יבמ בריטניה מסייעת למציאת אנשים במהירות

רעיון חכם, מחשב-על וצוותים נחושים במיוחד, הביאו לחיים אפליקציה שמסוגלת לעבד נתונים באופן מהיר במיוחד לצורך איתור נעדרים ● יום הילדים הנעדרים הבילנאומי במאי נקבע כתאריך מפתח בקמפיין המתוכנן

מי שומר על ילדי הגן? אילוסטרציה: BigStock

מדי שנה מאפשרת יבמ (IBM) לעובדיה את ההזדמנות להגות רעיונות כיצד יכולה הטכנולוגיה שלה לשמש בכדי לפתור בעיות. השנה החליט צוות בריטי בראשות וונדי לארקייד, לבנות אפליקציה שיכול לעזור לאיתור ומציאת נעדרים.

באמצעות היכולות הקוגניטיביות של מחשב-העל של החברה, ווטסון (Watson), יש לאפליקציה את האפשרות לסייע לכוחות המשטרה בניתוח מגוון נתונים רלוונטיים בזמן הקצר ביותר שאפשר וכל זאת על מנת למסייע להם בחיפושיהם אחרי אנשים אבודים.

Plan It Day ו-Do It Day

האתגר לפיתוח האפליקציה הוצב על ידי צוות יבמ במה שמכונה Plan It Day ונכנס לפעולה בהמשכו הטבעי של המיזם, ב-Do It Day של החברה. על הצד התפעולי הופקד צוותה של מרטינה קיאמפוליני, מנהלת תיקי לקוחות בכירה, שתפקידו יהיה להעלות את המודעות ולקדם אימוץ של האפליקציה.

הצלחה בהטמעת האפליקציה לשימוש בשטח תלויה בגורמים רבים – במממנים חיצוניים, בהתחייבות של יבמ לתעל יותר כספים ליוזמה, וכמובן בכך שהמשטרה תתחייב להשתמש בה.

"אנו נמצאים כעת בשלב אבטיפוס עם האפליקציה ויש בידינו משהו שאנחנו יכולים להציג לכוחות המשטרה", הסבירה לארקייד שהוסיפה ואמרה, "יש לנו כאן היום את האנשים הנפלאים האלה שלקחו בעצם את האפליקציה שלנו והגיעו להמון רעיונות גדולים על איך אנחנו יכולים להוציא אותה לשוק. אחרי כל העבודה שלהם בנינו תכנית שיווק שנתית מלאה בכדי להוציא את זה לציבור".

שלושה מסעות פרסום נפרדים

הצוות הציע למעשה שלושה מסעות פרסום נפרדים – הראשון מתמקד בהגברת המודעות לפרויקט בתוך יבמ, בניסיון לשכנע את מקבלי ההחלטות להזרים יותר כסף לפרויקט; החלק השני מיועד להצגה בפני בכירי המשטרה; ואילו השלישי עוסק בארגונים, כולל בארגון הצדקה למציאת נעדרים (Missing People), ובלשכה הבריטית לנעדרים (UK Missing Persons Bureau).

המסר העיקרי שיופיע בכל הפעילות יהיה "כולנו אחראים כשמדובר בילדים נעדרים", ואילו יום הילדים הנעדרים הבינלאומי (International Missing Children's Day), שיחול ב-25 במאי, נבחר כתאריך מפתח להמשך הקמפיין.

לשמחת הצוותים העוסקים ביוזמה, עד סופו של ה-Do It Day השתנה היחס אל האפליקציה שהפכה ממוצר בר-קיימא מינימלי לכזה שמובטחת לו יצירת אבטיפוס, שפותחו בעבורו לוגו ומיתוג, ושנמצא בעבורו אפילו שם – זרקור (Searchlight). למוצר החדש מתוכננים, כאמור, מני אפיקי שיווק וקידום, וביניהם נכלל גם מסע פרסום מתוכנן הממוקד בטוויטר (Twitter).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים