TCS תטמיע תשתיות אורקל בבנק יהב בפרויקט של מיליוני שקלים

מדובר בחלק מפרויקט הענק במסגרתו מטמיע הבנק את מערכת הליבה הבנקאית של קונצרן טאטא, שהיקפו מאות מיליונים

פרויקט במיליונים. בנק יהב

TCS ישראל תטמיע תשתיות של אורקל (Oracle) במסגרת פרויקט החלפת מערכות הליבה הבנקאיות של בנק יהב, שהחל בימים אלה וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים. היקפו הכספי של הפרויקט הזה, שהוא חלק מפרויקט הענק בבנק, לא פורסם, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

בפברואר 2014 פורסם כי בנק יהב יטמיע את מערכת הליבה הבנקאית של קונצרן טאטא (Tata) ההודי, בפרויקט ראשון מסוגו בישראל. אורכו של הפרויקט הוא כשנתיים והוא כולל הטמעה ותחזוקה לכמה שנים. עלותו לא נמסרה לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותה במאות מיליוני שקלים. זו הפעם הראשונה בארץ בה גוף פיננסי גדול מטמיע מערכת ליבה בנקאית שהיא מערכת מדף סטנדרטית ולא בונה מערכת פרי פיתוח עצמי.

הטמעת המערכת נעשית תוך התאמתה לשוק הבנקאות הישראלי, לרבות דרישות הרגולטור המקומי.

ההחלטה להקים מערך מחשוב עצמאי התקבלה על ידי בנק יהב לאחר תהליך בחינה שארך חמש שנים. בכך מבצע הבנק מהלך אסטרטגי, שבסופו יחזיק מערכת מחשוב עצמאית.

הקבוצה שמטמיעה ותתחזק את המערכת היא TCS (ר"ת Tata Consulting Services), מקבוצות ה-IT הגדולות בעולם, שמהווה חלק מקונצרן טאטא.

יצויין כי זהו פרויקט המחשוב הגדול ביותר בתעשיית ה-IT בארץ כיום, והוכתר בעיתונות המקצועית כפרויקט התוכנה המורכב ביותר בעולם בתחום הבנקאות.

בבנק יהב סבורים כי המעבר ממערכת המחשוב של בנק הפועלים לזו של TCS – המשרתת יותר מ-300 מוסדות פיננסיים ברחבי העולם, תאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית ותביא לשדרוג היכולות העסקיות של הבנק ולהוספת יכולות דיגיטל מתקדמות.

תשתיות אורקל – בסיס לחבילת הליבה הבנקאית BaNCS

בפרויקט הנוכחי, שכאמור, הוא חלק מפרויקט העל, תשתיות אורקל מהוות בסיס לחבילת הליבה הבנקאית BaNCS מבית TCS – המיושמת בימים אלה בבנק יהב. TCS מקימה מערך מחשוב עצמאי לבנק יהב, המבוסס על חבילה זו, שמותקנת על בסיסי הנתונים ועל מוצרי תשתית נוספים מבית אורקל.

אייל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל, אמר כי "אורקל היא שותפה עסקית שלנו בפרויקטים רבים, כבר שנים רבות. השילוב בין המערכת של TCS לבסיס הנתונים החזק של אורקל,הוא שילוב מנצח, והוא יציב את מערכת הליבה של יהב בראש המערכות הבנקאיות בישראל".

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, ציין כי "אנחנו מקווים שמהלך משמעותי זה של TCS בבנק יהב יוביל לשיתוף פעולה רחב היקף עם גורמים נוספים במגזר הפיננסי ובכלל. מדובר בפרויקט בעל חשיבות אסטרטגית בארץ ובעולם, והצלחתו היא בעלת פוטנציאל גדול מאוד לשתי החברות".

הוא הוסיף ש-"ההשפעות של פרויקט זה ניכרות כבר כעת, בהתעניינות הולכת וגוברת מצד בנקים זרים ברחבי העולם, בשל תפישת הפתרון הייחודית שבו".

בנק יהב השתייך בעבר לבנק הפועלים, עד שב-2008 רכש בנק מזרחי-טפחות 50% ממנו. במסגרת הסכם הרכישה נקבע כי הפועלים יעניק ליהב שירותי מחשוב למשך שלוש שנים. יהב החל להיערך להתנתקות ממערכות ה-IT של הפועלים, אך בהליך ניתוח הפערים שהתבצע נמצא כי הפרויקט מורכב ממה שסברו בתחילה.

יצוין שבנק יהב פועל מזה יותר מ-60 שנים, ומשרת את כלל השכירים ומשקי הבית במשק. יחד עם בנק מזרחי-טפחות הוא נמצא בשליטת החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה (50%), שנמצאת בבעלות משותפת של המדינה והסתדרות עובדי המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים