מייסד אוקולוס התגלה כמי שעומד מאחורי ממים אכזריים נגד קלינטון

קמפיין לנשיאות, ובוודאי שלנשיאותה של מעצמה כמו ארצות הברית, הוא עסק מלוכלך - אבל עושה רושם שהפעם מדובר בלכלוך שהופך לכתם רציני

פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס וממציא ה-Oculus Rift. צילום: GDC, מתוך ויקיפדיה

מייסד אוקולוס (Oculus), פאלמר לאקי, הוא האיש שעומד מאחורי פרסומים מקניטים במיוחד כנגד המועמדת לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון.

את הדברים חשף ה-Daily Beast, ואלו עוררו תמיכה גדולה במתמודדת ברשתות החברתיות ובעמק הסיליקון – שכוללת אפילו תרומות כספיות גדולות, כולל ממפתחי אוקולוס.

חלק מהמפתחים גם מושכים את תמיכתם באוקולוס ומסרבים להמשיך בפיתוח על הפלטפורמה עד שלאקי יסולק מפייסבוק (Facebook), שבה, לפי פרופיל הלינקדאין (LinkedIn) שלו, הוא מועסק מאז שמכר את ה-Oculus VR למפלצת המדיה החברתית בעבור שני מיליארד דולרים בשנת 2014.

כסף זה לא הבעיה שלי

נדמה כי הפעם לא שיחק המזל למגה-מיליונר לאקי בן ה-24, מי שפורבס (Forbes) מעריך ששווה 700 מיליון דולרים. על פי הגילויים, לאקי הוא האיש שעומד מאחורי קבוצה פוליטית אשר קידמה פוסטים ופרסומים מטרילים ותוקפניים בשמו של דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות. התחקיר מצא כי Nimble America אף לקחה אחריות על פרסום שלט חוצות שעליו התנוססו פניה של קלינטון עם המילים "גדולה מדי לכלא", שהתפרסם בפיטסבורג.

התחקיר של ה-Daily Beast גילה כי פאלמר לאקי השתמש בכינוי NimbleRichMan ופעל כסגן נשיא של Nimble America, ארגון רשתי אשר מתרכז בביצוע ממים פרו-טראמפיים, ושמופעל ככל הנראה דרך אתר Reddit.

לפי החוק האמריקני, הארגון Nimble America יכול לתרום כסף לקמפיין של טראמפ כל עוד זו אינה הפעילות הפיננסית הראשית של הקבוצה, ולאקי, כך נטען, התחייב להשוות כל סכום כסף שייתרם למגבית שנפתחה ב-Reddit בעבור פועלה של הקבוצה. "יש לי המון כסף. כסף זה לא הבעיה שלי", הגיב לאקי ל-Daily Beast שתהה על מאמצי גיוס הכספים מצידו.

לוחם חופש שנלחם באליטות

בנוסף כתב לאקי גם, לכאורה, תחת שם העט NimbleRichMan ב-Reddit, כי המהפכה האמריקנית "מומנה על ידי אנשים עשירים. אותו דבר נכון לגבי תנועות חופש רבות בהיסטוריה. אתה לא יכול להילחם באליטה האמריקנית בלי תחמושת רצינית. הם יכלו אותך ויהרסו אותך בכל האמצעים".

בסוף השבוע מאוחר בלילה, יום לאחר החשיפה, פרסם לאקי הצהרה בדף הפייסבוק שלו שבה הודה כי תרם 10,000 דולר לקמפיין של Nimble America, לאחר שנחשפה מעורבותו בארגון.

בהודעתו הכחיש מייסד אוקולוס את השימוש בכינוי NimbleRichMan מ-Reddit בכדי לפרסם באופן אנונימי בקבוצה. אבל התכתבות מתחילת השבוע שקיים במייל עם גדעון רזניק מ-Daily Beast, חושפת כי לאקי הודה שהוא פרסם את אחד הפוסטים תחת השם ושהוא פרסם את הקבוצה בעצמו.

למרות פניות חוזרות ונשנות אל פייסבוק מטעם Daily Beast, לא התקבלה כל תגובה לחשיפה ולדברים שמסעירים את העמק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים