את המורכבות, העלות והסיכון. הפתרון הטוב ביותר הוא לפשט ולספק נראות מתפשטת".

הוא אמר כי "Gigamon מספקת תשתית שמאפשרות נראות של כל הנתונים ברשת, במיוחד בניידים, בכל הסביבות – הרשת הפיזית, הווירטואלית, הענן והסביבה ההיברידית".

מיכל אולניק, מנהלת הנציגות של Dimension Data בישראל. צילום: ליאת שניטמן

מיכל אולניק, מנהלת הנציגות של Dimension Data בישראל. צילום: ליאת שניטמן

"אמזון (AWS) ומיקרוסופט (Microsoft) מגדילות את תשתיות הענן הציבורי כשירות (IaaS) ומרחיבות אותן לאזורים ומיקומים נוספים ברחבי העולם", ציין בירנבוים. "אנחנו מנצלים את קצב האימוץ המוגבר של פתרונות הענן ונכריז בקרוב על השקת פתרון נראות לסביבת הענן של אמזון, שיאפשר להם גמישות בהטמעה בסביבת ענן ציבורי או היברידי".

"יש התחלה של שינוי תפיסה במעבר לענן"

מיכל אולניק, מנהלת הנציגות של Dimension Data בישראל, אמרה בפאנל ש-"אנחנו מזהים התחלה של שינוי תפיסה במעבר לענן. ה-ISVs מזמן בענן, לקוחות קטנים וחברות בינוניות הולכים לענן, לפתרונות תשתית כשירות מלאים, והחברות הגדולות מתחילות גם הן להבין את היתרונות הגלומים בענן ומאמצות שירותים כאלה ואחרים בתחום. עדיין לא מדובר באימוץ מסיבי של הענן, כמו שאנחנו רואים באירופה ובארצות הברית, אבל קיימת מגמה ברורה בארגונים, שמוציאים אפליקציות, גיבוי ושירותים אחרים לענן – וזה סימן חיובי".

"ברחבי העולם אנחנו רואים מעבר חזק יותר לענן מאשר בישראל, בעיקר אצל ארגונים במגזרי הפיננסים, הבריאות, התעשייה והמגזר הציבורי, כאשר ללא ספק, ארצות הברית מובילה", אמרה אולניק.

היא ציינה כי ל-Dimension Data יש פלטפורמת ניהול ענן הפרושה ב-30 אתרים בעולם, כאשר חלקם במסגרת שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים, כגון MedOne. שיתוף הפעולה עם MedOne, אמרה, נוצר מאחר שעד כה הרגולציה מנעה מארגונים שונים לעבור לענן מחוץ לישראל.

לדבריה, השירות, שהושק בתחילת שנה זו, כבר מספק פתרונות לכמה עשרות ארגונים, ביניהם גוף ביטחוני גדול. לקוח נוסף אותו ציינה אולניק הוא מגדל. "מערכת ניהול הסוכנים שלהם יושבת אצלנו בענן. מדובר באלפי סוכנים והפרויקט חייב לעמוד בכל דרישות אבטחת המידע של מגדל", אמרה אולניק.

Dimension Data היא חברה בת של NTT, ויש לה מחזור שנתי של כשמונה מיליארד דולר ויותר מ-30 אלף עובדים.

עשור של ענן בחברה למתנ"סים

דובר נוסף בפאנל היה מאיר חן, מנמ"ר החברה למתנ"סים. הוא סיפר כי "כבר לפני עשור החלטתי להשתמש בענן כתשתית לארגון, שמפוזר במאות אתרים, והתמודדתי עם אתגרים של חינוך הלקוחות".

"כיום", ציין, "כל 1,800 תחנות העבודה ומערכות המידע בארגון הם בסביבת VMware, המייל מבוסס על הענן של מיקרוסופט, וגם מערך ה-DRP ומערכות הרישום והתשלום נמצאים בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים