כנס המפתחים: אפל התמקדה במערכות הפעלה ובבינה מלאכותית

במוקד הכנס: iOS 10 זכתה ל-10 תכונות חדשות ומערכת ההפעלה של מחשבי ה-Mac החליפה שם ל-MacOS ● משתתפי האירוע עמדו דקה דומייה לזכר ההרוגים בטבח באורלנדו

MacOS Sierra - מערכת ההפעלה החדשה של אפל למחשבי Mac. מתוך אתר החברה

אפל (Apple) התמקדה בכנס המפתחים שלה, שנערך אמש (ב'), בבינה מלאכותית ובמערכות הפעלה. בלטה בו ההשקה של הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת שלה, iOS 10, שכוללת תכונות חדשות עבור מכשירי ה-iPhone וה-iPad, שנועדו להקל את השימוש באפליקציות, לתקשר טוב יותר עם מחשבי ה-Mac ועוד.

לצד iOS 10 הציגה אפל מערכות הפעלה חדשות ל-Apple TV ולשעון החכם של החברה, כמו גם שדרוג של מערכת ההפעלה OS X, שתיקרא מעתה macOX. כל מערכות ההפעלה החדשות יהיו זמינות לכלל המשתמשים בסתיו הקרוב.

טים קוק, מנכ"ל אפל, שפתח את האירוע, התייחס לטבח באורלנדו, גינה אותו וביקש מהמשתתפים לעמוד דקת דומייה לזכר הקורבנות. "אנחנו רוצים להביע הזדהות עמוקה עם כל מי שחייו נקטפו באלימות", אמר קוק, שהוא עצמו אחד הלהט"בים הבולטים בעולם.

"השדרוג הגדול ביותר ל-iOS"

"זה השדרוג הגדול ביותר אי פעם ל-iOS", אמר קרייג פדריג'י, המופקד על הנדסת התוכנה בחברה, "והוא כולל 10 תכונות חדשות". השדרוג מתבטא באוסף של שיפורים בשירותים ובאפליקציות הקיימות. לאור הירידה במכירות ה-iPhone שאפל הציגה בדיווחים הכספיים האחרונים שלה, החברה מנסה למשוך אליה כמה שיותר משתמשים בזכות חוויית המשתמש, בייחוד בהתחשב בעובדה שכיום כל אחד יכול להרשות לעצמו רכישת סמארטפון זול, והתחרות הולכת ומחריפה מול גוגל (Google).

iOS10. מתוך אתר החברה

iOS10. מתוך אתר החברה

התכונה הראשונה היא שיפור חוויית המשתמש באמצעות שדרוג תכונת ה-3D Touch, או הפעלת המכשיר בהרמה בלבד, שינוי במסך ההתראות ועוד. התכונה העיקרית השנייה, שזכתה לשאגות שמחה של הקהל, היא שיפורים ב-Siri, שאפל החליטה לפתוח אותה למפתחים, שיוכלו מעתה להשתמש בה בכל האפליקציות שהם עובדים עליהן.

עוד הציגה אפל שיפורים ביישום ההודעות המובנה, שהולך ומתקרב בדמיונו לווטסאפ (WhatsApp). הוא מאפשר להוסיף להודעה אפקטים שונים, הודעות בכתב יד ועוד. היא אף שיפרה את אפליקציית המפות שלה והשיקה תכונת זיהוי פנים, חפצים ומקומות באפליקציית התמונות.

במערכת ההפעלה לשעון של אפל הוצגו שדרוגים במהירות ההפעלה, אפשרות לשלוח הודעה באמצעות ציור אותיות על המסך, תוספות לאפליקציות הבריאות שלה, כמו אפליקציה לתרגול נשימות, אפשרויות מענה מהירות להודעות ועוד.

מערכת ההפעלה החדשה ל-Apple TV מאפשרת כעת שימוש ב-Siri לחיפוש סרטונים ביוטיוב (YouTube) ואפליקציית שלט ל-iPhone, שתוכל לשמש למשחקים.

עם שינוי שמה של מערכת ההפעלה למחשבי ה-Mac השיקה אפל את גרסתה הנוכחית, שזכתה לשם Sierra. במערכת החדשה שופרה האינטגרציה עם ה-iPhone וגם בה הוטמעה Siri. המערכת הקולית תוכל לסייע למשתמשי ה-Mac בחיפוש קבצים במחשב, למשל. עוד שולב בה שירות התשלומים של אפל, שלדברי החברה יתרחב למדינות נוספות ואף לחנויות אינטרנטיות.

גם שירות Apple Music זכה להתחדשות ולשיפורים, וכמוהו אפליקציית החדשות (שאינה זמינה בישראל) ושירות HomeKit, שיאפשר לשלוט בעזרתו בכל המכשירים המחוברים, גם מיצרנים שונים.

אפליקציית הטלפון זוכה להתרעננות אף היא, ומאפשרת תמלול הודעות קוליות וביצוע שיחות קוליות מתוך אפליקציות באמצעות החייגן הרגיל.

נראה שהשדרוג הגדול ב-iOS הוא "יריית פתיחה" לקראת השקות הסתיו המסורתיות של אפל, של מכשירי ה-iPhone וה-iPad החדשים. לרוב, כנס המפתחים של החברה, שמתקיים בכל שנה במהלך סוף האביב או תחילת הקיץ, הוא מעין תצוגה מקדימה לתכונות חדשות שיזכו להן המשתמשים במכשיריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים