בית המשפט אישר את הסדר הנושים של נורטל ישראל

על פי ההסדר, יוחזרו בשלב הראשון מקופת המזומנים של נורטל ישראל, שבה נמצאים כ-40 מיליון שקלים, החובות לעובדי החברה, לספקיה ולרשויות המס, וגמלאי נורטל ישראל יקבלו כ-10 מיליון שקלים בתור מקדמה ● בשלב השני, לאחר שתקבל החברה תגמולים ממכירת פעילויותיה במסגרת העסקאות של נורטל העולמית, יושב החוב שנורטל ישראל חייבת לנורטל העולמית והחברה תפרע את יתרת חובותיה לגמלאים

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ג') את הסדר הנושים של נורטל (Nortel) ישראל, ולפיו יושב לנושי החברה כל החוב שאושר על ידי נאמניה, עו"ד אבי פילוסוף ורו"ח ירון הר-צבי. הנאמנים עצמם הם אלה שהציגו את ההסכם לפני בית המשפט.

בשלב הראשון, יוחזרו מקופת המזומנים של נורטל ישראל, שבה נמצאים כ-40 מיליון שקלים, החובות לעובדי החברה, לספקיה ולרשויות המס, וגמלאי נורטל ישראל יקבלו כ-10 מיליון שקלים בתור מקדמה על חשבון הסכומים שזו חייבת להם. בשלב השני, לאחר שתקבל החברה תגמולים ממכירת פעילויותיה במסגרת העסקאות של נורטל העולמית, יוחזר החוב שנורטל ישראל חייבת לה. באותו שלב תיפרע יתרת החובות של החברה לגמלאיה.

הנאמנים ציינו בבקשה שהגישו לאישור ההסדר, כי מימושו יחייב את פיטוריהם של בין 25 ל-35 מתוך 80 העובדים שנורטל ישראל מעסיקה. זאת, על מנת שניתן יהיה למכור פעילויות שלה כעסק חי.

נורטל ישראל היא זרוע השיווק, המכירות והשירותים של נורטל העולמית בארץ וברשות הפלסטינית. בינואר 2009, לאחר שהחברה העולמית הגישה בארצות הברית בקשה להגנה מפני נושים, ביקשה נורטל ישראל מבית המשפט בקשה דחופה להורות על עיכוב הליכים המתבצעים נגדה. זאת, לאחר שהוגשו נגדה כ-220 תביעות חוב.

בין נושיה של נורטל ישראל נמצאים, פרט למס הכנסה, חברות שונות בסניף הישראלי של התאגיד, וכן 012-סמייל ו-013-נטוויז'ן, שכל אחת מהן טוענת לחוב של 20 מיליון שקלים.

השופטת ורדה אלשייך ציינה בפסק הדין, כי אישרה את הסדר הנושים של נורטל ישראל חרף התנגדויות שהוגשו לפניה. "השורה התחתונה הינה, כי איש מהמתנגדים אינו טוען, כי מצויים 'מציע אחר', או 'הצעת הסדר אחרת', היכולים להחליף את ההצעה הבעייתית מאוד המונחת בפניי", כתבה.

לפני חודשים אחדים הוציאה השופטת אלשייך צווים להקפאת הליכים שמתבצעים נגד החברות נורטל נטוורקס ישראל ונורטל תקשורת אחזקות, שתיהן חברות ישראליות הנמנות על "קבוצת נורטל", וסכום החוב שלהן נאמד ב-175 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים