"המנמ"ר לא נתפס עוד כנותן שירות – אלא מוביל טכנולוגי-עסקי"

כך אמר שלומי קוארטלר, מנכ''ל דל ישראל ● לדבריו, "האתגר הוא תמיד 'לעשות יותר עם פחות' - הדרישות הטכנולוגיות הולכות וגדלות בלא הרף, ועל כן, המנמ"ר נדרש להיות יעיל יותר"

שלומי קוארטלר, מנכ''ל דל ישראל. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר לא נתפס עוד כ'נותן שירות', אלה כמוביל טכנולוגי-עסקי, אשר רותם את הבנתו הטכנולוגית ומממש את יכולותיו העסקיות של הארגון, כאשר הוא יושב יחד עם מקבלי ההחלטות בארגון". כך אמר שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל (Dell) ישראל.

קוארטלר דיבר בפתח כנס שעורך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') תחת הכותר FUTURE READY TOUR, בהשתתפות מאות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים, מנמ"רים ואנשי IT, ומובילים טכנולוגיים. הוא מתקיים באולם אירועים LAGO, ראשון לציון. שיאו של הכנס הוא הופעתו של מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, בשעות הערב.

לדברי קוארטלר, "האתגר הוא תמיד 'לעשות יותר עם פחות'. לספק יותר מוצרים ושירותי IT, עם פחות תקציבים, פחות כוח אדם ופחות משאבים. הדרישות הטכנולוגיות הולכות וגדלות בלא הרף, ועל כן, המנמ"ר נדרש להיות יעיל יותר".

בהתייחסו למגמות-העל הטכנולוגיות, אמר קוארטלר כי "אנו עדים יותר ויותר למגמה של העברת תשתיות המחשב הקלאסיות לתצורת מחשוב ענן. מדובר בתפיסה שהייתה במקורה תשתית אופרטיבית, וכעת היא הופכת להיות למחשוב לפי צריכה".

מגמה נוספת, ציין, "היא הפיכת הכל ל'מוגדר תוכנה', Software define. כך, החומרה הקלאסית, השרתים, מערכות האחסון והמתגים – הופכים להיות Commodity, מוצר צריכה. שכבת תוכנה מעליהם, היא המנהלת את כלל הדטה סנטר. נראה מעבר הולך וגדל של תשתיות IT קלאסיות לתפיסה של דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC. בשל כך, הכישורים הנדרשים, על מנת לתכנן, להקים ולתמוך בסוג כזה של פתרונות, שונים לחלוטין: יש צורך במערך מיומנויות ויכולות מבוססים עולמות DevOps".

התמונה הכוללת של ה-IT

על מנת לענות על אתגרי המנמ"ר, אמר קוארטלר, "דל בונה את כלל הפיתוח, היצור והלוגיסטיקה שלה – סביב צרכי הלקוחות הארגוניים, נותנת יותר טכנולוגיה, מנגישה אותה בצורה יותר יעילה, מפשטת תהליכים, וכל זאת לצד תג מחיר הגיוני".

לדבריו, "החברה מספקת פתרון IT שלם, מקצה לקצה – ממשתמש הקצה ועד ליבת מרכז החישובים. כך אנו הופכים לשחקן ה-IT הגדול ביותר בעולם. כאשר המתחרים שלנו מתכווצים, מורידים קווי מוצר ומספקים פתרונות ורטיקאליים חלקיים, אנו היחידים היום שרואים, מתכננים ומטמיעים – בעזרת שותפינו – את 'התמונה הכוללת' של ה-IT".

בהתייחסות לרכישת EMC, תמורת 67 מיליארד דולר, אמר קוארטלר כי "התהליך מתנהל על פי לוח הזמנים המקורי. אני מאמין שזה יוביל לחברה חדשה, המחברת את כל הטוב של שתי החברות. החברה החדשה תייצר ערך מוסף ללקוחותיה, על בסיס החדשנות והידע העצום הקיים בשני הארגונים – תחת קורת גג אחת. פרופיל המוצרים שלנו כבר עכשיו הוא מהמובילים. הוא יהיה השלם ביותר הקיים בתעשייה, ויעניק פתרון איכותי, מקצה לקצה, לכל סוגי הלקוחות, מכל הגדלים ובכל מגזרי התעשייה".

קוארטלר מונה לתפקיד מנכ"ל דל ישראל ב-2008. הסניף המקומי של החברה הוקם ב-1998, מנה עובדים בודדים עם מחזור מכירות של כמה מיליוני שקלים. כיום בישראל יש לחברה מאות עובדים, עם גידולים של עשרות אחוזים משנה לשנה.

בטרם מונה למנכ"ל, קוארטלר שימש כמנהל מכירות SMB וכמנהל שיווק של הסניף הישראלי. טרם הצטרפותו לחברה מילא שורה של תפקידים ניהוליים בתחומי המכירות וההפצה בחברות דיגיטל קומפאק ופקארד בל (Packard Bell).

"השוק הישראלי חשוב לנו מאוד", סיכם קוארטלר, "לכן החברה ממשיכה להשקיע בו ולהשיק בו את מגוון המוצרים שלה. בהיותנו חברה פרטית, אנחנו במצב נוח יותר להתמקד בשותפים העסקיים שלנו, המגלים נאמנות לאורך זמן. החברה נמצאת בצמיחה מרשימה משנה לשנה, ללא צורך מגביל לדיווחים שוטפים, ומבצעת בשל כך השקעות לטווח ארוך במגוון תחומים. אנו ממשיכים לגייס כוח אדם איכותי, על מנת לתמוך בתוכניות הצמיחה העתידיות ובדרישות הלקוחות שלנו בשוק הישראלי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים