ביז סטון, ממייסדי טוויטר: "אנחנו בהחלט מוכנים לבדוק הזדמנויות רכישה"

סטון, שהגיע לארץ כדי להשתתף בכנס בוגרי המסלול האקדמי של המכללה למנהל, אמר עוד, כי "טוויטר רוצה לשתף פעולה עם כמה שיותר אתרים, ובכמה שיותר תחומים" ● לדבריו, "יש הרבה חברות שונות שעושות דברים דומים למה שטוויטר מציעה, ואנחנו בעצמנו עובדים עם הרבה מאוד חברות כאלה. ההבדל הגדול בינינו לאתרים האחרים, הוא שזה כל מה שאנחנו עושים"

"רכישות הן בהחלט משהו שאנחנו מתעניינים בו. עם זאת, אין משהו ספציפי על הפרק, ואנחנו גם לא מחפשים בשום שטח מסוים. אם יצוץ משהו מעניין מבחינתנו, נבדוק אותו", כך אמר במסיבת עיתונאים קצרצה שנערכה הבוקר (ג') ביז סטון, ממייסדי טוויטר (Twitter), שהגיע לישראל כדי להשתתף בכנס בוגרי המסלול האקדמי של המכללה למנהל, כחלק ממסע עולמי שהוא עורך.

לגבי שיתוף פעולה עם אתרים אחרים, אמר סטון, כי "טוויטר רוצה לשתף פעולה עם כמה שיותר אתרים, ובכמה שיותר תחומים". הוא הביא כדוגמה את שיתוף הפעולה עם גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום החיפוש, ואת האפשרויות הרבות להתמשק עם אתרים חברתיים. לגבי שימוש בטוויטר כפלטפורמה עסקית, אמר סטון: "טוויטר יישאר חופשי לכל מי שירצה להשתמש בו, ואפשר בהחלט לבנות שכבה של יישומים עסקיים על התשתית שלנו. זה חלק מהתמונה הגדולה לקראת היציאה של טוויטר לשוק. יש לנו הרבה מאוד כסף בבנק, וייתכן שבעתיד יהיה מודל של מודעות באתר, אבל גם אם הוא יהיה כזה – הוא לא יהיה דומה לניסיוי שאנחנו עורכים כיום ביפן".

סטון התייחס בדבריו גם לאתרים חברתיים שמנסים להתחרות בטוויטר, או לפחות לשלב יכולות דומות לאלו שמציעה הרשת החברית, כשפייסבוק (Facebook) נמצאת בראש הרשימה. "יש הרבה חברות שונות שעושות דברים דומים למה שטוויטר מציעה, ואנחנו בעצמנו עובדים עם הרבה מאוד חברות שכאלה. ההבדל הגדול בין טוויטר לאתרים האחרים הוא שזה כל מה שאנחנו עושים. אנחנו גם מאוד פתוחים עם מה שאנחנו עושים: אנחנו מספקים מידע ותשתית לשילוב. אנחנו רוצים לתת למשתמשים מה שהם רוצים – ואם הם רוצים את זה מחוץ לטוויטר, אז ניתן להם את זה שם. הפתיחות היא דבר מאוד חשוב עבורנו".

סטון הציג כמה נקודות בנוגע לתוכניות של טוויטר ב-2010, מעבר ליציאה אפשרית לבורסה. "אנחנו עומדים להציע הרבה יותר ממשקי תכנות והרבה מאוד פתיחות כדי לאפשר לשותפים שלנו לבנות עוד ועוד יישומים מסביב לטוויטר. אנו רוצים להיות עוד יותר אטרקטיביים למפתחים כדי שירחיבו עוד יותר את האקו סיסטם מסביב לרשת שלנו".

אחד השינויים הגדולים בתחום זה עשוי להיות הוספת שפות זרות לממשק של טוויטר. לדברי סטון, החברה כבר פועלת באופן ניסיוני על מנת לתרגם את טוויטר לשפות נוספות מלבד אנגלית, אך כרגע מדובר בצעדים ראשוניים בלבד. עברית, בכל מקרה, לא נמצאת בינתיים בתוכניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים