קלינטון: "טראמפ תומך בריגול נגד ארצות הברית – פוטין רוצה אותו כבובה"

בעימות הטלוויזיוני שהתקיים אמש בין שני המתמודדים המובילים במירוץ לנשיאות ארצות הברית התייחסה הילרי קלינטון לסוגיית הסייבר הרוסי ותהתה - "האם דונלד טראמפ יודה סוף סוף שהרוסים עושים את זה, ויגנה אותם"?

הכי מעניינים ב-2016. הילרי קלינטון ודונלד טראמפ

בין השאלות לגבי הכלכלה וההגירה שאיתן התמודדו המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, בעימות הטלוויזיוני האחרון שהתקיים אמש (ד'), הוקדש חלק מהזמן המוקצב להם להתנצחות על השאלה מהו האתר השנוי ביותר במחלוקת בעולם – ויקיליקס (WikiLeaks).

חילופי ההאשמות החלו כאשר מנחה העימות, כריס וואלאס, שאל את קלינטון על הנאומים שהעניקה לבנקאים של חברת ההשקעות גולדמן זאקס (Goldman Sachs) בשנת 2013, אשר פורסמו על ידי ויקיליקס.

באחד הנאומים האלה הביעה המועמדת הדמוקרטית רצון מפתיע ל"שוק פתוח ומסחר בגבולות פתוחים". בתגובה הסבה קלינטון את הדיון לתפקיד של ויקיליקס ואמרה כי "זה הגיע מהדרגים הגבוהים ביותר של הממשלה הרוסית, מפוטין עצמו, במאמץ להשפיע על הבחירות שלנו", ואז תהתה המועמדת – "האם דונלד טראמפ יודה סוף סוף שהרוסים עושים את זה, ויגנה אותם"?

פוטין מעדיף בובה כנשיא

"זה היה סיבוב גדול מהעובדה שהיא רוצה גבולות פתוחים", הגיב טראמפ והמשיך ואמר כי "אני לא מכיר את פוטין. הוא אמר דברים יפים עליי. אם נסתדר טוב, זה יהיה טוב. אין לו כבוד אליה, שום כבוד לנשיאה שלנו. ואני אגיד לכם מה – אנחנו בצרות צרורות. יש לנו מדינה (רוסיה) אשר לה מספרים עצומים של ראשי נפץ גרעיניים, והיא משחקת אותה מפוחדת. לפוטין, מכל מה שראיתי, אין כבוד לאדם הזה".

"טוב, זה בגלל שהוא מעדיף בובה כנשיא", הגיבה קלינטון והוסיפה וטענה כי "הרוסים עסקו במתקפות סייבר נגד המדינה שלנו. כמי שנרשם לרשימת המשאלות שלו (של פוטין), הוא ישבור את נאט"ו (NATO), יעשה מה שהוא רוצה לעשות. יש לו פייבוריט מובהק במירוץ הזה".

התקפות סייבר מהרמות הגבוהות ביותר של הקרמלין

קלינטון אמרה בעימות כי 17 סוכנויות מודיעין שונות הגיעו כולן למסקנה כי "התקפות סייבר אלה באות מהרמות הגבוהות ביותר של הקרמלין". ואילו טראמפ ענה כי "אין לה מושג אם זה רוסיה או סין – פוטין הצליח להיות חכם יותר ממנה בסוריה ועוד, לכן היא יוצאת נגדו. הוא לא חבר שלי, אבל הוא הצליח להערים על אובמה ועליה בכל פעם. אנחנו משקיעים כספים ופוטין מצליח לשלוט במזרח התיכון".

בתשובה לשאלה האם גינה את התקפות הסייבר אמר טראמפ כי "כמובן" שהוא מגנה אותן. טראמפ הדגיש שפוטין אינו "החבר הכי הטוב שלי", אבל הוסיף וטען כי "אם ארצות הברית תסתדר עם רוסיה – זה לא יהיה כל כך גרוע".

העימות הנוכחי מגיע בשלב הסופי של מסע בחירות לנשיאות שהיה מכוער מתמיד, ולאחר שחווה תפנית בעקבות העימות של השבוע שעבר. טראמפ אמר אז כי הוא ימנה תובע מיוחד בכדי לחקור את השימוש של קלינטון בדואר האלקטרוני שלה בזמן שהייתה מזכירת המדינה. ומאז, הוא ציין שוב ושוב שיבקש לכלוא את קלינטון אם יזכה בבחירות.

בימים האחרונים העיסוק הפוליטי האמריקני מתמקד בשאלה האם טראמפ לא יסכים לקבל את העברת השלטון אם יפסיד. אמש חזר המועמד וטען כי הוא מאמין שהבחירות אולי "מבוימות" באמצעות סיקור תקשורת מוטה והונאת בוחרים, ואמר כי ייתכן שלא יקבל נצחון של קלינטון אם ייתרחש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים