61% ממורי ויצו: המחשב הנייד שיפר את תהליכי ההוראה שלנו

המחשבים הניידים מסייעים לעדכן את הידע של המורים, ובמקרים רבים מגבירים את ההתעניינות של התלמידים - כך עולה מסקר שביצעה קרן אתנה שנה לאחר שחילקה את אותם

ויצו: המחשבים נכנסו לכיתות - והמורים מרוצים. צילום אילוסטרציה: BigStock

61% מהמורים המלמדים במסגרות החינוכיות השונות של ויצו שקיבלו מחשב נייד ציינו שהוא שיפר את תהליכי ההוראה שלהם; 62% השיבו שהוא סייע להם לעדכן את הידע שלהם; וקרוב למחצית מהמורים הצביעו על כך שהשימוש בו הגביר את העניין של התלמידים וסייע להם ליישם דרכי הוראה.

נתונים אלה עולים מסקר שערכה קרן אתנה, שפועלת להעצמת מורי ישראל, בקרב 500 מורים ומורות בויצו, שהצטרפו לפרויקט מחשב לכל מורה. קרן אתנה מובילה את הפרויקט, בשיתוף הסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד. מלבד חלוקת המחשבים מקבלים המורים שהצטרפו אליו 120 שעות הדרכה.

ד"ר אורה לנדא, סגנית מנהלת אגף החינוך בויצו העולמית. צילום: ניב קנטור

ד"ר אורה לנדא, סגנית מנהלת אגף החינוך בויצו העולמית. צילום: ניב קנטור

המורים במסגרות החינוכיות של ויצו הצטרפו לתוכנית מחשב לכל מורה בשנת הלימודים הקודמת, תשע"ה (2014-2015). הסקר נערך כשנה לאחר שהם החלו להשתמש במחשב לצרכי הוראה ועבודה שוטפת.

לדברי ד"ר אורה לנדא, סגנית מנהלת אגף החינוך בויצו העולמית, "תוכנית מחשב לכל מורה אפשרה לנו ולמורים שלנו לתת לכל תלמיד מענה על פי צרכיו. בהיבט המקצועי, אני יכולה לומר שהפרויקט יצר אצלנו התאמה פדגוגית לצרכי המורים. בראש ובראשונה הוא תרם להעצמת מעמד המורים והמורות שלנו".

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, אמר כי "תוצאות הסקר מדהימות. מעולם לא קיבלנו אסמכתא כה מקצועית וכה ברורה להצלחת התוכנית ולהשפעתה על המורים".

13 אלף מחשבים בשמונה שנים

קרן אתנה מציינת בימים אלה שמונה שנים לפעילותה. באיגרת לידידי הקרן ושותפיה לקראת חג הפסח ציין בן ארי שבמהלך תקופה זו חילקה אתנה קרוב ל-13 אלף מחשבים ניידים ב-117 ערים ומועצות אזוריות.

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

בתקופה האחרונה החלה הקרן להעניק מחשבי iPad למורי החינוך המיוחד ולדבריו, התוכנית זוכה להצלחה גדולה מאוד – הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים. ההצלחה הגיעה גם אל מעבר לים וזכתה לסיקור במגזין המקוון eJewish Philantropy.

"אנחנו עמלים על גיוס משאבים נוספים כדי להעניק מחשבים ניידים והדרכה מקצועית למורים", כתב בן ארי. הוא קרא לכל הגורמים בתעשייה לסייע בגיוס תרומות ותורמים לקרן אתנה, על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים