חיל הקשר והתקשוב התייחד עם חלליו

"כמדי שנה, מתייחד החיל עם זכר חלליו אשר נפלו במערכות ישראל בשדה הקרב, ובמילוי תפקידם בהגנה על בטחונה ועצמאותה של מדינת ישראל", אמר תא''ל נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי, בערב ההתייחדות השנתי

תא''ל נתי כהן, הקש"רר, מניח את זר חיל הקשר והתקשוב. צילום: דובר צה"ל

ערב ההתייחדות השנתי של חיל הקשר והתקשוב עם חלליו נערך אמש (ד').

הטקס התקיים בעמותת ההנצחה לחללי חיל הקשר ביהוד, בהשתתפות חבר הכנסת איתן כבל; עו"ד יערה מקליס, ראשת העיר יהוד-מונוסון; האלוף נדב פדן, ראש אגף התקשוב; תא"ל נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי; תא"ל רמי מלאכי, ראש חטיבת ההתעצמות; תא"ל נ', ראש חטיבת ההגנה; מפקדי אגף התקשוב וחיל הקשר בעבר ובהווה; והמשפחות השכולות.

תא"ל כהן אמר כי "בט"ו באלול תשע"ה, נפל רס"ם גיל זכריה ז"ל, בעת אימון חפ"ק אוגדה 340 (עוצבת עידן) במסגרת שירות מילואים. הוא תיפקד כקשר חפ"ק מפקד האוגדה, והיה בן 44 בנופלו. על נפילתו התבשרתי כמה ימים לאחר כניסתי לתפקיד מפקד החיל. בשבעה נפגשתי עם משפחת זכריה: הוריו, אחיו, ילדיו ורעייתו יוספה. הלוואי ולא היינו צריכים להיפגש בנסיבות אלו, אולם מרגע שהנסיבות הפגישו אותנו, הפכתם – לחלק בלתי נפרד ממשפחת חיל הקשר והתקשוב".

ששון זכריה, ומיכאל זכריה, אביו ובנו של רס"ם (מיל') גיל זכריה ז''ל, מדליקים משואה לזכרו. את המשואה הדליקו גם בני משפחה נוספים, שאינם מופיעים בתמונה: דייזי זכריה, אמו, יוספה זכריה, אלמנתו, ומאיר זכריה, אחיו של החלל. צילום: דובר צה"ל

ששון זכריה, ומיכאל זכריה, אביו ובנו של רס"ם (מיל') גיל זכריה ז"ל, מדליקים משואה לזכרו. את המשואה הדליקו גם בני משפחה נוספים, שאינם מופיעים בתמונה: דייזי זכריה, אמו, יוספה זכריה, אלמנתו, ומאיר זכריה, אחיו של החלל. צילום: דובר צה"ל

כמדי שנה, אמר קשר"ר, "מתייחד חיל הקשר והתקשוב עם זכר חלליו אשר נפלו במערכות ישראל בשדה הקרב, ובמילוי תפקידם בהגנה על בטחונה ועצמאותה של מדינת ישראל. במעמד ההתייחדות עולות תחושות של כאב וגעגוע גדול, אך גם של רעות ושל שותפות גורל".

לצערנו, הוסיף, "גם השנה הבאנו למנוחות ארבעה חללים צעירים נוספים: סמל הדס (הדסי) רותם ז"ל, בת 21; סמל ראשון (מיל') סטיב (מיכאל) נמקובסקי ז"ל, בן 28; סמל ראשון נדב עזרא ז"ל, בן 21; טוראי איתי ג'וזף ז"ל, בן 18. יהי זכרם ברוך".

"למרות הכאב והאובדן", סיים תא"ל כהן, "אנו, שדרת הפיקוד של חיל הקשר והתקשוב, עומדים בגב זקוף ובראש מורם, כשמטרתנו היא לקדם את צה"ל לעליונות תקשובית ולעמידה בחזית הטכנולוגיה בעולם. בערב זה אנו מציינים עשור למלחמת לבנון השנייה, מלחמה שלימדה אותנו רבות, לקחיה מיושמים בכל רובדי הפיקוד בצה"ל ובאגף התקשוב בפרט. סוד קסמו של מערך התקשוב הצה"לי נעוץ בכך שמורשת וערכי החיל עומדים כנר לרגלינו – הקשר לעבר מחייה את העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים