האקר מכר מאות מיליוני רשומות תמורת 75 סנט

הקונים היו חוקרים מחברת האבטחה Hold Security ● אלכס הולדן, מייסד החברה, אמר כי "ניתן היה לעשות שימושים רבים לרעה בנתונים אלה - מהספאם הפשוט ביותר ועד לשיבושים רציניים"

זמין ובזול. אילוסטרציה: BigStock

האקר מכר מאות מיליוני רשומות דיגיטליות; מיילים, חשבונות, סיסמאות ולוגים – כולל 42.5 מיליון פרטים שמעולם לא פורסמו – תמורת 50 רובל, השווים ל-75 סנט – לחוקרים בחברת אבטחת המידע Hold Security.

המהלך בלבל את חוקרי האבטחה.

החשבונות עם שמות משתמשים שנגנבו שייכים ל-Gmail, יאהו (Yahoo), מיקרוסופט (Microsoft), Mail.ru וספקי דואר אלקטרוני גדולים אחרים. בסך הכל נמכרו 97 מיליון חשבונות, עם 272.3 פרטים וסיסמאות. 40 מיליון חשבונות היו של המייל של יאהו, 22 מיליון של Hotmail, כ-24 מיליון של Gmail, והרוב – משירות הדואר הפופולרי של רוסיה.

לא ידוע כמה מהחשבונות הם לגיטימיים ותואמים את הפרטים שנמצאים אצל ספקי חשבון הדואר האלקטרוני. אחת ההשערות היא כי הנתונים נלקחו משירותי צד שלישי.

שירותים אלה עלולים לאפשר למשתמשים להיכנס באמצעות כתובת הדוא"ל שלהם – אך לא בהכרח עם אותה הסיסמה בה הם משתמשים לכתובת המייל. המשתמשים יוכלו, כמובן, להשתמש מחדש באותן סיסמאות הדוא"ל שלהם – מה שמחקרים מצביעים כי זה מה שהם עושים לעתים קרובות.

החוקרים מצאו את ההאקר מתפאר על השלל שלו בפורומים של פושעי סייבר רוסים. הם רכשו את מאגר הנתונים הדיגיטליים מן העבריין בעבור 50 רובל.

אלכס הולדן, מייסד חברת האבטחה, אמר לעיתונות הטכנולוגית כי אינו יודע מה היו הסיבות לכך שההאקר מסר את הנתונים והרשומות. "הוא כתב שהוא רוצה להיפטר מהם, מבלי לציין את הסיבה לכך", אמר הולדן. "אני מסכים שניתן היה לעשות שימושים רבים לרעה בנתונים אלה – מדואר זבל הפשוט ביותר ועד לשיבושים רציניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים