אפשר שגניבת הנתונים מ-Myspace היא הגדולה ביותר אי-פעם

פריצת סייבר בהיקף של מאות מיליונים נחשפה ברשת החברתית בעלת הנטייה המוזיקלית ● כרגע לא נראה שיש סיבות לדאגה בעבור משתמשים ישראלים, אם ישנם כאלו עדיין

הגניבה הגדולה ביותר. אילוסטרציה: BigStock

אתר הרשת החברתית Myspace האמריקני, שבו פרסמו אמנים רבים מתחום המוזיקה את יצירותיהם אכן נפרץ, אישר אתמול (ב') הטיים (Time) – הבעלים של Myspace.

מאגר הדטה שדלף מ-Myspace הוא של כ-360 מיליוני משתמשים וכלל גם 427 מיליון סיסמאות כניסה, כך חשף אתר Motherboard. פרטים אודות הפריצה פורסמו גם בבלוג של החברה.

נתונים אלה מספקים מושג על היקף הגניבה והופכים את הפריצה לאחת הגדולות ביותר עד כה, אם לא לגדולה ביותר. לשם השוואה, ההפרה הגדולה של לינקדאין (LinkedIn) חשפה יותר מ-100 מיליון חשבונות, ובהפרת הנתונים ב-Tumblr נפגעו 65 מיליון סיסמאות.

אם נרשמתם לשירותי Myspace לפני 2013, חשבונכם עלול להיות אחד מ-360 מיליון החשבונות הנפגעים. אבל גם אם לא השתמשתם ב-Myspace כבר מזה זמן מה, עדיין אם הייתם משתמשים רשומים במשך יותר משלוש שנים, ייתכן שהמידע שלכם נפרץ. בהנחה שמאז חיזקתם או שיניתם את הסיסמה שלכם, ושלא פרסמתם ב-About Me את מספר תעודת הזהות או הדרכון שלכם, יש להניח שהפריצה לא תפגע בכם בכל דרך.

עם זאת, המגמה של הפרות נתונים מטרידה ומקוממת. התחושה שמרחב פרטי חולל אינה נעימה כלל וכלל. אם הדברים מעסיקים אתכם מומלץ לפנות לאתר Have I Been Pwned – משאב שימושי הבודק את החשבונות שלכם ומוודא אם נפרצו או לאו. רק קחו בחשבון שבינתיים האתר לא עודכן כלל אודות הפרת הנתונים ב-Myspace.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים