"מזעור פגיעת תוכנות הכופר – אחת המשימות החשובות של ארגונים"

"מדובר באיום הולך ועולה, והארגונים שלא יתמגנו מפניו מסכנים את עצמם", אמר אלי לופז, מנהל ברדוקסיו מערכות

אלי לופז, מנהל ברודוקסיו. צילום: קובי קנטור

"תוכנות הכופר הן איום הולך ועולה על ארגונים, ואלה מהם שלא יתמגנו מפניו מסכנים את עצמם. מזעור הפגיעה של התוכנות הללו היא דבר אפשרי ולמעשה, זאת אחת המשימות החשובות של ארגונים כיום", כך אמר אלי לופז, מנהל ברדוקסיו מערכות (Reduxio Systems).

לופז אמר את הדברים בכנס Storage Strategy, שנערך באחרונה באולם האירועים LAGO שבראשון לציון בהשתתפות מאות מומחים. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

במהלך האירוע הוצגו חידושים בתחום האחסון ובמסגרת הזו הציג לופז את המערכת של רודקסיו בתחום. הוא אף סיפר שהחברה הוקמה לפני ארבע שנים, במטרה להעביר ארגונים "לעשות אחסון כמו שצריך".

"המערכת שלנו יודעת למזער את הפגיעה האפשרית של תוכנות כופר", אמר. "בזכות טכנולוגיית הבקדייטינג, המהווה חלק בלתי נפרד מהאחסון שלנו, יש לה יכולת לחזור לכל שנייה בזמן וליצור שעתוק בלחיצה על כפתור. לאחר מכן בודקים שהכול בסדר ואם אמנם המצב כך, מעלים את המערכת. במקרה שלא, חוזרים כמה שניות אחורה ובודקים שוב. זה בטח יותר זול מליפול קורבן למתקפת כופר ולשלם".

"מה שאנחנו מציעים זה ביצועים כמו באחסון שמבוסס כולו על כונני פלאש (Flash), אבל בתשלום נמוך הרבה יותר. בנינו מערכת שמבוססת על דטה בייס מבוסס זמן ומציעה יכולות כיווץ מידע, עבודה בשכבות והגנה על המידע", ציין. "בנינו מערכת שיודעת ליצור בסיס נתונים ענק, ועם זאת מהיר מאוד, שיודע להתמודד עם הבעיה ולהבין לאיזה חלק מהמידע צריך לגשת".

לדברי לופז, המתודולוגיה עליה נבנית החברה אומרת שיצרן שיידע לעבוד עם כמה שכבות תמיד יהיה זה שיידע לתת פתרון ארוך טווח, שיתאים ליותר אפליקציות. "פיתחנו זה מנגנון שכבות מתוחכם, מעל דיסקים מבוססי פלאש ואחסון של דיסקים רגילים, שיודע מה להעביר ומתי לבלוק הנכון, כשבשכבה המהירה יהיה מה שצריך", אמר. "הדבר אוטומטי ונעשה כל הזמן. כרגע המוצר שלנו מציע שתי שכבות, אבל הטכנולוגיה שלנו תומכת בכמה שכבות שרוצים".

ראובן כהן, מנהל ה-IT של קונסיסט. צילום: קובי קנטור

ראובן כהן, מנהל ה-IT של קונסיסט. צילום: קובי קנטור

לופז התייחס גם למערכת השירות והתמיכה של החברה. "הכנסנו מהיום הראשון מערכת של תמיכה מרחוק. אנחנו רואים את המערכות שמותקנות בחברות, וזה מאפשר לנו לראות מגמות שיכולות להוביל לבעיות כמו זמן אחזור או עלייה בחום. הרבה פעמים קרה שפנינו ללקוח לספר לו שקורה משהו שהוא לא היה מודע אליו", ציין.

סיפור לקוח: קונסיסט

המערכת של רדוקסיו הותקנה, בין השאר, בקונסיסט (Comsist). ראובן כהן, מנהל ה-IT של החברה, סיפר מדוע היא בחרה בפתרון הזה.

"ההחלטה לקחת את רדוקסיו הייתה ברורה מאליה לאחר בחינה קצרה", אמר. "אחד היתרונות של המערכת שלהם הוא החיסכון הרב במקום, כשהכול מבוצע באופן מקוון ובזמן אמת. המערכת פעילה תמידית בנושא הכיווץ ומספקת אותו בממוצע של פי ארבעה לעומת המתחרים. כמו כן, אי אפשר להתעלם מהשירות הפרו-אקטיבי ומיכולות ההגנה שרדוקסיו מציעה".

כהן ציין את פשטות הניהול של המערכת כמשתנה חשוב בבחירתה. "פשטות הניהול בולטת, הכול נגיש בצורה מאוד פשוטה ובממשק שקל מאוד להבין אותו", אמר. הוא ציין ש-"המערכת עלתה לאוויר בתוך זמן קצר מאוד ויותר מכך, בתוך כמה דקות בלבד ידעתי לנהל אותה. לכן בחרנו בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים