מכונית אוטונומית של גוגל עברה תאונה רצינית

נפגעה בסוף השבוע על ידי רכב שעבר באור אדום באחד מצמתי מאונטיין ויו, קליפורניה ● בינתיים, החברות המפתחות את הרכב האוטונומי ייאלצו להתמודד עם אתגר הגורם האנושי ועם הסיכונים שהוא מספק בכבישים

לא לסמוך על בני אנוש. אילוסטרציה: BigStock

מכונית הלקסוס (Lexus) שעליה הולבשה טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שפיתחה גוגל (Google) נפגעה בסוף השבוע על ידי רכב שעבר באור אדום באחד מצמתי מאונטיין ויו, קליפורניה – מקום משכנם של משרדי החברה.

מספר עדי ראייה טענו כי מדובר בתאונת הדרכים הכי קשה שחווה כלי הרכב האוטונומי עד כה במהלך נסיעות המבחן הרבות שלו. על פי הדיווחים, בתאונה לא היו נפגעים.

עובדי גוגל יצאו המומים אך ללא פגע

מעיון בתצלום של תוצאות התאונה ניתן לזהות שהוואן של Interstate Batteries הוא באמת כנראה האשם בתאונה. על פי הצהרה של גוגל, בנוגע לרכב האוטונומי, ניתן ללמוד כי "האור התחלף לירוק שש שניות לפחות לפני שמכונית שלנו נכנסה לצומת". אנשים שנכחו באירוע סיפרו כי לאחר ההתרסקות "עובדי גוגל ההמומים" ישבו וחיכה לגרר.

התאונה הנוכחית שונה באופן משמעותי מהתקריות האחרונות בהן הייתה מעורבות המכונית הסמי-אוטומטית של טסלה (Tesla). עד כה נבעו התאונות כולן, כולל אחת ממש קטלנית, מכישלון כלשהו במערכות זיהוי כלי הרכב של המכונית, שלא קראו כראוי מצבים ולא הגיבו נכון לסביבתם. אלא שהפעם נדמה כי קשה יהיה להטיל את האשמה על המערכת של גוגל, אם אכן התנגש בה הוואן שנכנס לצומת באור אדום.

התאונה הנוכחית מציגה, אם כבר, בעיה שונה לגמרי שיש למכוניות האוטונומיות החדשנית – הן ימשיכו לחלוק את הכבישים עם נהגים בני אנוש, ואלו יוסיפו ככל הנראה לעשות טעויות גם בשנים הבאות.

דו"ח גולדמן-זאקס (Goldman Sachs) עכשווי מציין כי בהתחשב בקצב הפיתוחים ובצפי של שילובם בתחבורה, ייתכן שרק בשנת 2060 יהיה כל צי כלי הרכב בצפון אמריקה מצויד בטכנולוגיה שתאפשר אוטונומיה מלאה. עד אז יצטרכו המכוניות העצמאיות להיזהר במיוחד מנהגים בני אנוש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אז מי אשם בתאונה? התוכנה אשמה אין מקום למכונית אוטונומית כל עוד לא יוגדר מי אחראי במקרה של תאונה או שמראש יוגדר המתכנת, תופעת ה ש.ג

אירועים קרובים