דל מפטרת בין 2,000 ל-3,000 עובדים

לא ברור כמה, אם בכלל, מעובדי דל או EMC בישראל יפוטרו ● מהחברה נמסר כי "אנו עושים כל שביכולתנו על מנת למזער את ההשפעה על משרות"

סיסקו: פחות הכנסות - ופחות עובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בעקבות השלמת המיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ההיי-טק, בין דל (Dell) שרכשה את EMC תמורת יותר מ-60 מיליארד דולר, הגיע השלב הכואב: בסוף השבוע פורסם כי דל תפטר בין 2,000 ל-3,000 עובדים. לא ידוע כמה, אם בכלל, מהעובדים יפוטרו מהסניפים של שתי החברות בארץ.

על פי אחד הדיווחים, מטרת הפיטורים היא להניב חיסכון תפעולי של 1.7 מיליארד דולר ב-18 החודשים הבאים – אבל מהלך שכזה עלול לפגוע במכירות של החברה.

מדל העולמית נמסר בתגובה כי "דל אינה מגיבה לספקולציות. כפי שנהוג בדרך כלל בעסקאות בגודל שכזה, יהיו כמה תפקידים חופפים, אותם יהיה צורך לנהל. אנו עושים כל שביכולתנו, על מנת למזער את ההשפעה על משרות".

מענקית ה-IT נמסר כי "אנו מצפים שלהכנסות יהיה משקל רב יותר מאשר לצורך בחיסכון בעלויות, וכי שהצמיחה בהכנסות תניע לגידול בכוח אדם".

עיקר הצמצום – ארצות הברית

על פי אחד הדיווחים, הכפילויות בתפקידים שיצומצמו יהיו בעיקר בארצות הברית, בתפקידים שבשרשרת האספקה, השיווק, במנהלה ובהנהלה וכללית.

דל השלימה ביום רביעי את המיזוג, שיצר ענק מחשוב בשווי 74 מיליארד דולר, עם כ-140 אלף עובדים. שתי החברות נמצאות תחת לחץ מצד יריבותיה בעולם  שירותי מחשוב ענן.

כבר בינואר השנה פורסם כי EMC מתכוונת לפטר מספר בלתי ידוע של עובדים. לא ברור כמה מהעובדים, אם בכלל, יפוטרו מהסניף המקומי של החברה, או מקרב מאות עובדי המו"פ שלה בארץ.

הערכות האנליסטים אז היו שהפיטורים הצפויים הם חלק מהמהלכים אותם עורכת ענקית תשתיות ניהול המידע, לקראת רכישתה בעסקת הענק על ידי דל.

אין לרכישה כל ערך

פיטורים נעשו ב-EMC בשנים האחרונות על בסיס קבוע, בשל הצטמצמות רווחיה, לצד לחצים להגדלת הרווחיות מצד בעלי מניות של החברה. בשנת 2014 פיטרה החברה 2,100 עובדים מתוך מגמה לחסוך בהוצאות תפעוליות של 120 מיליון דולר. בשנת 2013 פוטרו 1,900 מעובדי החברה, ו-1,100 בשנת 2012.

EMC מונה 70 אלף עובדים ברחבי העולם, 9,700 מהם במטה החברה במסצ'וסטס. ענקית ניהול תשתיות המידע פועלת בארץ מאז 1996. במודל הפדרציה, בו היא פועלת, הכולל את VMware שבבעלותה, יש יותר מ-1,200 עובדים בארץ.

רוב העובדים ב-EMC הם אנשי מו"פ, הנמצאים במרכז המצוינות של החברה. למרכז המצוינות של EMC יש שלוחות בהרצליה, חיפה ובאר שבע. מיעוטם של העובדים, 250 מהם, הם אנשי מכירות, שירות לקוחות וייעוץ טכנולוגי. במהלך השנים השקיעה EMC מאות מיליוני דולרים ברכישת חברות בישראל, לצד השקעות צנועות יותר בסטארט-אפים מקומיים.

בראיון לאנשים ומחשבים באפריל 2016 אמרה אניה מונרד, מנכ"לית אזורית לישראל, מזרח ומרכז אירופה, דל, כי "אינני יכולה לומר שלא יהיו כלל פיטורים ב-EMC ישראל, אולם אני בפירוש יכולה לשלוח מסר מרגיע, ולהתחייב על שימור הרוב המכריע של עובדי EMC בארץ – במכירות ובמו"פ. אם בעקבות רכישת ענק במיליארדים, הרוכשת לא שומרת על הקניין הרוחני ועל עובדי הנרכשת – אז אין לרכישה כל ערך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים