בקרוב: אימוג'י של אישה עם חיג'אב

Unicode נענתה לפנייה של נערה בת 15 מערב הסעודית וצפויה לצרף לאייקונים שלה דמות של אישה עם התלבושת המוסלמית המסורתית ● אילו עוד אימוג'ים צפויים להיכנס לשימוש?

האימוג'י החדש - של אישה עם חיג'אב. מקור: Unicode

דומה שיוצרי דמויות האימוג'י (Emoji) ב-Unicode Consortium חשים את רוח הזמן: החברה פרסמה בסוף השבוע את הדמויות המועמדות להיכנס למגוון האייקונים, ורבות מהן מבטאות את השינויים החברתיים המתחוללים בעולם.

שתי הדמויות המיוחדות ביותר, שיש להן היבטים חברתיים ופוליטיים, הן אישה עם חיג'אב ואישה מיניקה.

דמות האימוג'י עם החיג'אב נולדה בעקבות פנייה של ראיוף אלחומדי, נערה בת 15 מערב הסעודית. בראיון ל-BBC אמרה אלחומדי שבמהלך שיחה קבוצתית ברשת חברתית, היא הבחינה שאין שום דמות אימוג'י שיכולה לייצג אותה, כאישה החובשת מטפחת ראש. לאחר שכתבה מייל ל-Unicode, התקשר אליה נציג מוועדת משנה של החברה וסייע לה להגיש הצעה רשמית. "יש כל כך הרבה נשים מוסלמיות שחובשות מטפחת ראש. זה אולי טריוויאלי… אבל זה שונה לראות את עצמך על המקלדת בכל העולם", אמרה בראיון.

קבוצות רבות חשו נטושות

לאחר שהאימוג'ים הפכו לכלי תקשורת ולחלק מהשפה במדיה החברתית ובאפליקציות, קבוצות רבות חשו שהן ננטשו, וב-Unicode התחילו לענות על הצורך ולערוך שינויים. הבולטים שבהם הם הוספת דמויות בצבעי עור שונים לדמויות קיימות, הוספת דמויות ייחודיות ועוד.

בהצעה להוספת דמות המיניקה נכתב כי "בכל זמן נתון יש בארצות הברית שלושה מיליון נשים מיניקות", וכי האימוג'י של בקבוק תינוק מדורג בראש רשימת הציורים שעושים בהם שימוש.

עוד ניתן למצוא בין האימוג'ים החדשים אפשר למצוא דמות מקיאה, דמות מבוהלת שיד מכסה את פיה, דמות עם ראש מתפוצץ, פרצוף עם מונוקל, צלחת מעופפת ואפילו דמות השוהה בסאונה. גם בגזרת המזונות נוספו סטייק עסיסי ואפילו ברוקולי, ובגזרת היצורים – בתולת ים, זומבי ופיה. מגוון החיות עשוי להתעשר עם ג'ירפה, קיפוד וצרצר, וגם דינוזאורים ייכנסו לשפת הציורים.

הציורים שייבחרו ייכנסו לשימוש רק באמצע השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים