עובדי שע"מ מאיימים: "נשבית את מערך המיסים"

לדברי דורון דודו, יו"ר ועד העובדים, "לא ניתן שיקרה לנו מה שקרה לעובדי רשות השידור - כולנו למדנו את הלקח"

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ

עובדי יחידת המחשוב של רשות המיסים (שע"מ) נוקטים עיצומים מזה ארבעה ימים, ובכוונתם להחריף את העיצומים עד כדי השבתה מוחלטת. הרקע לסכסוך הוא כוונת האוצר לבטל את מעמדה של שע"מ כיחידת סמך עצמאית, ולהפוך אותה לאגף נוסף ברשות המיסים. האוצר מנמק זאת צעדי ייעול, שיביאו להגברת הגבייה ושיפור השירות לאזרחים.

העובדים זועמים במיוחד על כך שההחלטה על השינוי הארגוני המשמעותי בשע"מ נודעה להם במקרה, מאחר והיא נכללה במסגרת חוק ההסדרים, החוק שעל בסיסו מוגש תקציב המדינה לכנסת לשנה הבאה.

"אין לנו התנגדות להתעיילות ושינויים ארגוניים, אבל לא יעלה על הדעת שיעשו זאת מבלי להידבר איתנו", אומר דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

מי שיפגע זה הלקוחות

לדברי דודו, "המשמעות של איבוד העצמאות של שע"מ היא שליטה מלאה של הנהלת הרשות על מנהלי שע"מ, ושליטה מלאה של האוצר על כל הפעילות של עובדי שע"מ. זה יצור גם סרבול בתהליכי קבלת ההחלטות. כל החלטה תצטרך להיות מאושרת עלי ידי שני מנהלים, ומי שיפגע זה הלקוחות", הוא מזהיר.

בינתיים בעקבות העיצומים, נמסר הבוקר לעובדי שע"מ כי האוצר חזר בו מכוונתו להכליל את שע"מ בהסדרים, אבל עומד על כך שיבוצעו שינויים, תוך הידברות עם הוועד. לפי שעה ממשיכים העובדים בעיצומים.

"אנחנו מוכנים למו"מ", אומר דודו. "אם האוצר רוצה לבצע שינויים ארגוניים בהנהלת שע"מ, שלא יעשה זאת בחוק ולא על חשבוננו. האוצר יודע שאנחנו ועד חזק, והם מנסים לשבור אותנו. הבהרנו להם שמה שקרה לעובדי רשות השידור לא יהיה פה, כולנו למדנו את הלקח", הוא אומר.

שורה ארוכה של סכסוכי עבודה ועיצומים

שע"מ הוקמה בשנת 1960 ומאז היא יחידת סמך עצמאית, ובמשך שנים שימשה מודל ליתרונות העצומים של שירותים מקוונים של הממשלה. היחידה מאפשרת לכל אזרח לשלם את המיסים ואת חובותיו למדינה באמצעות מערכות מחשוב מקוונות, ובזכות הפעילות של היחידה, שכיום מנהל אותה שעיה בנימין, היא מכניסה למדינה בכל שנה עשרות מיליארדי שקלים מכספי מיסים, ועוד פרויקטים שמניבים למדינה מאות מיליוני שקלים.

בשע"מ מועסקים 330 עובדי מדינה, עשרות עובדי קבלן ו-170 סטודנטים.

ללא קשר לשינוי הארגוני, מנהל ועד עובדי שע"מ מאבק ממושך לשילוב עובדי הקבלן, המוגדרים כעובדים "כתף אל כתף", כעובדי מדינה, ועל רקע זה היו בשנים האחרונות שורה ארוכה של סכסוכי עבודה ועיצומים, בתמיכת ההסתדרות, המנהלת מאבק כולל להשוואת תנאי העבודה של עובדי כתף אל כתף לעובדי המדינה הקבועים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים