מארק צוקרברג הרוויח בממוצע 4.4 מיליון דולר לכל יום בחייו

מה הייתם עושים לו הייתם מרוויחים כמה מיליונים לכל יום בחייכם? כנראה ממשיכים להרוויח כדי שהממוצע הזה לעולם לא יקטן אלא רק יגדל עוד ועוד

עם כאלה רווחים, פלא שהוא מחייך? צוקרברג. צילום: מתוך פייסבוק

בשבת האחרונה חגג מייסד פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, 32 אביבים. יום ההולדת הוא רק אחת מני כמה מיליארדי סיבות שצוקי יכול לחגוג בגינן. עם הון אישי המוערך בכ-51.8 מיליארד דולרים, הוא אחד האנשים העשירים בעולם, אבל בשל גילו חישוב מעניין מגלה כי היזם הצעיר עשה בעצם יותר כסף ליום של חיים מכל אדם אחר על פני כדור הארץ.

במקרה של צוקרברג, הסינרגיה שמייצר ההון האישי הגדול יחד עם הגיל הצעיר מניבים ממוצע שעלול להותיר אתכם נדהמים למדי – צוקרברג הרוויח בממוצע 4.4 מיליון דולר בעבור כל יום שבו הוא חי עד כה, כך על פי חישובי אתר CNBC. שיעור זה גדול יותר מאשר נתוניו של כל אדם אחר המופיע כיום ברשימה המיליארדרים של פורבס (Forbes). הנתון הזה גם מספק מושג חד ונוקב בנוגע למהירות שבה טייקונים יכולים כיום לצבור את העושר העצום שלהם.

האדם העשיר ביותר בעולם נכון להיום הוא ביל גייטס בן ה-60, מי שייסד את מיקרוסופט (Microsoft). הוא הרוויח 3.5 מיליון דולרים לכל יום בחייו עד כה. מייסד אמאזון (Amazon) ג'ף בזוס בן ה-52, הוא הממוקם כשלישי מבין עשירי תבל עם הון של 3.3 מיליון דולר לכל יום בחייו. בזוס הגביר את הקצב שלו באופן משמעותי מאז השנה שעברה. אלו הם האנשים היחידים שיכולים להתגאות בממוצע של מעל 3 מיליון דולרים פר-יום בחיים. לחבר'ה מגוגל (Google) – סרגיי ברין בן ה-42 ולארי פייג' בן ה-43 – יש בערך 2.3 מיליון דולרים ליום בחייהם. אמנסיו אורטגה בן ה-80, מייסד החברה האם של הקמעונאית הבינלאומית זארה (Zara), עשה 2.4 מיליון דולרים ליום; וורן באפט, בן ה-85, ומי שמכונה האורקל מאומהה, הרוויח רק חצי ממה שעשה צוקרברג לכל יום בחייו, עם "רק" 2.2 מיליון דולרים.

פייסבוק (Facebook) והמייסד הצעיר שלה סיכמו שנה טובה ואיתנה. מחיר המניה של הענקית ממנלו פארק זינק ב-53 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. הצלחה גדולה בהרבה מזו שחוו מניות אמצעי המדיה החברתיים האחרים, כמו גם ממה שמורגל בו השוק הרחב בכלל.

זה בדיוק הזמן להזכיר כי כשבני הזוג צוקרברג הודיעו על לידת ילדם הראשון בחודש דצמבר, הם גם בישרו לעולם כי בכוונתם לתת לציבור במתנה 99 אחוז מאחזקותיהם בחברת המדיה חברתית. אין כל צורך לדאוג לצוקרברג. משמעות הדברים איננה, חלילה, שצוקי יוותר על בעלותו בחברה או יגיע לפת לחם – יום לפני שהחברה דיווחה על רווח שיא, הודיע צוקרברג על סוג חדש של מניות ללא זכות הצבעה בפייסבוק, מהלך שהעניק למיליארדר אחיזה חזקה יותר בחברה שלו וברווחיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים