אמדוקס רוכשת את פונטיס הישראלית תמורת 90 מיליון דולר

הנרכשת פיתחה את ה-Marketing Delivery Platform, המאפשרת לספקי שירותי תקשורת סלולרית, טלוויזיה, VoIP וחבילות שירותים משולבות, לפנות ללקוחות עם הצעות שיווקיות מותאמות אישית באופן מיידי

אלי גלמן, הנשיא והמנכ"ל הפורש של אמדוקס. צילום: נתן דביר

אקזיט כחול לבן כפול: אמדוקס רוכשת את פונטיס (Pontis) הישראלית. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי היא נעה סביב 90 מיליון דולר.

הנרכשת פיתחה את ה-Marketing Delivery Platform, המאפשרת לספקי שירותי תקשורת סלולרית, טלוויזיה, VoIP וחבילות שירותים משולבות (Triple Play), לפנות ללקוחות עם הצעות שיווקיות מותאמות אישית באופן מיידי.

הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת לאנשי השיווק של המפעילים פתרון לתקשר עם לקוחותיהם בזמן אמת, ולהציע להם את המוצר – הצעת שיווק – המתאים עבורם.

פונטיס הוקמה ב-2003, משרדיה הראשיים נמצאים ברעננה, והיא מונה כ-200 עובדים, יותר ממחציתם בארץ. היא נוסדה בידי מיכאל קרביס, שתפקידו הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, יחד עם עופר שיינקין ואופיר רמז, שאינם פעילים בה. מנכ"ל החברה הנרכשת הוא אודי זיו, בעבר בכיר בנייס (NICE) ובסאפ (SAP). החברה גייסה השקעות בסך עשרות מיליוני דולר, בין השאר – מאמדוקס.

ספינות דגל של ההיי-טק הישראלי

אמדוקס מספקת פתרונות בילינג לחברות תקשורת, ומונה כ-25 אלף עובדים בעולם, מתוכם כ-4,700 בישראל.

בנובמבר 2015 רכשה אמדוקס את הסטארט-אפ הישראלי סיווידיה (cVidya), המספק פתרונות בתחום הבטחת ההכנסה, תמורת 30 מיליון דולר. מדובר באקזיט מאכזב, שכן סכום הרכישה היה שווה, או גדול מעט יותר, מזה שגייסה עד כה. הסטארט-אפ, שהוקם בשנת 2001 על ידי אלון אגינסקי, מפתח מערכות לניהול הכנסות ורמאויות בחברות טלקום וסלולר, בעיקר של לקוחות שרימו את החברות בדקות השיחה שלהם.

באפריל 2015, רכשה אמדוקס את חטיבת הבילינג של קומברס (Comverse) ב-272 מיליון דולר. גם קודם לכן, קומברס ניסתה למכור את חטיבת הבילינג שלה: היא עשתה זאת אף בשנים 2010 ו-2011, כאשר על פי דיווחים שפורסמו אז, אמדוקס הייתה אחת החברות עימן היא ניהלה מגעים. שתי החברות פועלות בתחום הבילינג למגזר הטלקום ומתחרות זו בזו מזה שנים, ושתיהן נחשבות לספינות דגל של ההיי-טק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים