"מנמ"ר שלא יהפוך למתווך שירותי IT – לא ישרוד"

כך אמר הנרי ון-דר וארן, סגן נשיא VMware לאזור דרום אירופה ● לדבריו, "המנמ''ר ניצב מול סוג של שוקת שבורה: אובדן בקרה, מצוקה כספית, בעיות תפעוליות ומעל הכול - אתגר חמור בהיבט אבטחת המידע"

הנרי ון-דר וארן, סגן נשיא VMware לאזור דרום אירופה. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר ניצב בפני שלל מצוקות ואתגרים, כאשר הגדולים שבהם הם המחסור התמידי בתקציב למחשוב, ו-'צל ה-IT', של רכישת ושימוש במחשוב שלא דרך המנמ"ר. המענה לכך הוא בהפיכתו של המנמ"ר למתווך של שירותים ומוצרי IT". כך אמר הנרי ון-דר וארן, סגן נשיא VMware לאזור דרום אירופה.

ון-דר וארן דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון רויאל ביץ' בתל אביב, בהשתתפות מנמ"רים בכירים מהמשק.

הוא הגיע ל-VMware לאחר שנים רבות בהן היה מנהל מכירות אזורי של סאפ (SAP), באירופה ומחוצה לה. לאורך ההיסטוריה של מחשוב בארגונים, אמר ון-דר וארן, "נבנו עמודי מחשוב נפרדים. אחד למחשוב, אחד לאחסון, אחד לרשתות ואחד לנקודות הקצה. בכל אחד מהעמודים היו טכנולוגיות טובות. הבעיה היא שכיום נדרשת תפיסה אחרת, המאחדת את כלל העמודים האלה, כיוון שה-IT בכללותו הפך למגושם ומסובך מדי. הניהול והתחזוקה שלח כלל המערכות הפכו לבלתי אפשריים בהיבט העלויות, התחזוקה, הסיבוכיות והניהול".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

צל ה-IT

האתגר השני, ציין ון-דר וארן, "הוא הופעתה של המגמה החדשה, של 'צל-ה-IT'. מערכות המורשת (Legacy) הארגוניות לא הצליחו לתת מענה לכל מיני צרכים חדשים של גורמים שונים בארגון. לכן, כלל הגורמים הללו, בנפרד, החלו לצרוך IT בעצמם, בדרך כלל בענן, תוך שהם עוקפים את המנמ"ר ואנשי צוותו. המגמה הזו ענתה על קבלת שירותים ומוצרי IT מהמדף, שנצרכים בקלות, בלא הטמעה, ועונים על דרישות מחשוב חדשות ומהירות. מדובר במהלך שהחל עם אנשי השיווק בארגונים, שמשם זלג לאנשי משאבי אנוש, מכירות, תפעול ורכש".

כך, הסביר, "נוצרו קווי עסקים מבוססי IT שלא קשורים למנמ"ר, אבל מהווים עבורו בעיה, הן בהיבט התפעול, והן בהיבט אבטחת מידע. הדבר יצר חוסר תיאום, חוסר תכנון, חוסר ראייה אחודה בכל הקשור למחשוב בארגונים. המצב כיום הוא שיש בארגונים בין 60%-20% מוצרים ושירותי IT שלא באו דרך המנמ"ר. זה יוצר מצב של חוסר שליטה קיצוני".

כך, אמר ון-דר וארן, "המנמ"ר ניצב מול סוג של שוקת שבורה: אובדן בקרה, מצוקה כספית, בעיות תפעוליות, ומעל הכל, אתגר חמור בהיבט אבטחת המידע".

כעת, אמר ון-דר וארן, "נדרש שינוי בשני היבטים. האחד, טכנולוגי-ארכיטקטורלי, והשני, בקישור של ה-IT להיבטים העסקיים בארגון. זאת כי הטכנולוגיה משתנה וכי האופן בו ארגונים מוכרים ללקוחות שונה מבעבר".

לדבריו, "השינוי בהיבט הטכנולוגי מתבטא בכך שנדרש ליצור שכבה חדשה של IT, המאחדת את כלל השכבות הווירטואליות, של המחשוב, האחסון, הרישות, נקודות הקצה ואבטחת מידע. כל אלה צריכים להיות מנוהלים ומתוזמרים יחדיו, כך שהמנמ"ר יוכל לתפקד טוב יותר. האינטגרציה מסייעת לא רק בהיבט התפעולי, אלא גם חוסכת בהוצאות, ובנוסף, ולא פחות חשוב, עונה על מגוון איומי אבטחת המידע. כל זה נעשה תוך אגנוסטיות לשכבות החומרה השונות, עם מענה לכלל סוגי הענן, פרטי, ציבורי, היברידי".

השוק הישראלי, אמר ון-דר ואדן, "הוא מתקדם טכנולוגית ולכן חשב לנו. בשל העובדה שהשק פה הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיה, אנו מסתייעים בו לאימוץ מוקדם של מוצרים, הארגונים פה מהווים עבורנו נייר לקמוס לטכנולוגיות חדשות שלנו. זה מצב נוח לנו ולשוק, כי אנו מזריקים לפה חדשנות, ומקבלים משובים במהירות".

בדרך חדשה זו, סיכם ון-דר ואדן, "המנמ"ר משנה את תפקידו, תפקודו ואת יכולות הבקרה והניהול שלו. במקום שהוא ירדוף אחרי כל רכיבי ה-IT בארגון, הוא מנהל ועורך עליהם בקרה ממקום אחד, בצורה כוללת. המנמ"ר משפר את מעמדו והופך להיות למתווך של שירותי ומוצרי IT, בלא שהוא מוותר על הזריזות החיונית באספקת המוצרים והשירותים".

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל, פתח את הכנס בדברי ברכה קצרים ואמר כי "המעבר של הארגונים לעבר העולם הדיגיטלי מצריך ביצוע של שינויים – ומהר". לדבריו, "העולם משתנה ומתקדם בכל מגזר תעשייה".

לדברי אמסטרדם, "מצב חדש זה מאתגר את המנמ"רים בארגונים: עליהם לספק חדשנות, כזו שתאפשר להם להביא את ארגוניהם לקפיצה מהעולם הישן, של קליינט-סרבר – לעולם החדש, ובראשו המחשוב הנייד ומחשוב הענן".

"אנו מתמחים בהצגת חדשנות בכל תחום אליו אנו נכנסים", סיכם אמסטרדם, "זה מייצר אג'יליות עסקית. כך אנו מסייעים לארגונים להתחיל את המסע לעולם הדיגיטלי המבוסס ענן היברידי. אנו בפתחה של המהפכה הבאה – של המעבר לעולם הדיגיטלי עם יכולת לייצר חדשנות עבור הלקוחות של הארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים